חשבתם פעם איך ניתן להשתמש בבינה המלאכותית כדי ללמוד בצורה אפקטיבית יותר? במקיף ב' אשקלון מרעננים את שיטת הלימוד המסורתית בלי לחשוש, ומציעים לתלמידים חינוך חדשני בו הבינה המלאכותית משתלבת בתהליכי הלמידה ככלי סיוע איכותי וזמין.
"העולם מתקדם, וזה דבר מבורך. אנחנו העדפנו להתמקד ביצירת סביבה חינוכית שלא רק תשדרג את עולמות הלמידה של התלמידים, אלא גם תשפר את יכולתם להתמודד עם אתגרים עתידיים," אומר מנהל בית הספר, גדעון שינדלר. "בשיטת ההוראה שאנחנו מיישמים, היכולת של התלמידים למצוא את המידע הדרוש להם בזמן קצר, אינה מחליפה את הצורך בלמידה והפנמה אמיתית ואף הופכת את הלמידה לחווייתית ואיכותית יותר".
לא רק התלמידים, גם המורים מקיימים השתלמויות מקצועיות על כלי הבינה המלאכותית שמסייעים להם באפקטיביות ההוראה ובהתאמה למציאות החדשה. כך לדוגמא, נעזרים המורים בכלי האיור הוירטואלי Midjourney כדי להמחיז אירועים שקרו בתנ"ך, או לחילופין מבקשים מהצ'אטבוט ChatGPT לתכנן הערכות חלופיות.
יפית גבאי, מנהלת חטיבת הביניים במקיף ב', רואה בבינה המלאכותית מרכיב בלתי נפרד ממצוינות חינוכית טכנולוגית: "הכוונה שלנו היא ליצור חינוך חדשני שמשתמש בטכנולוגיה, אך עדיין שומר על יציבות היחיד הלמד. אנו רואים בבינה המלאכותית את הכלי שיכול לשפר את יכולת הלמידה ולהשאיר את הפדגוגיה במרכז". היא מוסיפה, "זאת השפה שיצרנו בבית הספר – מצוינות בחדשנות, מצוינות לחיים".
במפגשי הלימוד השבוע, התלמידים הביאו התעניינות עצומה ושמחו ללמוד את הכלים של הבינה המלאכותית דרך תחומי הלימוד בבית הספר. "הבינה מאפשרת ללמוד בצורה יצירתית ולחשוב על הבימוי של הסיפור התנכ"י או הסיפור בספרות או בהסטוריה ולתת להם צבע לחומר".
ראש מינהל החינוך והתנו"ס מר יובל זוזט אשר הגדיר את ה'למידה הגמישה' כאחד מארבעת יעדי הרשות בירך על המהלך החינוכי שמחזק את כל העשייה הפדגוגית והחברתית הענפה בבית הספר.
בשיתוף מינהל החינוך אשקלון
קרדיט לתמונה הראשית: Image by Freepik