הרצאה על ידע פיננסי באורט צור ברק
הרצאה על ידע פיננסי באורט צור ברק

"יש לספק לתלמידים ידע מקיף": תלמידי אורט צור ברק בהרצאה על שוק ההון

בתיכון אורט צור ברק הבינו שהתלמידים זקוקים כבר בגיל זה לידע פיננסי והזמינו את מיקי מודלבסקי - טייס ויזם, להרצות בפני התלמידים על שוק ההון והשקעות נכונות

פורסם בתאריך: 13.6.24 20:26

     

תלמידי שכבות י'-יב' מאורט צור ברק זכו להרצאה על ידע פיננסי ושוק ההון ממיקי מודלבסקי, טייס ויזם הייטק ממייסדי חברת 'הכנה לעתיד' העוסקת במתן ידע כלכלי מגיל 10 ועד לגיל הפנסיה. ההרצאה של מודלבסקי לתלמידים עסקה בהשקעות והימנעות מהונאות, והעניקה להם מושגים בסיסיים בנושא שוק ההון.

 

 

"בעידן הטכנולוגיה והמידע שלנו, עולם הכספים נפתח לבני נוער בצורה חסרת תקדים", הסביר מודלבסקי בתחילת הרצאתו. "אחד התחומים החשובים ביותר והכי פחות מובנים בחינוך הפיננסי הוא הבנת שוק ההון. השוק לכשעצמו מהווה תופעה מרתקת ומורכבת, אשר משפיעה בצורה משמעותית על כלכלת המדינה ועל הציבור הכללי. כדי להבין כיצד פעולות פיננסיות יכולות להשפיע על החיים היומיומיים ועל העתיד, יש לספק לבני הנוער ידע מקיף על שוק ההון".

אורט צור ברק. צילום: אורטל וקנין

אורט צור ברק. צילום: אורטל וקנין

התלמידים הקשיבו למודלבסקי ושאלו שאלו שהעידו שהם אכן היו צמאים לידע מסוג זה. "המושגים הבסיסיים, כגון מניות, אג"חים, קרנות נאמנות ואופציות הם מושגים שיסייעו לתלמידים בעתיד. למרות ששוק ההון יכול להיות משתנה ולא צפוי, חשוב שהתלמידים יבינו את הסיכונים וההזדמנויות הקיימים בו. הם צריכים ללמוד כיצד להעריך סיכונים, לנהל פורטפוליו, ולזהות הזדמנויות כדי להשיג תוצאות מרביות בהשקעותיהם העתידיות".

למרות גילם הצעיר לכאורה בשביל השקעות מסוג זה, מודלבסקי טען בהרצאתו "כי יש לראות את העולם המשתנה לפנינו ולנהל את צעדינו בצורה מושכלת ואחראית – במיוחד בפן הכלכלי ובמיוחד בגיל כל כך צעיר: 'חינוך פיננסי עבור התלמידים צריך להכיל גם הערכת השקעות אחראיות, כולל גם הבנה של נושאים כמו חיסכון, תכנון תקציב וניהול חובות, מה שיסייע לתלמידים בחייהם בעתיד. בני הנוער יכולים ללמוד לנהל את כספיהם בצורה יעילה ובאופן שקוף בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר