דירה מפוצלת
צילום ארכיון

קנסות עד 300 אלף ש"ח: זה העונש למפצלי הדירות באשקלון

פיצולי הדירות הפכו למכה בעיר אשקלון, אבל מעבר לכך שמדובר בעבירת בנייה מדובר גם בסיכון בטיחותי לדיירים. כעת תחל העירייה באכיפת העבירה תוך מתן קנסות ללא צורך בבית משפט

פורסם בתאריך: 9.7.24 17:16

     

בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים שבהם התרחשו שריפות שגרמו לאבידות בנפש ולנזקים כבדים לבניינים בעיר. לא פעם התברר כי הגורם לכך הוא דירות מפוצלות ושירותי הכיבוי אף התריעו על כך.

הפיצול בדירה שנשרפה. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

פיצול דירות שנשרפו. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

הם הסבירו כי הסכנה היא פעמיים: פעם אחת כאשר העומס הרב בבניין בא לידי ביטוי גם בשימוש בחשמל, מה לא פעם הביא לקצרים ושריפות, בעיקר בבניינים ישנים. בפעם השניה, כאשר השריפה כבר פרצה ולוחמי האש מגיעים לדירה שעלתה באש, אז במקום לפרוץ דלת אחת הם נאלצים לפרוץ לשתי דלתות ולעתים גם שלוש דלתות, מה שמעכב את הטיפול באש ואת חילוץ הלכודים אם ישנם.

כעת, הוחלט בעירייה להעלות הילוך בכל הנוגע לאכיפה של פיצולי הדירות. כזכור, בחודש יולי בשנה שעברה, הוסמכה הוועדה המקומית אשקלון כוועדה מקומית עצמאית לאחר שהציגה התנהלות תקינה, יעילה ומקצועית ועמדה בשלושה קריטריונים של היערכות, ביצוע ואיכות.

במסגרת הרחבת הסמכויות של הרשות, כוועדה עצמאית, העירייה, באמצעות אגף רישוי ופיקוח על הבנייה, תחל באכיפת קנסות מנהליים בגין עבירות על חוקי התכנון והבנייה.

לוחמי האש פורצים לדירה. צילום: אלדד עובדיה, דוברות כב"ה

לוחמי האש פורצים לדירה מפוצלת. צילום: אלדד עובדיה, דוברות כב"ה

בהתאם לתקנות העבירות המנהליות (קנס מנהלי תכנון ובנייה), ניתן יהיה להשית קנסות על עברייני בנייה בסכומים שבין 10,000 ש"ח ל-300,000 ש"ח, בהתאם לעבירה שבוצעה, לגודל הנכס ולמבצע העבירה. במקרה של תאגיד, הסכום מוכפל. לשם המחשה, עבירת בנייה אסורה בשטח פרטי עד 50 מ' יכולה לגרור עמה קנס של 50,000 שקלים.

הקנסות יוטלו בהליך מנהלי, באופן מיידי וללא מעורבות בית משפט, זאת בהתאם לדרישות החוק. חוק העבירות המנהליות נועד לקבוע דרך חלופית לענישה פלילית, ובכך לאפשר אכיפת חוק וטיפול בעוברים על החוק ללא הרשעה פלילית, כאשר לעובר העבירה שמורה זכות הפניה לערכאות שיפוטיות.

בעירייה אומרים כי אחד מהנושאים העיקריים בהתאם למדיניות הוועדה והעומד בראשה, ראש העירייה תומר גלאם, הוא "אכיפה מוגברת נגד פיצול דירות ובהתאם לזאת, האכיפה תבוצע באפס סובלנות. נושא פיצול הדירות, מעבר להיותו מנוגד לחוק, מהווה סיכון ביטחוני הן לדיירי הדירות והן לדיירי הדירות הסמוכות".

בעירייה מדגישים כי עבירות בתחום מרחב השיפוט העירוני, יטופלו, קלה כחמורה, חדשה כישנה ובכלל אזורי העיר.

"תופעת עבירות הבנייה, ובעיקרן פיצולי הדירות, מהוות פגיעה ישירה באיכות החיים של תושבי העיר ואף סכנה בטיחותית לדיירי הבתים", מסר גלאם, "עיריית אשקלון, כוועדה עצמאית מוסמכת, תפעל באפס סובלנות בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת למנוע ולגדוע ככל הניתן תופעות כאלו במטרה לשמור על הסדר הציבורי ואיכות חיי התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר