צהרונים באשקלון. צילום: סיון מטודי
צהרונים באשקלון. צילום: סיון מטודי

כמעט בכל הארץ יש קייטנה בין כיפור לסוכות אך לא באשקלון

כמעט בכל רחבי הארץ יפעילו הרשויות המקומיות את הצהרונים במתכונת קייטנה בשבוע הבא וזאת בכדי להקל על ההורים העובדים. באשקלון הוחלט שלא להפעיל והדבר מעורר מורת רוח בקרב הורים, "אשקלון מתגאה שהיא הכי זולה בצהרונים ביחס לאחרות, אבל היא גם נותנת הרבה פחות", אמרה אחת האמהות. מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה

פורסם בתאריך: 10.10.24 20:00

     

לפני כשנתיים, בעקבות הסכם שנחתם בין משרד האוצר להסתדרות המורים בראשות יפה בן דוד, הוחלט כי יתקיימו לימודים בימי איסרו חג, תענית אסתר ול"ג בעומר. כזכור, זה קרה לאחר שהורים רבים טענו שמדובר ביום עבודה רגיל והדבר מעורר קושי במציאת סידור לילדים.

לצד זאת, הוחלט ליצור "גשר" בין יום כיפור לסוכות, זאת למרות שגם ימים אלה הם ימי עבודה רגילים, אבל כך עובדת המערכת שנכנעת פעם אחר פעם לאיומי שביתה.

כך או כך, בשורה ארוכה של ערים ברחבי הארץ נמצא פתרון לימי ה"גשר" הזה בדמות הפעלת הצהרונים במתכונת קייטנה מהשעה 8:00 עד לשעה 16:00. אבל באשקלון הוחלט שלא להפעיל את הצהרונים.

בעקבות פניות של הורים שהגיעו למערכת "כאן דרום", בדקנו את העניין וגילינו להפתעתנו כי אשקלון די חריגה בנושא הזה. כמעט בכל עיר בארץ, הצהרונים פועלים בימי ה"גשר" הזה, ללא עלות נוספת.

כך למשל, בעיר השכנה אשדוד הצהרונים יפעלו לתלמידי הגנים וכיתות א'-ב', בימים ראשון, שני ושלישי.

אשדוד

אשדוד

באר שבע

באר שבע

בדקנו את זה בערים נוספות בארץ וגילינו כי גם אצלם פועלת קייטנה בשלושת ימי ה"גשר", כמו למשל: באר שבע, יבנה, רחובות, ראשון לציון, גבעת שמואל, נתניה, תל אביב, רמת גן, בת ים, נס ציונה, ראש העין, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, ירושלים, חיפה ועוד.

ראשון לציון

ראשון לציון

היו יישובים אחרים כמו למשל גדרה, נשר או עמק חפר, ששם הצהרונים יפעלו רק יומיים מתוך שלושת ימי הגשר, אך יחד עם זאת, הצהרונים שם גם יפעלו במשך יומיים במהלך חול המועד סוכות.

היו גם ערים כמו כפר סבא והרצליה שאף הגדילו לעשות ואצלם יפעלו הצהרונים גם במהלך שלושת ה"גשר" וגם במשך יומיים בחול המועד, אך הן היו חריגות לטובה.

כפר סבא

כפר סבא חריגה לטובה – גם ב"גשר" וגם בחוה"מ

באותה מידה, העיר אשקלון חריגה בכך שהצהרונים שבה לא יפעלו כלל גם בימי ה"גשר" וגם בימי חול המועד סוכות.

"אצלי ואצל בעלי אלה ימי עבודה לכל דבר", אומרת אחת האמהות, "האמת שכבר  השלמתי עם זה שנפלו עלינו עוד כמה ימי חופש, אבל אז גיליתי בעבודה מחברות שגרות במקומות אחרים שהן לא צריכות לשבור את הראש ויש להן קייטנה", סיפרה אם מאשקלון.

אבל אשקלון מתגאה ובצדק שהצהרונים שלה כמעט הכי זולים בארץ, אז יש לזה מחיר.
"לא כל כך, באשדוד ואשקלון כמעט אותו דבר המחיר. אבל זה קצת מצחיק שאשקלון מתגאה שהיא הכי זולה ביחס לערים אחרות, אבל היא גם נותנת הרבה פחות ביחס לאחרות. הייתי שמחה אפילו אם היו מבקשים תוספת של 100 או 200 שקל עבור קייטנות בימים האלה. זה ממש מעצבן שזה ככה אצלנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר