שכונת "רמות אשקלון". הדמיה: ארמון אדריכלים

רחוב ניר עוז ברמות אשקלון: הכירו את השכונה שתנציח את 7.10

הרחובות בשכונה שזכתה לשם "רמות אשקלון" ינציחו את אירועי השנה האחרונה עם שמות כמו "בארי", "תקומה", "גבורת ישראל" ועוד. כמו כן, כיכרות העיר ינציחו את יחידות צה"ל

פורסם בתאריך: 9.10.24 11:55

     

בבקרוב תוקם שכונה חדשה באשקלון, ובעירייה החליטו להנציח בה את אירועי השנה האחרונה.

מדובר בשכונה שתקום מדרום לשד' מנחם בגין, הכניסה לעיר, באזור של בית העלמין הישן. השם הזמני שניתן לשכונה הוא שכונת אבן עזרא, על שם הרחוב הסמוך לה, אך כעת הוחלט, על פי בקשת ראש העירייה, תומר גלאם, להעניק לה שם קבע – שכונת "רמות אשקלון".

השכונה הזאת משתרעת על שטח של כ-751 דונם ותכיל קרוב ל-4,000 יחידות דיור, בבנייה רוויה של מבנים בני 7-14 קומות, בצפיפות ממוצעת של כ-15 יחידות דיור לדונם.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחים המיועדים למסחר ומשרדים, מוסדות ציבור, תעשייה ותעסוקה, וכן חניונים ותשתיות דרכים. השכונה תכלול שני שטחים ציבוריים פתוחים מרכזיים, סביבם ייבנו מבני מגורים רבי קומות עם חזיתות מסחריות.

את הבקשה להענקת שם לשכונה, הגיש כאמור רה"ע לוועדת השמות העירונית ולבקשה הוא צירף גם הצעה לשמות רחובות על רקע אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

שכונת אבן עזרא, אשקלון. הדמיה: ארמון אדריכלים

מדרום לכביש בגין – שכונת "רמות אשקלון". הדמיה: ארמון אדריכלים

בין שמות הרחובות שנבחרו היו משום מה רק שניים מתוך קיבוצי העוטף שהוחרבו ונפגעו בטבח הנורא: בארי וניר עוז. כמו כן, שמות רחובות נוספים הם: הגיבורים, החלוצים, המתיישבים, המתנדבים, הלוחמים, תקומה, גבורת ישראל, עם הנצח.

שמות הכיכרות שנבחרו: משיב הרוח, העם היהודי, לאומיות, עם ישראל חי, תנועות וארגוני הנוער, כוחות הביטחון וכוחות ההצלה.

גלאם הסביר בבקשה כי "שמות הרחובות והכיכרות נבחרו על מנת לכבד ולחזק את כוחות הביטחון את יישובי עוטף עזה את תושבי העיר המתנדבים בכלל והנוער המתנדב בפרט ואת עם ישראל כולו העומד איתן במהלך מלחמת "חרבות ברזל".

עוד ביקש גלאם לתת שם לכיכר במפגש הרחובות בר כוכבא/גולני/יפה נוף ולקרוא לה כיכר "חרבות ברזל" או את שם המלחמה שייקבע בסופה.

ועדת השמות אישרה את הבקשות פה אחד.

כיכר "חרבות ברזל"

כיכר "חרבות ברזל"

הנצחה נוספת בעקבות המלחמה, היא הענקת שמות חטיבות וחילות צה"ל לכיכרות המשתרעות לאורך שד' שפירא בשכונת שמשון. ואלה הן: פיקוד העורף, חטיבת הקומנדו, כוחות המילואים,
חטיבת כפיר, משמר הגבול, חיל האוויר, חיל ההנדסה, חיל הלוגיסטיקה, כיכר ההכרעה עקבות הברזל, חיל הרפואה

הבקשה שאותה הגישו כלל חברי ועדת השמות אושרה אף היא פה אחד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר