אליצור איתו. א.ס אשקלון

פיטורים דרמטיים וצווי הרחקה: זעזועים אחרי איחוד א.ס אליצור אשקלון

האיחוד הגדול בספורט העירוני שהיה אמור להחזיר את הצבע ללחיים של אוהדי הכדורסל בעיר אשקלון, הפך לאזור מלחמה בין הבעלים הוותיקים של א.ס אשקלון דני רחמים לבין היו"ר הנוכחי איש העסקים משה ג'אן. נכון לעכשיו, דני רחמים ובנו עידן דניאל פוטרו מעבודתם בעמותה שהם הקימו לפני 15 שנה. מנגד, מסרון ששלח עידן דניאל בדבר הרחקת בנו של ג'אן ממשחקי הכדורסל הפך את הסכסוך לאישי והביא להוצאת צווי הרחקה נגד האב ובנו. "דני לא רצה איחוד ולא רצה שישאלו אותו שאלות", אומר ג'אן. דני רחמים: "לא אנוח עד שהם ישלמו על מה שהם עשו"

פורסם בתאריך: 27.9.24 14:12

     

האיחוד של שני מועדוני הכדורסל של אשקלון – א.ס אשקלון ואליצור איתו אשקלון, היה אמור להיות רגע חגיגי ומשמח בתולדות הספורט העירוני. לכאורה שילוב של קבוצת כדורסל בוגרת שמככבת בליגות המקצועיות לצד אקדמיה נרחבת שתהפוך לכר פורה לכישרונות מקומיים תוך שילוב של תקציבים ודחיפה של העירייה.

אלא שהכל השתבש והידרדר והפך לסכסוך מר בין מי שהפך ליו"ר המועדון, איש העסקים משה ג'אן לבין המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של א.ס אשקלון – דני רחמים.

משה ג'אן. צילום: אבי אלפסי

החריקות בעניין הזה החלו להישמע כבר בתחילת הדרך, רגע אחרי שעמותת אליצור איתו אשקלון החלה לפעול למיזוגה אל תוך העמותה של א.ס אשקלון. החיוכים והחגיגות הפכו בן רגע לחילופי האשמות כאשר כל צד מאשים את השני בחוסר עניין לאיחוד ויותר עניין בהשתלטות על משאבים.

כך למשל, סוכם כי חברי העמותה המאוחדת אמורים להיות שווה בשווה בין חברי שתי העמותות וכן נציגים מטעם העירייה – משה ג'אן, חבר המועצה יוחאי יפרח ומנכ"ל חברת LSports דותן לזר. גם נקבע כי המנכ"ל יהיה דני רחמים והמנהל המקצועי יהיה בנו עידן דניאל, אך אף צד לא יקבל שליטה מלאה.

דני רחמים

אך אז התברר כי נקודת המחלוקת עומדת על זהותם של מי שיהיו חברי הוועד המנהל של העמותה שהם דה פקטו מנהלים את העמותה ואת סדריה. ג'אן החל לטעון כי דני רחמים מסרב לשנות את הקיימים מאחר והם אנשים המזוהים איתו ובכך מונע את יישום ההבנות בין הצדדים בנוגע לחלוקת השליטה בעמותה. דני רחמים מצידו טען כי הוא מקיים את ההסכם כפי שנקבע.

וכך כל צד החל להאשים את הצד השני בטרפוד האיחוד וקולות של "האיחוד התפוצץ" החלו להישמע יותר ויותר. ג'אן שהוא אחד מהספונסרים של האגודה אף הודיע כי במהלך עניינים שכזה אין הוא מוכן לתת חסות והוא דורש את מאות אלפי השקלים שהעביר וכן את הערבויות שהציב. הוא התריע בפני חברי העמותה כי "לעמותה התחייבויות בסך שלושה מיליון שקל ואעשה כל שלאל ידי כדי לעמוד על זכויותי" והוסיף "חבר עמותה שלא מתחייב לפעול לטובת האמור לעיל חייב לפנות את מקומות לאלתר". ג'אן אף פנה לבית המשפט והגיש תביעה נגד העמותה בדרישה להשבת הכספים.

"שלא תהיו מעורבים בעבירה חמורה"

הדברים של ג'אן עשו את שלהם והשינוי בהרכב הוועד המנהל של העמותה החל לקרום עור וגידים ולפני כשבועיים התכנסה האסיפה הכללית של העמותה המאוחדת בה נכחו: משה ג'אן, עו"ד אוהד עמיאל, עו"ד אורן מרסיאנו, רויטל מושקוביץ, יוחאי יפרח ודותן לזר. בכינוס הזה אושר האיחוד ואושרו המינויים של ג'אן ועמיאל כחברי הוועד המנהל וכן מורשי חתימה של העמותה. כמו גם אושר מינויו של עו"ד מיקי שרביט (היו"ר הקודם של אליצור איתו) בתור היועץ המשפטי.

מיקי שרביט

מיד לאחר מכן, פנה שרביט לעירייה ולחברה העירונית במייל ועדכן אותם בנושא וכתב להם: "אנא הוציאו הסכם ניהול עם העמותה לטובת איגוד הכדורסל לשנה הקרובה. העניין דחוף ביותר שכן נחתמו הסכמים מחייבים עם שחקנים, עובדים וספקים".

מי שהגיב למייל הזה בכלל התפוצה הוא דני רחמים שטען מיד כי המכתב של שרביט הוא עבירה על תקנון העמותה וחסר תוקף. כמו גם טען כי שרביט הודח מתפקידו כיועץ משפטי ואף טען כי לא היה כל שינוי בחברי הוועד המנהל של העמותה וכי אין כל שינוי בממלאי התפקידים בעמותה וזאת על פי הרישומים ברשם העמותות. "לתשומת ליבכם על מנת שלא תהיו מעורבים בנושא שהוא לכאורה עבירה חמורה מאוד", כתב רחמים.

אלא שאז הגיע הרישום של העמותה מרשם העמותות במשרד המשפטים ושם מופיעים ג'אן ועמיאל כחברי הוועד המנהל. המהלך הזה הותיר את דני רחמים המום, "הם התכנסו והוציאו פרוטוקול בשמם", אמר, "אנחנו 21 חברים בעמותה, הם התכנסו שישה, חלק בזום ומוציאים פרוטוקול, לא מבין איך ובאמצעות איזו הרשאה ומשנים הכל. זה ייחקר ברמות הבכירות ביותר. תראה, כשאני מדווח משהו לרשם העמותות לוקח להם שבועות ולוקח להם זמן, אבל אלה בלילה כותבים ולמחרת זה קרה. וזה מופיע שם. כל המהלך שלהם לא חוקי וככה לא מכנסים אסיפה".

דני רחמים וא.ס אשקלון

האיחוד עצמו המשיך להתקדם  וגם מבחינת העירייה והחברה העירונית, זאת לאחר שהופק הסכם בינה לבין העמותה המאוחדת. גם הבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל הוציאה אישור לרישום של הקבוצה הבכירה אליצור איתו תחת העמותה המאוחדת.

העמותה מפטרת את מייסדיה

בשלב הזה החל המהלך הדרמטי כאשר מכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורים נשלחו לדני רחמים ולבנו עידן דניאל, מי שבעצם ייסדו והובילו את א.ס אשקלון במשך 15 שנים.

דני רחמים שכר מיד את שירותי משרד עורכי הדין תל צור, ומשם יצא מכתב לחברי הוועד המנהל ג'אן ועמיאל, בשם העמותה המאוחדת או בשמה הרשמי "העמותה לטיפוח מצויינות כדורסל באשקלון", ובו נכתב כי השניים מציגים את עצמם "כחברי ועד עמותה (אף שאינכם כאלה) ואף מבצעים פעולות שונות… ללא כל זכות שבדין, מבלי שיש לכם סמכות לחייב את העמותה דבר ותוך שאתם מציגים מצגים כוזבים". עוד נטען שם כי "באופן מדהים אין שום הסבר – או אפילו ניסיון להסביר – מדוע וכיצד נמחקה כך סתם חברותם של 12 חברי עמותה". עוד נכתב כי לאסיפה הכללית שכונסה לא היה כל תוקף וכך גם להחלטותיה וגם להחלטה לזמן לשימוע את המנכ"ל דני רחמים.

אוהדי אליצור איתו אשקלון. צילום: מדיה פלאש

אוהדי אליצור איתו אשקלון. צילום: מדיה פלאש

ג'אן הגיב להם במכתב מעו"ד אלי סלהוב וכתב לעורכי הדין שפנו אליו כי הם אינם יכולים לייצג את העמותה, מאחר ואין להם ייפוי כוח ממנה וכי העמותה מעולם לא פנתה אליהם לייצג אותה. הוא גם תהה מדוע לקח לדני רחמים כל כך הרבה זמן לטעון נגד כינוס האסיפה וכן נטען כי הוא זה שגורם לנזק לעמותה בכך שהביא לחסימת חשבון הבנק שלה.

כך או כך, לפני יומיים נשלחו מכתבי סיכום שימוע לדני רחמים ובנו ובהם נכתב כי הוחלט על סיום העסקתם בעמותה. "סיום עבודתך בעמותה ייכנס לתוקף לאלתר… הנך מתבקש להפסיק להגיע למתקני האימונים של העמותה, הנך במתבקש לחדול מיצירת קשר עם עובדי העמותה", כך נכתב.

ג'אן אומר כי מלכתחילה לא הייתה כל כוונה לפטר אותם, אבל הם לא הכירו בסמכויות חברי העמותה "הם לא רצו להיפגש ולדבר ורק טענו שגנבנו את העמותה. לא רצינו לפטר אותם", הוא מסביר.

עידן דניאל. באדיבות א.ס אשקלון

התגובה של עידן דניאל לא איחרה לבוא במסרון שנשלח לאשתו של משה ג'אן נכתב "עקב ההתנהלות של בעלך והפגיעה שבעלך מנסה לעשות באגודה שאני בניתי במשך 15 שנה, הילדים שלך לא רשאים להתאמן עד להודעה חדשה".

ג'אן מיהר אתמול לבית המשפט להוציא צווי הרחקה (צו למניעת הטרדה מאיימת) כנגד דני רחמים ובנו. "הם לא קיבלו את זה שמעכשיו אני יו"ר הוועד המנהל שנותן להם הוראות", אמר ג'אן בבית המשפט. הוא טען עוד בבית המשפט לכך שהם מאיימים שילדיו לא ישתתפו במשחקי כדורסל.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

השופט עידו כפכפי קיבל את הבקשה שחשוב להדגיש שהייתה במעמד צד אחד, קרי ללא תגובתם של דני רחמים ועידן דניאל. השופט קבע כי אסור לשניים ליצור אינטראקציה עם ג'אן ומשפחתו וכן להתרחק ממנו למרחק של לפחות 50 מטרים.

דיון בהשתתפות הצדדים נקבע ליום ראשון בשעה 10:30.

ג'אן: "דני לא רצה שישאלו אותו שאלות"

"אותי הביאו בתור נאמן של שלושת הצדדים", מסביר ג'אן ומכוון לעירייה, א.ס אשקלון ואליצור איתו אשקלון.

ג'אן אומר כי בחודש פברואר נפגש מנכ"ל העירייה עם מיקי שרביט ודני רחמים וניסה לקדם את האיחוד, "אבל לא היה ממש אמון בין הצדדים", הוא אומר ומספר כי אז פנה אליו עידן דניאל ואמר לו שהוא מקובל על כל הצדדים ושהוא יוביל את המהלך. "הוא אמר לי 'תהיה ערב לתהליך, הבן שלך באגודה, אתה משקיע באגודה'. אז קראו אותי לשיחה הציעו אותי כערב וכל הצדדים אמרו כן. הסכמים נחתמו, הכל היה כמו שצריך ואפילו נתתי להם מענק חתימה 300 אלף ש"ח".

בשלב הזה מספר ג'אן האיחוד החל להתקדם, אבל לטענתו דני רחמים התחיל לפסול את כל בעלי התפקידים שצריך למנות במסגרת המהלך וכי דני לא באמת רצה באיחוד אלא פשוט רצה להשתלט על אליצור איתו בנוסף לעמותה שלו. "הבנתי שדני לא רוצה שוועד העמותה יתחלף באנשים שישאלו אותו שאלות", אומר ג'אן ומספר כי השלב שגרם לו לשבור את הכלים זה הרגע שבו נאמר לו כי הילדים שלו יורחקו ולא יעלו לשחק בגלל הסכסוך הזה.

דני רחמים: "זה לא יעבור בשתיקה"

"הלכנו למהלך של איחוד מתוך רצון טוב וזה התהפך ופתאום מגיעים אליי אנשים שרוצים ג'ובים ואיומים", אמר דני רחמים, לדבריו הסיבה לכך שהכל התהפך נגדו זה דברים שהוא גילה במסגרת זה שהיה אמון על הכספים של העמותה ועל סגירת החובות של העמותה הקודמת של אליצור, "פתאום אני מגלה שיש מעילות לכאורה בכספים שנעלמים לחשבונות פרטיים של אנשים וכנראה שההתראות שלי התפרשו כמצב שצריך להשתלט על העמותה שלי וזה נראה כדבר שהצליח להם.

"זה יגיע לבית המשפט. דברים מאוד חמורים שנעשו. ביקשו לצרף 6 אנשים לעמותה שלי, מתכנסים בין לילה מתעלמים מ-12 חברי עמותה אחרים ומחליטים שהם הבעלים. יש להם אולי קשרים במשרד המשפטים והם מאז מתנהלים ועושים מה שבא להם. פשוט הזוי. לא יודע איך זה קורה".

אז כיום אתה לא חלק מהעמותה שאתה הקמת לפני 15 שנה?
"פיטרו אותי והשתלטו על הכל. לא יודע איך להגדיר את זה. את הסמנטיקה אני אשאיר לבית המשפט. לא אנוח עד שהם ישלמו על מה שהם עשו".

גם הוציאו נגדכם צו הרחקה.
"הוא הוציא צו הרחקה ותביעת דיבה. יש לו המון כסף ואין לו בעיה לסבך אנשים עם הוצאות משפט. זאת המטרה שלהם. זאת שיטת עבודה מאפיוזית. חמור מכך זה שיש שיתוף פעולה עם עיריית אשקלון. אלה אנשים שלהם ועיריית אשקלון קיבלו ממני התראות על דברים חמורים שנעשו בכספי ציבור. ואלה דברים מהחודשים האחרונים שהייתי אמון על סגירת החובות של העמותה לא רוצה לחשוב מה הלך שם במשך שנים. אנשים נכנסים ועושים מה שרוצים וזה לא יעבור בשתיקה".

אז כעת העמותה לא בידיים שלך?
"באופן מילולי כן, באופן מעורר תמיהה כן. אני מרגיש שאט נפש, אנשים ששולטים בעירייה ומחליטים מה יהיה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר