מוטי ממן

הותר לפרסום: מוטי ממן מאשקלון זה האיש שגויס על ידי האיראנים

כתב אישום נגדו מגולל סיפור על אדם שנפגש עם סוכנים איראניים, נדד בין מדינות, ודן בתכניות להתנקשויות באישים בכירים בישראל. "מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל", אמר סנגורו

פורסם בתאריך: 19.9.24 12:10

     

בית המשפט התיר לפרסם את שמו של איש העסקים הנאשם בקשר עם סוכנים איראנים: מרדכי (מוטי) ממן, בן 72 מאשקלון. גורמים המצויים בפרטים אומרים כי האיש מתגורר באשקלון רק לאחרונה.

כתב האישום החמור שהוגש היום נגד ממן, הוא בעבירות של מגע עם סוכן חוץ וכניסה למדינת אויב ללא היתר. מכתב האישום עולה כי האיש, שהתגורר מספר שנים בטורקיה עם בת זוג מבלארוס, נקלע למצב כלכלי קשה ואז פנה למקורביו בטורקיה, אנדריי פארוק אסלן וג'ונייד אסלן, בניסיון למצוא הזדמנויות עסקיות שישפרו את מצבו הכלכלי.

במהלך אחת השיחות, הציג אנדריי את "אדי", אדם עשיר מאיראן, שיכול, לכאורה, להעניק לנאשם אפשרויות עסקיות ייחודיות. ב-9 באפריל 2024 יצא ממן למסע בינלאומי; הוא המריא מישראל לקפריסין, חצה את הגבול לקפריסין הטורקית ומשם הגיע למחוז Samandag בטורקיה. הוא נפגש שם עם אנשי קשר מטעם אדי, מאחר שאדי עצמו לא יכל לעזוב את איראן בשל "קשיים משפטיים".

במהלך שהותו בטורקיה, הוא נסע לכפר הסמוך למעבר הגבול עם איראן, כאשר שהותו במלון הילטון שם מומנה על על ידי אותו אדי. בשיחות שקיים ממן, הפציר בו אדי להיפגש עמו באיראן ואמר לו שהוא יכול לתת בו אמון.

בסופו של דבר נעתר ממן והוא הוברח לפגישה חשאית עם אדי על אדמת איראן. במהלך הפגישה, הציג בפניו אדי את חאג'ה, איש מודיעין בכיר שפועל מטעם המשטר האיראני. הפגישה התקיימה בווילה מפוארת בסמוך לגבול האיראני, שם זכה ממן לאירוח בסטנדרט מלכותי.

במהלך הפגישות איתו, נדרש לבדוק דרכים לבצע פעולות ריגול וטרור בישראל, כמו העברת כסף או נשק לסוכנים בישראל, צילום מקומות שונים בארץ ועוד. לאחר הפגישה הזאת הוברח ממן בחזרה לטורקיה ושם קיבל מאנדריי 1,300 דולר בתור תשלום חלקי מאדי.

לאחר מכן חזר ממן לישראל והמשיך לשמור על קשר עם אנדריי ואז תואמה לו פגישה נוספת עם אדי על אדמת איראן.

תוך מסע פרוע של טיסות, הסעות חשאיות ופעולות הסתרה, חצה ממן שוב את הגבול מאיראן לטורקיה. שוב הוא פגש באדי וחאג'ה בווילה המפוארת, אל הפגישה הצטרפו שני אנשי מודיעין איראניים. בפגישה התבקש ממן לבצע פעולות מסוימות בישראל. הוא בתמורה דרש מיליטון שולר כמקדמה, אך האיראנים הסכימו לשלם רק 150 אלף דולר.

בפגישה שם נדונו תכניות לנקמה על חיסולו של איסמעיל הנייה כמו: התנקשויות באישים בכירים בישראל, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש השב"כ רונן בר. כאשר הסביר ממן שהוצאתם לפועל של החיסולים הללו היא משימה בלתי אפשרית בשל רמת האבטחה הגבוהה סביב המטרות, הציעו אנשי הקשר אפשרויות נוספות, כמו התנקשות בראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט באמצעות מטען נפץ.

ממן חזר ודרש מיליון שולר כמקדמה, אך האיראנים הסכימו לשפר את ההצעה הקודמת שלהם ולשלם לו בין 300 ל-400 אלף דולר כמקדמה עבור התנקשות בנפתלי בנט. ממן סירב.

מוטי ממן

האיראנים ניסו לשכנע אותו שכדאי לו להתנקש באחת הדמויות הבכירות כי בכך הוא ימנע מלחמה בין איראן לישראל בעקבות החיסול של איסמעיל הנייה.

בשלב מסוים, הציעו לו הסוכנים האיראניים לחסל דמויות בכירות, כמו ראשי ערים בצפון ישראל כמו רה"ע עכו או רה"ע נהריה. הם פירטו דרכים לשתף פעולה, ואף הציעו להקים חוליות חיסול ייעודיות ברוסיה ובארצות הברית.

עם זאת, ממן המשיך לעמוד על כך ולדרוש מקדמה של מיליון דולר כדי לבצע פעולה כלשהי. הפגישה הסתיימה בלא כלום וממן נשאר לישון במלון באיראן שם הקצה אדי קומה שלמה במלון עבור ממן ואנדריי, ודאג לאירוח כיד המלך, אשר כלל את שירותם של מלצרים רבים אשר כיבדוהו במטעמים רבים ובשתייה רבה.

למחרת הודיע אדי לממן כי האיראנים מעוניינים להיפגש עמו שוב. גם הפעם הם חזרו על הצעתם לחסל את רה"מ לשעבר, נפתלי בנט, מאחר ואינו מאובטח וממן מצידו עמד על כך שיקבל מקדמה של מיליון דולר. דרישה זו הובילה לסכסוך כספי בין הצדדים, שבסופו של דבר מנע את מימוש התכניות. עם זאת, הנאשם הבין היטב כי מגעיו עם הסוכנים הם חלק ממערכת מורכבת שמטרתה לערער את ביטחון המדינה.

בטרם עזיבתו את איראן הוא קיבל מאדי וחאג'ה עוד 5,000 יורו עבור הסכמתו להיפגש עם הסוכנים האיראנים.

ב-29 באוגוסט 2024, עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון, הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון. שירות הביטחון הכללי והמשטרה חקרו את המקרה, וגילו את עומק הקשר שנטווה בין הנאשם לבין מנגנוני הביטחון האיראניים.

עו"ד אייל בסרגליק. צילום: אילן בשור

עו"ד אייל בסרגליק. צילום: אילן בשור

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם, מסר: "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה. ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר