מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה
מעצר חשוד. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: איש עסקים מאשקלון גויס ע"י איראן להתנקש בראש הממשלה

האיש נאשם בכך שנפגש פעמיים עם סוכנים איראניים על אדמת איראן ודן איתן בהתנקשות ברה"מ, שר הביטחון וראש השב"כ וכן בהתנקשות ברה"מ לשעבר נפתלי בנט

פורסם בתאריך: 19.9.24 10:02

     

כתב אישום הוגש נגד תושב אשקלון בן 73, בגין עבירות ביטחון חמורות, הכוללות מגע עם סוכן זר וכניסה למדינת אויב ללא היתר. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד מיכאל כהן מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

על פי כתב האישום, הנאשם נפגש פעמיים באיראן עם סוכנים איראניים המיוחסים לגורמי המודיעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן. במהלך פגישות אלו דנו הצדדים באפשרות לבצע פעולות טרור בישראל, זאת על רקע חיסולו של אסמאעיל הנייה בטהרן וניסיונו של המשטר האיראני לנקום בישראל על החיסול.

בכתב האישום נחשף כי הנאשם דן עם הסוכנים האיראניים בהתנקשויות באישים ישראליים בכירים, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש השב"כ רונן בר. כאשר הנאשם הבהיר כי התנקשויות אלו אינן ניתנות לביצוע בשל דרגת אבטחתם הגבוהה של המטרות, נבחנו אפשרויות נוספות, כגון התנקשויות בראשי ערים מסוימים, ריגול באמצעות העברת מידע צילומי של מקומות הומי אדם בישראל, והקמת חוליות חיסול ברוסיה ובארה"ב.

לפי כתב האישום, המניע לפעולות אלו היה בצע כסף. הנאשם דרש מקדמה בסך מיליון דולר מהסוכנים האיראניים לפני ביצוע הפעולות, דבר שהוביל לכך כי אף אחת מהן לא יצאה לפועל.

הפרקליטות ציינה כי במעשיו, קיים הנאשם מגע עם סוכני חוץ ביודעין, תוך מודעות לכך כי מטרת הסוכנים הייתה לפגוע בביטחון המדינה. בנוסף, הואשם הנאשם בכניסה למדינת אויב בניגוד לחוק.

החקירה בוצעה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים, בשל מסוכנותו הגבוהה והעבירות הביטחוניות החמורות בהן הוא מואשם.

עו"ד אייל בסרגליק. צילום: אילן בשור

עו"ד אייל בסרגליק. צילום: אילן בשור

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם, מסר: "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה. ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר