מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל מדברת בכנס. צילום: אודי פורטל
מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל מדברת בכנס. צילום: אודי פורטל

מהנדסת העיר אשקלון: "תושבים ברחו מהעיר ומכרו דירות בהפסד של 30%" 

את הדברים היא אמרה בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים באילת וגם סיפרה על חוסר הכדאיות הכלכליות לביצוע התחדשות עירונית בעיר אשקלון

פורסם בתאריך: 17.9.24 14:46

     

בימים אלה מתקיים בעיר אילת כנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים השנתי, במסגרתו התקיים פאנל שעסק בשיקום הדרום לאחר אירועי 7 באוקטובר.

ויקטוריה ברנגל, מהנדסת העיר אשקלון, שהשתתפה בפאנל הציגה תמונת מצב מטרידה של העיר: "אשקלון העיר המטווחת ביותר בשנים האחרונות והיינו בטוחים שכבר אי אפשר להפתיע אותנו. אבל 7.10 היה משהו מיוחד שלא ציפינו והצליח להפתיע אותנו בכמות ובעוצמה. מעל 1400 שיגורים לעבר העיר, 199 נפילות בעיר, 20 בניינים עם פגיעה ישירה. זמן הגעה למקלט 30 שניות, כאשר שליש מתושבי העיר בבניינים ללא ממ"דים".

ברנגל הדגישה את הצורך הדחוף בהתחדשות עירונית, תוך ציון כי רבים מתושבי העיר עזבו את דירותיהם, וחלקם אף מכרו אותן בהפסד משמעותי, "הדגשנו שצריכים עזרה בהתחדשות עירונית כי אנשים פשוט ברחו, עזבו את הדירות וחלקם מכרו את הדירות ללא ממ"ד גם בהפסד של 30%. לפני 7.10 המצב לא היה טוב מבחינת התחדשות עירונית אבל הצלחנו לקדם תכניות מאושרות בותמ"ל מסלול רשויות. ביקשנו הכרזה על 4 מתחמים והם בטיפול הוותמ"ל".

מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל מדברת בכנס. צילום: אודי פורטל

מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל מדברת בכנס. צילום: אודי פורטל

היא הצביעה על חוסר הכדאיות הכלכלית לבצע התחדשות עירונית באשקלון, וקראה לסבסוד ממשלתי: "בעיר אשקלון יש פערים בין כלכליות להתחדשות עירונית ולכן צריכים סבסוד מהמדינה. אופציה של קרקע משלימה נפלה ונכנסנו לפיילוט. הפיילוט לא עובד טוב, אין דין אשקלון כדין לוד או רמלה וצריך לשפר את המכרז כי בלי מימון של המדינה לא נוכל להקים שכונות חדשות במקום הישנות שנמצאות במקום אסטרטגי".

בנוסף, ברנגל מתחה ביקורת על תכנית "תקומה" שנועדה לשקם את כל עוטף עזה אחרי 7 באוקטובר, אך מתעלמת מהצרכים של העיר אשקלון: "בתכנית תקומה אין התייחסות לאשקלון. לא לקחו את העיר כהשפעה חיובית אלא יש השפעה שלילית שלא לוקחת בחשבון את האתגרים של העיר וסוגרת פרויקטים מבחינת אשקלון. וצריך לעשות איזונים כדי לקחת אותנו בחשבון בתכנון האזורי".

הכנס, המתקיים בין ה-16 ל-19 בספטמבר, מתקיים במלון יו מג'יק פאלאס באילת, מציב במרכז הדיון את האתגרים העומדים בפני עולם התכנון והבנייה בישראל. הכנס, המארח את בכירי התכנון, הבנייה והנדל"ן בארץ, מתמקד במגוון נושאים בוערים, ביניהם שיקום אזורי הדרום והצפון, התחדשות עירונית, תכניות בינוי עיצוב, פרויקט המטרו, ותכנון לציבור החרדי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר