מיכל לובנוב. אלכס לובנוב ז"ל
מיכל לובנוב. אלכס לובנוב ז"ל

"רציתי להזדקן איתך": המונים בהלוויה קורעת לב של אלכס לובנוב

רבים מאוד הגיעו ללוות היום בדרכו אחרונה את החטוף אלכס לובנוב שנרצח בשבי החמאס. אשתו מיכל ספדה לו בכאב: "סליחה שלא הצלחתי להחזיר אותך". אמו ספדה: "אני עשיתי הכל בשבילו"

פורסם בתאריך: 1.9.24 22:15

     

היום נערכה הלוויתו של החטוף אלכס לובנוב, שגופתו הושבה לישראל לאחר שנרצח בשבי החמאס לפני מספר ימים.

עוד בדרך לבית העלמין, עמדו תושבי אשקלון עם דגלי ישראל ונופפו בהם בצדי הכביש. את הדגלים העניקה העירייה לתושבים באמצעות אגף תרבות נוער וספורט ובשיתוף מועצת הנוער העירונית.

מלווים בדגלי ישראל. צילום: אלדד עובדיה

מלווים בדגלי ישראל. צילום: אלדד עובדיה

מלווים בדגלי ישראל. צילום: אלדד עובדיה

מלווים בדגלי ישראל. צילום: אלדד עובדיה

בבית העלמין התכנסו המונים שהגיעו ללוות את לובנוב שהותיר אחריו אישה, מיכל ושני ילדים שאת אחד מהם לא זכה להכיר. בהלוויה השתתפו שר פהנים משה ארבל וכן רה"ע תומר גלאם, אך המשפחה ביקשה כי רק חברים ובני משפחה ישאו הספדים.

האלמנה מיכל ספדה לבעלה בכאב ובדמעות: "אהבת חיי. נשבענו עד שהמוות יפריד בינינו, אז איך הוא הפריד? איך אני מדברת עליך בלשון עבר? זה אמיתי שאלוהים לוקח את הטובים ביותר. אני רוצה להתמקד בך באהבת האדם שלך, באהבת החיים והחופש – החופש שלקחו ממך ב-7 באוקטובר הנבלות האלה. במשך 11 חודשים קיוותי ואמרתי לכולם שאתה חוזר. שלחת לי אותות וסימנים, בבקשה תקפוץ מאיפשהו ותגיד שעבדת עליי.

מיכל לובנוב סופדת

מיכל לובנוב סופדת

"אני רוצה להגיד לך תודה. היית האבא הטוב בעולם והבעל הטוב בעולם, הבנאדם הכי טוב שהכרתי. תודה על מי שאני היום בזכותך. תודה על הזכות להיות אמא ואשתך, תודה על הבטחון במשפחה שלנו.

"סליחה שלא הצלחתי להחזיר אותך. סליחה שנתתי לך ללכת למסיבה הארורה הזאת. הייתי צריכה להתעקש שתישאר בבית ולא תלך. סליחה שלא התעקשתי, סליחה שלא הצלחתי להחזיר אותך חי.

"הילדים יגדלו על הערכים והמידות שלך. אתה תהיה הגיבור שלנו, האחד והיחיד שלנו. טום וקאי אלה המתנות הכי גדולות שהשארת לנו – אתה עכשיו רואה כמה קאי דומה לך.

"בבקשה תופיע לי בחלומות, שלח לי סימנים. תנוח מאמי שלי, עכשיו אתה יכול לנוח. אני מקווה שתהיה גאה בי, אני נשבעת לך שרצית להזדקן איתך. תשמור על ההורים, על אחיך, השארת פה המונים שאוהבים אותך. תשלח לי בבקשה כוחות, אהיה שלך לנצח לעולמים ואנחנו עוד ניפגש".

חלק מההמונים בהלוויה של אלכס לובנוב

חלק מההמונים בהלוויה של אלכס לובנוב

אלכס לובנוב נטמן באדמה

אלכס לובנוב נטמן באדמה

לאחר מכן החל מסע ההלוויה והארון הובל אל הקבר. רגע לפני שהארון נטמן, ביקשה אמו של אלכס, אוקסנה לשאת דברים.

היא דיברה בבכי רב ובכאב, על הבן שלה שנרצח, למרות שציפתה שיחזור בריא ושלם. "אנחנו משפחה קטנה ולא עשינו מספיק כדי שהוא יחזור בחיים. כל המדינה צריכה לבקש סליחה שהוא לא חזר בחיים. כל המדינה צריכה לבקש סליחה שהחטופים לא חזרו בחיים".

אמו של אלכס סופדת ומתייפחת על קברו

אמו של אלכס סופדת ומתייפחת על קברו

האמא שמתניידת בכיסא גלגלים, הוסיפה ואמרה: "אני אישה נכה ועשיתי הכל בשבילו. אבל אני לא התראיינתי בטלוויזיה בכלל, לא דיברתי בכלל, פחדתי שאני אגיד משהו שיגרום לזה שיעשו לו רע. אני לא רוצה שאף אחד יהיה בנעליים שלי".

צפו בתיעוד ההלוויה:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר