דיון עם רה"ע גלאם ומפקד התחנה יורי מזובובסקי. צילום: אלדד עובדיה
דיון עם רה"ע גלאם ומפקד התחנה יורי מזובובסקי. צילום: אלדד עובדיה

למרות רימונים ומטעני חבלה באשקלון – הדיון בנושא סגור לציבור

למרות שתושבים רבים בעיר מודאגים מההידרדרות בביטחון האישי, בעירייה החליטו לקיים דיון בנושא עם מפקד תחנת המשטרה, אך בצורה סגורה ללא שיתוף הציבור וללא שיתוף חברי המועצה מהאופוזיציה. כאשר שניים מהם כן הגיעו והעלו שאלות הישיבה פוצצה והועברה ללשכת ראש העירייה. "גלאם איבד שליטה", מסר איתי סהר. בעירייה אמרו כי סהר הגיע "במטרה לעשות פוליטיקה זולה"

פורסם בתאריך: 11.8.24 17:31

     

בשבועות האחרונים חווה העיר אשקלון אירועים פליליים רבים שכללו בעיקר השלכות של רימוני רסס אשר ביכולתם להרוג אדם.

כמו גם מטעני חבלה שהוצמדו לרכבים וזאת על מנת לחסל את הנוסעים בהם, היו לפחות 4 מקרים כאלה בחודש האחרון. זאת בנוסף לאירועים שבהם איימו על חפים מפשע, במקרה אחד בו הושלך רימון רסס על מכוניתו של פעיל פוליטי ויומיים לאחר מכן הוצתה מכוניתו של פעיל פוליטי אחר, רו"ח ערן בניטה, שניהם אנשי אופוזיציה.

הרכב השרוף של בניטה

הרכב השרוף של בניטה

רגע הפיצוץ ברכב

רגע הפיצוץ ברכבו של הפעיל הפוליטי

ביום חמישי האחרון אף התרחשה קטטה אלימה ומרובת משתתפים, במהלכה היה ניסיון דריסה ואלימות תוך שימוש באלות, בכניסה לעיר היין.

מפלס הדאגה של הציבור עלה ועלה ובעיריית אשקלון החליטו כמובן לקיים דיון בנושא עם מפקד משטרת אשקלון החדש סנ"צ יורי מזובובסקי. אלא שבעירייה החליטו משום מה שדווקא דיון כזה, יהיה סגור לתושבים המודאגים ולא רק להם, אלא אפילו לנציגי הציבור שהם משורות האופוזיציה.

הדיון התקיים היום בבוקר, אך חברי האופוזיציה איתי סהר ואווה טוטאי החליטו להגיע למרות שלא הוזמנו.

איתי סהר. צילום: קיו עלית

איתי סהר. צילום: קיו עלית

בשלב הזה הדעות חלוקות מה בדיוק התרחש, כאשר סהר מצד אחד טוען כי הישיבה "פוצצה על ידי ראש העיר גלאם כשהועלו הפגיעות הפליליות החמורות נגד יריביו הפוליטיים, כולל רימון היד שהושלך לרכבו של פעיל הציבור וכן שריפת רכבו של רו"ח ערן בניטה. גלאם איבד שליטה וניסה להשתיק את הדיון בנושא בצעקות והפרעות חוזרות, עד לפיצוץ הישיבה".

מנגד, בעירייה טוענים כי סהר וטוטאי הגיעו "במטרה לעשות פוליטיקה זולה, והטיחו האשמות חסרות בסיס הגובלות בלשון הרע והוצאת דיבה כלפי עובדי העירייה והנהלת העירייה. על אף שראש העיר ביקש מהם מספר פעמים שלא להפר את מטרת הישיבה ולפעול בצורה עניינית ומקצועית, הם המשיכו להתנהג כאחוזי אמוק, תוך פגיעה חוזרת ונשנית בשמה הטוב של העירייה ועובדיה, וגרמו להפסקת הישיבה".

הישיבה עצמה הועברה ללשכתו של ראש העירייה, ללא השתתפותם של סהר וטוטאי. "פיצוץ הישיבה והעברתה לחדרו של גלאם ללא נציגי האופוזיציה פוגעים באמון הציבור ומעידים על אובדן שליטה בניהול העיר", מסרה טוטאי, "מעולם לא הופנתה אלימות כזו כנגד מבקרי שלטון באשקלון, זו לא רק פגיעה בדמוקרטיה המקומית אלא גם נזק ישיר לתושבים שסובלים מגל הפשיעה הגואה והאלימות המכוונת כלפי פעילי ציבור".

דיום עם רה"ע גלאם ומפקד התחנה יורי מזובובסקי. צילום: אלדד עובדיה

הישיבה בלשכת ראש העירייה. צילום: אלדד עובדיה

בעירייה סיפרו על הדיון עם מפקד התחנה כי בפתח הישיבה סקרו ראש העירייה ומפקד התחנה את הפעילויות המיידיות שננקטו, בהן:

  • הקמת כוח משימה משטרתי גלוי וסמוי שכבר פועל בעיר – כוח זמין ונגיש שנמצא בשטח וסייע במעצר המעורבים בקטטה שהייתה ביום חמישי האחרון בשכונת עיר היין
  • תגבור כוח אדם משמעותי בשיטור העירוני – הוספת 14 תקנים לשיטור העירוני בשיתוף המשרד לביטחון לאומי
  • הצבת עשרות מצלמות בשכונת עיר היין בתוך זמן קצר
  • רישות שכונות חדשות נוספות במצלמות
  • הצבת שתי תצפיתניות במוקד הרואה, המשותף לרשות ולמשטרה, במטרה לנטר 24/7 את הפעילות לאורך רצועת החוף
  • פעילות מוגברת נגד שב"חים כולל צווי סגירה לעסקים שמעסיקים שב"חים

כמו כן, הוצגו נתוני המשטרה המצביעים על ירידה דרמטית בנתוני הפשיעה בעיר בשנה האחרונה:

  • ירידה של 21% בעבירות הפע"ר
  • ירידה של 14% בפשיעה
  • ירידה של 11% בגניבות רכבים
  • ירידה של 35% בעבירות הצתה
  • עליה בכתבי אישום ומעצרים תום הליכים
  • עליה של 33% במעצרים תום הליכים בעבירות סחיטה
  • עליה בכתבי אישום ומעצרים עד תום הליכים בעבירות שוד

"אנחנו ערים למקרים האחרונים בעיר וכבר בשבוע שעבר בפגישה עם השר לביטחון לאומי הצבנו את נושא הביטחון האישי בראש סדר העדיפויות", מסר גלאם, "יש לנו תחנת משטרה מצוינת, עם שוטרות ושוטרים מצוינים ויש לנו עובדות ועובדי עירייה מצוינים, שעושים עבודת קודש למען תושבי העיר ויחד אנחנו פועלים, יד ביד, כדי להגביר ככל הניתן את תחושת הביטחון בעיר אשקלון. בשנים האחרונות תוגברו בצורה משמעותית יחידות הביטחון העירוניות, הוקמה סיירת אופנוענים חמושים, הותקנו מאות מצלמות המשדרות 24/7 למוקד הרואה ותוגברה נוכחות כוחות בשטח".

עוד הוסיף גלאם כי "שיתוף הפעולה בשנים האחרונות הוביל לירידה משמעותית בנתוני הפשיעה בעיר אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. אנחנו רוצים להוריד את הנתונים עוד יותר ונעמיד לרשות משטרת אשקלון את כל הכלים האפשריים כדי להבטיח את איכות חיי התושבים בעיר, ברמה הגבוהה ביותר. המקרים האחרונים שדווחו מצויים בחקירת משטרה ואנו סומכים על רשויות החוק שימצו את הדין עם העבריינים וימשיכו בשיתוף הפעולה ההדוק עם הרשות להגברת הביטחון האישי ובשמירה על הסדר הציבורי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר