טיילת עיר ימים. צילום: אחי בנאי
טיילת עיר ימים. צילום: אחי בנאי

מוקד בילוי חדש: המצפור החדש שמוקם בטיילת עיר ימים באשקלון

עם אלמנט פיסולי מעורר השראה ונוף קסום לחוף ימה של אשקלון, טיילת עיר ימים תהיה בקרוב אחד ממוקדי הבילוי האהובים ביותר באשקלון. אם עדיין לא טיילתם בה, זה הזמן

פורסם בתאריך: 31.7.24 08:08

     

בימים אלה מוקם מצפור חדש בלב טיילת עיר ימים, שיעניק נקודת תצפית עוצרת נשימה לחוף הים. במצפור יוקם אלמנט פיסולי מנירוסטה, בגובה 7.5 מטר, שזכה לשם 'מוזה ימית'. מדובר באלמנט המורכב מ-2 קשתות השזורות זו בזו עם מיתרים, המזכירים יחד את כלי הנגינה נבל, כשבבסיסו בריכת מים בגובה 30 ס"מ. לאורך המצפור יוצבו כסאות מוגבהים, פינות ישיבה נוספות וריהוט רחוב.

 

טיילת עיר ימים החדשה, המשתרעת לאורך 2.5 קילומטרים מכיכר רפאל איתן-קדש ועד כביש יצחק שמיר, כבר כיום מושכת אליה תושבים רבים שנהנים לאורך כל שעות היום משבילי הליכה ואופניים, ישיבה על פינות הישיבה המוגבהות וצפייה ברצועת החוף היפיפיה של אשקלון.

'המוזה הימית'. הדמיה: לב אברמזון

'המוזה הימית'. הדמיה: לב אברמזון

לאורך הטיילת פזורות עמדות החתלה, משקלים דיגיטליים לעידוד אורח חיים בריא ומתקנים לקשירת אופניים. בימים אלה נשלמות עבודות הגינון לאורך איי התנועה במקביל לטיילת.

המצפור החדש שמוקם בטיילת, בדומה למצפור הקיים בטיילת רפאל איתן, הוקם בשיתוף תאגיד מי אשקלון על תחנת הסניקה של שכונת עיר ימים, ועם סיומו יהפוך לאחד ממוקדי הבילוי היפים בעיר.

טיילת עיר ימים. צילום: אחי בנאי

טיילת עיר ימים. צילום: אחי בנאי

את האלמנט הפיסולי יצר הפסל האשקלוני לב אברמזון. "ה״מוזה הימית״ מוצבת בבריכת מים, בגובה 30 ס"מ, וכך נוצר משחק השתקפויות והשקפות כמעט אינסופי, כמו החיפוש אחר המוזה עצמה: המוזה המשקפת את סביבתה ומשתקפת בבריכה, הבריכה המשקפת את השמיים אך בו זמנית עורגת לים הגדול שאליו היא משקיפה".

טיילת עיר ימים. צילום: אחי בנאי

טיילת עיר ימים, עבודות להקמת המצפור. צילום: אחי בנאי

ראש העיר, תומר גלאם: "אנחנו ממשיכים להרחיב את טיילת אשקלון ולהציע לתושבי העיר מוקדי בילוי ופנאי לאורך רצועת החוף היפהפייה שלנו. הטיילת החדשה, לאורך שכונת עיר ימים והרצוג, כוללת שפע של מתקנים למיקסום החוויה ולאיכות חיים מירבית, מול חוף ימה המרהיב של אשקלון. אני מזמין את התושבים להגיע, ליהנות ולבלות בטיילת החדשה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר