צינור הזנת החול בחוף הצפוני. צילום: החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון
צינור הזנת החול בחוף הצפוני. צילום: החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון

לאחר הביקורת החריפה: יוצא לדרך פרויקט נוסף להצלת המצוק באשקלון

כשבועיים לאחר הביקורת שפרסם מבקר המדינה על התנהלות העירייה בכל הנוגע להגנה על המצוק, מודיעה העירייה כי יחלו עבודות הזנת חול בחוף הצפוני של אשקלון במסגרת פרויקט הגנה על המצוק מפני התמוטטות. הפרויקט ימשך כארבעה שבועות, במהלכם חל איסור מוחלט להיכנס לתחום שטח ההזנה. אנא הקפידו להישמע להוראות למען בטיחותכם

פורסם בתאריך: 26.7.24 11:56

     

החל מתאריך ה-30.7.24, תחל 'החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון' בפרויקט להזנת חול בחוף הצפוני של העיר. הפרויקט, שצפוי להימשך כארבעה שבועות, נועד להרחיב את רצועת החוף ולהגן על המצוק מפני התמוטטות.

הדבר יתבצע, כשבועיים לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה שמתח ביקורת חריפה על התנהלות החברת הממשלתית ועיריית אשקלון בכל הנוגע לפעולות הנעשות למיגון והצלת המצוק. מהדו"ח עלה כי עיריית אשקלון כמעט ולא תיקנה את הליקויים שעלו בדו"ח הקודם למרות שעברו 4 שנים מאז. כך למשל, העירייה אינה יוזמת פעולות לגידור ושילוט לאורך כל מקטעי המצוק מה שעלול להוות סכנה לשלום הציבור, וכן העירייה טרם סיימה להכין את התוכנית להקמת שוברי הגלים שאמורים לשמש הגנות קבועות בחלק הצפוני.

במסגרת הפרויקט החדש, 50,000 מ"ק של חול יוזנו לחוף באמצעות אוניית מחפר ייעודית – EDT YAM. החול, שמקורו בנמל קצא"א, יפוזר לאורך החוף באמצעות צינור ארוך הצף על פני המים, שקצהו מגיע קרוב ככל הניתן לחוף. ההזנה תימשך לאורך כל שעות היממה.

במהלך העבודות ייסגר קטע החוף הצפוני למתרחצים, החל משוברי הגלים של המרינה ועד מלון הולידיי אין. הציבור מתבקש להישמע להוראות ולשמור על בטיחותו ולא להגיע לחוף במהלך העבודות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר