שכונת אפרידר. צילום: אדי ישראל

מפתיע: השכונה האשקלונית בין המובילות בארץ במקרי רצח וניסיון רצח

נתוני אתר מדלן לשנת 2023 חושפים כי הפשע בישראל הוא לא רק בשכונות עוני - אלא גם בשכונות היוקרתיות וכך מצאה את עצמה שכונת אפרידר באשקלון ברשימה אחת עם שכונת ג'ואריש בלוד ושכונת עג'מי ביפו

פורסם בתאריך: 24.7.24 13:49

     

בשנה שעברה, ביצע אתר מדלן לראשונה ניתוח של מפת הפשיעה בישראל, וחילק אותה לשכונות. זאת, לאחר שמשטרת ישראל הנגישה לראשונה את נתוני הפשיעה של שנת 2022 לציבור הרחב.

השנה, כאשר ניסו אנשי מדלן לבצע ניתוח דומה על סמך נתוני 2023, הם נתקלו בקשיים. הנתונים לא היו זמינים, ורק לאחר בקשות חוזרות ונשנות, ואף התערבות של התנועה לחופש המידע, נאותה המשטרה לחשוף אותם.

חשוב לציין שמשטרת ישראל אמנם מנגישה את נתוני הפשיעה לפי חלוקה אזורית, אך היא עושה זאת לפי אזורים סטטיסטיים בלבד – מה שלא נותן תמונה ברורה לאדם הממוצע.

ממצאים מדאיגים: הפשיעה חוצה גבולות חברתיים

ניתוח הנתונים של מדלן מעלה ממצאים מדאיגים: מכת הפשיעה חוצה את כל חלקי החברה הישראלית, ולא מתרכזת רק בשכונות עוני כפי שרבים נוטים לחשוב.

הדבר מתברר ביתר שאת בעיר אשקלון, כאשר שכונת אפרידר הנחשבת ליוקרתית ושקטה, נמצאת ברשימה של השכונות המובילות בארץ במקרים של רצח וניסיון ורצח.

זירה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

זירה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

על פי ניתוח הנתונים של מדלן לשנת 2023, שכונת אפרידר ממוקמת במקום החמישי בארץ אותו היא חולקת עם שכונות באשדוד וחיפה, זאת לאחר שנפתחו במשטרה 3 תיקים על מקרים שהתרחשו בה בשנת 2023.

וזאת הטבלה המלאה לפי מספר התיקים שנפתחו באותה השכונה:

  1. ירושלים/בית חנינא – 12. פתח תקווה/מרכז העיר – 12.
  2. רמלה/ג'ואריש – 7.
  3. חיפה/הדר הכרמל – 5. ירושלים/הרובע המוסלמי – 5. תל אביב יפו/עג'מי – 5.
  4. לוד/רמת אשכול – 4.
  5. אשדוד/רובע ב – 3. אשקלון/אפרידר – 3. חיפה/הדר עליון – 3.

"אנחנו רואים שמכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית, וממש אינה נחלתן רק של 'שכונות פשע'", אומר מנכ"ל מדלן, טל קופל, "להיפך, בין השכונות שמככבות בטבלאות הפשיעה נמצאות גם שכונות מבוקשות עם אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שהמחירים בהן למ"ר הם מהגבוהים ביותר בישראל. למרבה הצער, מהנתונים עולה שהפשע כבר אינו בעיה של אוכלוסיות שוליים בישראל, אלא מחלחל לכל מקום כמעט".

טל קופל, מנכ"ל מדלן. צילום: אורית פניני

טל קופל, מנכ"ל מדלן. צילום: אורית פניני

החזון של מדלן הוא לספק לציבור מחפשי הדירות את כל המידע שהם זקוקים לו, הן על הדירה והן על הסביבה שבה היא ממוקמת. מדלן היא למעשה הגוף הראשון בישראל שביצע אנליזה מתקדמת של התאמת האזורים הסטטיסטיים לשכונות, כך שנתוני המשטרה יהיו מובנים יותר לציבור הרחב.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר