אוראל שמיאן, היו"ר הנבחר

הדור הבא: אוראל ובן מאשקלון יובילו את הנהגת הנוער בדרום

מועצת התלמידים והנוער של מחוז הדרום קיימה בחירות למזכירות המועצה לשנת הלימודים הקרובה ושני תלמידים מאשקלון נבחרו להוביל אותה כיושב ראש וסגנו

פורסם בתאריך: 15.7.24 14:04

     

לקראת שנת הלימודים תשפ"ה, 2024-2025, התקיימו בחירות למועצת התלמידים והנוער בדרום.

לתפקיד יושב ראש המועצה המחוזית נבחר אוראל שמיאן, תלמיד כיתה י"א במקיף ה' דרכא באשקלון.

לתפקיד סגן יו"ר נבחר בן לוי, אף הוא מאשקלון ותלמיד בכיתה ט' במקיף אורט הנרי רונסון.

בן לוי, סגן יו"ר

"כבוד גדול עבורי לקבל את האחריות של יושב ראש מועצת התלמידים והנוער המחוזית", מסר אוראל שמיאן היו"ר הנבחר, "הבחירה בי לתפקיד הזה משקפת את האמון שנתנו בי חבריי, ואשאף להוביל את המועצה ברוח של שיתוף פעולה, שקיפות וחתירה למצוינות. השנה חווינו שבר גדול בדרום ובמדינה בכלל, ונוצרו לא מעט פערים במועצה ומחוצה לה. יחד נתקן את השברים. אני מתחייב לפעול בנחישות למען קידום הנושאים החשובים לתלמידים בכל רחבי המחוז, ולוודא שקולם יישמע ויקבל מענה. יחד, נבנה קהילה חזקה ותומכת, שתשפיע לטובה על ההווה והעתיד של כולנו".

מתוך מועצת הנוער המחוזית נבחרו למועצה הארצית, מלבד שמיאן היו"ר, גם רוני קרצמן ממצפה רמון, ווסן אבו דוגש מרהט, ירין גלעדי ויעל לב מאשדוד.

התלמידים הנבחרים עם רם זהבי

הבחירות למועצה מתקיימות מדי שנה, כאשר הליך הבחירות מתבצע כך שכל מועצה בוחרת באופן דמוקרטי נציגות למועצה שמעליה; מועצות תלמידים בית ספריות וגופי נוער בוחרים נציגות למועצת תלמידים ונוער רשותית והם בוחרים נציגות למועצות תלמידים ונוער מחוזית. האחרונים הם בעלי זכות הצבעה למועצת התלמידים והנוער הארצית.

מטרות המועצה המחוזית הן לייצג את כלל בני הנוער במחוז בפני הגופים הממלכתיים, בפני פורומים של מקבלי החלטות ובפני אמצעי התקשורת.

חברי המועצה המחוזית הם פעילים חברתיים, ששמו להם למטרה לפעול למען שוויון הזדמנויות עבור בני נוער, תוך שיתוף פעולה עם תנועות נוער.

הם מקדמים חינוך לדמוקרטיה ומיישמים ערכים של אזרחות פעילה ודמוקרטית וטיפוח תרבות הנהגה בקרב בני הנוער.

בתוך כך הם גם נותנים רוח גבית למועצת התלמידים הארצית בקידום חקיקה למען בני הנוער, כדי לשמור על זכויות התלמיד ועל זכויות בני נוער בתחומים שונים.

אוראל שמיאן ורם זהבי. צילום: משרד החינוך מחוז דרום

רם זהבי, מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך מסר: "תהליך הבחירות למועצת התלמידים והנוער המחוזית מבטא את ערכי המנהיגות והמעורבות החברתית של תלמידינו. בתהליך זה התלמידים במחוז מגלים מחויבות עמוקה לקידום חבריהם ולקיחת אחריות על הקהילה הבית ספרית והמחוזית. אני גאה לראות כיצד הם מנהיגים ומשפיעים לטובה על סביבתם, תוך שהם מפתחים כישורי מנהיגות חשובים לעתידם".

תהליך ההנחייה והליווי של מועצת המנהיגות הנוער המחוזית מתבצע על ידי צוות חינוך חברתי-קהילתי במינהל חברה ונוער במחוז דרום.

הבחירות לשאר בעלי התפקידים במועצה המחוזית יתקיימו בימים הקרובים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר