פלסטינים שאותרו השבוע ביישוב באר גנים
פלסטינים שאותרו השבוע ביישוב באר גנים

השר בן גביר יודע? במשטרה מאשרים: פלסטינים עובדים בישראל עם היתרים בתוקף

מאז השביעי באוקטובר נאסרה כניסתם של פועלים פלסטינים גם משטחי יו"ש, כאשר המתנגד החריף להחזרתם לעבודה בישראל הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. אלא שבעקבות תלונה של תושבי היישוב באר גנים כי המשטרה עוצרת ומשחררת שב"חים בשיטת "דלת מסתובבת", הגיבו במשטרה ומסרו כי אותם פלסטינים "מחזיקים באישורי עבודה תקפים". מבולבלים? גם אנחנו

פורסם בתאריך: 27.6.24 12:32

     

ביישוב באר גנים הסמוך לאשקלון מתלוננים התושבים על ריבוי של שוהים בלתי חוקיים, כאשר לטענתם גם כשהם נעצרים הם משוחררים ומיד חוזרים לעבודה. הפועלים הפלסטינים אותרו בכל מיני אתרי בנייה ברחבי היישוב הן, לרוב על ידי תושבי היישוב שהזעיקו את כיתת הכוננות היישובית.

כזכור, מאז השביעי לאוקטובר נאסרה כניסת פועלים פלסטינים לישראל הן מעזה והן משטחי יהודה ושומרון, לכן מבחינת תושבי היישוב כל פועל פלסטיני שנתפס הוא שוהה בלתי חוקי.

גם כאשר מערכת הביטחון ובראשה השר יואב גלנט ביקשו להכניס פועלים פלסטינים מיו"ש לישראל, היה זה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהתנגד לכך בחריפות ואמר: "הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה שכניסת פועלים שטופי שנאה ליהודים לישראל, ושרשות תומכת טרור חזקה – הם אינטרס ישראלי".

אלא שכעת מסתבר שדווקא המשטרה אינה פועלת נגד פועלים פלסטינים שנכנסו לישראל, זאת בטענה שהם מחזיקים בהיתרי עבודה בתוקף.

ח"כ איתמר בן גביר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר איתמר בן גביר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

זה החל במכתב ששיגרו תושבים מודאגים מבאר גנים לשר בן גביר ולמפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן ולראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו הם טענו כי מדובר ב"דלת מסתובבת" וכי שב"חים שנעצרים יום אחד חוזרים לעבודה באותו אתר בנייה ביום שלמחרת.

"אנו, תושבי באר גנים, פונים בזאת בקריאה בהולה תוך הנפת דגל אדום בדבר חשד כבד לחיי התושבים עקב הלנת שוהים בלתי חוקיים באתרי הבנייה", נכתב במכתב, "למרבה הצער, ביישובנו נחשפנו כבר ארבע פעמים במהלך השבועיים האחרונים לפשיטות משטרה בעקבות תלונות תושבים שזיהו שוהים בלתי חוקיים באתר הבנייה. בכל פעם שהמשטרה מתערבת, מובטח לנו כי השוהים מסולקים מהאתר. אך למרבה האכזבה, ולמחרת הקבלן שב להעסיקם ואף מאפשר להם ללון ביישוב, תוך סיכון חמור לביטחון התושבים".

פלסטינים שאותרו בשבוע שעבר ביישוב באר גנים

פלסטינים שאותרו בשבוע שעבר ביישוב באר גנים

התושבים כתבו כי הם חוששים לשלומם ושלום ילדיהם וכי מדובר במצב בלתי נסבל המחייב את התערבות המשטרה, כאשר הם דורשים להוציא צו שיעצור את המשך העבודות באתרים שבהם לנים שב"חים. הם מספרים במכתב כי ביום ראשון השבוע, "שוב נתפסו שוהים בלתי חוקיים באתר בנייה שאף לנו כאן ביישוב במרחק של דקת הליכה בלבד מאשכול גני הילדים. הפועלים זוהו ע"י תושב שעשה פעילות ספורטיבית ושמע המולה מתוך אתר הבנייה הנעול וזיהה אורות מבחוץ. התושב הקפיץ מיד את כיתת הכוננות אשר מאז ה- 7 באוקטובר פועלת ביישוב ומתגברת את הביטחון אשר הזמינה את המשטרה. במהלך הפשיטה המשטרתית אותר מבנה ארעי ובו מיטות קומתיים וציוד של הפועלים. במספר מקרים במהלך השבועיים האחרונים אותרו שוהים בלתי חוקיים כאשר הם לנים בתוך אתר הבנייה. הפועלים שנמצאו נחקרו ע"י משטרת ישראל ואף חלקם גורשו חזרה לשטחים. ולמרות זאת באורח פלא למחרת היום הם שבו לעבודה".

כך נראה מקום הלינה של הפלסטינים ביישוב באר גנים

כך נראה מקום הלינה של הפלסטינים ביישוב באר גנים

גם ראש המועצה רביבו פנה בעצמו במכתב למפקד מרחב לכיש וכתב לו כי המועצה אינה רשאית להוציא צו הפסקת עבודה לעבודת הקבלן על מנת לוודא את אופן העסקת הפועלים, "סמכויות האכיפה והמניעה בעניין זה מצויות בידי משטרת ישראל. הישנות המקרים מלמדת כי אופן הטיפול בסוגיה החוזרת על עצמה לא נותן מענה ראוי ואמיתי לסוגיה, הפוגעת באורח חייהם ובביטחונם של תושבי היישוב באר גנים. לאור האמור, נדרשת התערבותכם המיידית במטרה למגר את התופעה ולמנוע את הישנותה".

פנינו למשטרת מרחב לכיש על מנת שיתייחסו לטענות של התושבים ואז נמסרה התגובה המפתיעה בנוגע לפועלים שנחקרים וחוזרים למחרת לעבודה: "כל תושבי השטחים שאותרו במהלך השבוע האחרון נבדקו לעומק, ונמצא כי מחזיקים באישורי עבודה תקפים". עוד נמסר כי "מי שנתפס כאשר אין ברשותו אישור תקף, נחקר ומגורש\נכלא למטרת הגשת כתב אישום".

פלסטינים שאותרו לפני כשבועיים ביישוב באר גנים

פלסטינים שאותרו לפני כשבועיים ביישוב באר גנים


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר