בהשראת הדיון בהאג על התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, קיימו תלמידי שכבת יב' במגמת דיפלומטיה במקיף ה' דרכא באשקלון, משפט מבוים שדן בנושא זה. התלמידים לבשו חליפות והציגו את עמדותיהן של מדינות שונות בעולם, ובקהל נכחו תלמידי כיתת הגמלאים של בית הספר, תלמידי המגמה משכבה יא' והצוות החינוכי.
התלמידות שניהלו את הדיון, הסבירו מהו ג'נוסייד – רצח עם, וכיצד מוכיחים אותו. מנהלות הדיון אף הסבירו את ההיבטים הגיאופוליטיים, הכלכליים וההומניטריים במצב שמתבצע רצח עם.
מיד לאחר פתיחת הדיון, נציג דרום אפריקה הציג את טיעוני התביעה, ומיד אחריו נציג ישראל השיב וביסס את טענות הנגד של ישראל. בהמשך הדיון הציגו תלמידים את עמדותיהן של מדינות שונות בעד ונגד האישומים המיוחסים לישראל, תוך התייחסות לאמירות ומעשים המוכיחים או מפריכים, לכאורה, את האישומים.
שלב השאלות והתשובות לאחר הנאומים חידד נקודות, שעלו בשלב הנאומים, ואיפשרו למנהלות הדיון להגיע למסקנות מושכלות. בסוף הדיון הוקרא תקציר צו הביניים האמיתי שהוצא לפני כשבועיים על ידי ה ICJ.
״תלמידי מגמת הדיפלומטיה ותלמידותיה מציגים את חשיבות ההסברה בעולם, מאז השבעה באוקטובר ההסברה זכתה למשמעות נוספת", אמרה דליה רחמים מנהלת המקיף. "הסימולציה של בית הדין בהאג שבמסגרתה יכולנו לראות את התלמידים מייצגים מדינות שונות בעולם ואת ישראל האירה את תלמידינו באור מיוחד המעורר גאווה והשראה, זאת בהנהגתה של איריס לייף וצוות מורים מסור ומקצועי. הרלוונטיות לתקופה בה אנו חיים יצרה עניין וסקרנות בקרב הלומדים".
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך