תומר גלאם ואנשי פיקוד העורף. צילום: דוברות עיריית אשקלון
תומר גלאם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בשורה גדולה: תושבי אשקלון חסרי מיגון שלא פונו למלונות יקבלו פיצוי כספי

לאחר הפארסה של אי פינוי תושבי אשקלון חסרי המיגון, הודיעה היום העירייה כי התושבים שלא פונו מהעיר יקבלו מענק כספי. גלאם: "הכסף מגיע לתושבים והוא יגיע עד אליהם"

פורסם בתאריך: 25.10.23 15:32

     

סוף סוף תיקון לפארסה שהתרחשה פה על גבם של התושבים – לאחר שהובטח לתושבי העיר חסרי המיגון כי הם יפונו לבתי מלון על חשבון המדינה, הודיעה העירייה כי לא נותר מקום בבתי המלון לפנות את כולם, מאחר והממשלה העניקה קדימות לתושבי קו העימות בצפון.

הדבר עורר מרמור רב ומוצדק בקרב התושבים חסרי המיגון שמשוועים לפינוי מהעיר ולמעט הפוגה מהירי ומהמתח הרב.

כעת, הודיעה העירייה כי התקציב שהוקצה לפינוי התושבים בגובה 160 מיליון ש"ח יופנה כפיצוי ומענק כספי לתושבים, כך למשל משפחה בת 4 נפשות תוכל לקבל 9,000 ש"ח ותוכל לאתר בסכום הזה מקום הארחה או בית מלון מחוץ לעיר.

"מרגע שהבנו כי יש מחסור בחדרי מלון, החלטתי כי הכסף עצמו, שאושר בהחלטת הממשלה, יועבר ישירות לתושבים שזכאים לו", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "כך, כל אחת ואחד מהם יוכלו לבחור כיצד לנהוג בו ולאן להתפנות, בין אם זה מלון, בתי הארחה, משפחה או דירה חלופית. הכסף הזה מגיע לתושבים והוא יגיע עד אליהם. זה המקום להודות לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ולשר הביטחון, יואב גלנט, שרואים ביחד איתי את החשיבות בסיוע לתושבי אשקלון בשעות אלו".

ע"פ המתווה מבוגר זכאי ל-200 שקלים וילד זכאי ל-100 שקלים ליום למשך 15 יום.

הזכאים יקבלו מקדמה בתחילת השבוע הבא בגובה של 70% מהמענק וברגע שיחתמו על טופס הצהרה בגין פינוי (לכל מקום שיבחרו – בית מלון, הארחה, דירה חלופית, משפחה וכדו') יוכלו לקבל את ה-30% הנוספים.

שימו לב:

  • הזכאים יוגדרו ע"פ הגדרת פיקוד העורף למחוסרי מיגון ברמות השונות.
  •  המענק יועבר בתחילת השבוע הבא לחשבון הבנק של הזכאים באופן ישיר ע"י ביטוח לאומי.
  • הזכאים יקבלו מסרון, במהלך 24 השעות הקרובות, ובו הודעה על זכאותם ופרטים נוספים על המענק. מי שנחשב מחוסר מיגון ולא קיבל מסרון יוכל להתקשר למוקד המיוחד של עיריית אשקלון שנפתח במיוחד לטובת הנושא בכוכבית 9835 בין השעות 09:00-16:00 החל ממחר. אין צורך בפנייה למוקד העירוני.
  • לרשות התושבים תעמיד העירייה באתר האינטרנט הרשותי פירוט של מקומות אירוח שונים כפי שנמסרו על ידם וגם שאלות תשובות בנושא: https://did.li/7tgZH

רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר