למען הרוכבים הצעירים. אופניים חשמליים. צילום: אלירם משה

אור ירוק והעירייה מפעילים מערך הסברה למען בטיחות רוכבי האופניים החשמליים

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הרשויות המקומיות צריכות להגביר את ההסברה והמודעות לסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. במקביל עליהן להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה מסכנות חיים"

פורסם בתאריך: 15.8.17 15:09

בחודש מרץ 2017, אושרו התקנות שמאפשרות לפקחים התנועה העירוניים לאכוף את תקנות האופניים החשמליים ועל ידי כך להקל על שוטרי התנועה ולהפחית את התופעה המסוכנת של נסיעה באופניים חשמליים בניגוד לחוק. בעקבות אישורן של התקנות, החליטה עמותת 'אור ירוק' לסייע לרשויות המקומיות לקדם את יישום החוק בקרב בני הנוער והצעירים.

לצורך כך, פיתחה העמותה מערך הסברה בנושא רכיבה על כלי רכב דו גלגלי, אותו מציעים בעמותה להעביר לפקחים העירוניים במטרה להקל עליהם לאכוף את החוק וכן לאפשר להם להסביר בעצמם לבני הנוער והצעירים את כללי הנסיעה והבטיחות באופניים חשמליים. בעמותה מציינים, כי מערך ההסברה החדש אמור להשלים את תהליך האכיפה ויחד אלו יובילו את בני הנוער והצעירים להפנים וליישם את החוקים והתקנות הנוגעים לאופניים חשמליים במטרה לשמור על בטיחותם ועל בטיחות יתר משתמשי הדרך.

בין העיריות אליהן פנתה העמותה לשיתוף פעולה בנושא זה, גם עיריית אשקלון. במסגרת שיתוף הפעולה של העמותה עם העירייה, ועם ראש מטה הבטיחות בעירייה רותי אטיאס, עברו מאות תלמידים ברחבי העיר הדרכה לרכיבה בטוחה על אופניים ואופניים חשמליים.

עליה מתמדת בתאונות. רוכבי אופניים חשמליים באשקלון. צילום: אלירם משה

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2016 נהרגו 10 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2015, עלייה של למעלה מפי 2. מתחילת 2017 נהרגו שלושה רוכבי אופניים חשמליים. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 נפצעו 653 פצועים כתוצאה מתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים (רוכבים ולא רוכבים) – שני נפגעים ביום בממוצע.

"תופעת האופניים החשמליים הפכה בשנים האחרונות למסוכנת גם לרוכבים וגם להולכי הרגל. חמור מכל הוא שילדים ובני נוער שאינם מכירים את חוקי התנועה רוכבים בכביש ללא הפרדה מכלי רכב ממונעים אחרים משום שאין להם שבילי אופניים מסודרים לרכב בהם" מסר היום מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה "בכדי להגן על התושבים, הרשויות המקומיות צריכות להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. במקביל עליהן להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה מסכנות חיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר