בשבוע האחרון התרבו התלונות של התושבים על רקע חיובי מים מופרזים שהתקבלו. התלונות הרבות הציפו את הרשתות החברתיות ופוסטים בעניין גררו תגובות רבות. כך לדוגמה בפוסט שעלה בקבוצה האשקלונית "מאמאשקלון" בעניין בו התבקשו חברות הקבוצה לציין אם קיבלו חשבון מים מפורז, נרשמו למעלה מחמש מאות תגובות.
הדברים הללו, לצד פניות שהגיעו לעירייה הביאו את ראש העירייה, תומר גלאם לקיים פגישה במשרדו. בפגישה השתתפו מנכ"ל תאגיד מי אשקלון, שי חזוט, מנהלת מחלקת שרות לקוחות וגביה בתאגיד, בקי אבנאים ותושבת העיר ומנהלת קבוצת "מאמאשקלון", חגית עייני סימון.
בפגישה, הסביר אנשי התאגיד כי החיובים עליהם מדובר מתייחסים לחודשי הקיץ, אוגוסט – אוקטובר האחרונים ובהם עולה, מידי שנה, כלל צריכת המים בעיר. הן צריכת המים הפרטית והן צריכת המים המשותפת מהסיבה שבחודשים אלו חל שימוש מאסיבי במים לצורכי השקיה, גינון וניקיון. עוד הסבירו בתאגיד כי קיימים מקרים בהם מתקיימים פיצוצי מים בתשתית הציבורית הפנימית.
מהעירייה נמסר כי גלאם ביקש להדגיש בפני התאגיד את חשיבות ההסברה בקרב התושבים טרם חודשי הקיץ על מנת שיוכלו לפעול ולהיערך בהתאם. ובתאגיד מסרו כי כל פנייה שתגיע אליהם תיבחן לגופה לצורך מתן מענה ענייני ופתרון מלא לבעיה, במידה וקיימת.
אלא שלא כולם מקבלים את ההסברים האלה של התאגיד, אחד מהם הוא אדי ישראל שמתגורר בשכונת ברנע ולדבריו חיובי המים המשותפים אצלם מופרזים מאוד, "עושים עלינו סיבוב. זה רק לצאת ידי חובה. לא ברור לי איך תומר בלע את התשובה הזאת", אומר ישראל ומסביר: "אין לנו גינה גדולה, אין דשא, יש בסך הכל שתי רצועות של גינה קטנה של מטר וחצי עם טפטפת. אין לנו מועדון דיירים ואין שירותים אבל אנחנו מקבלים צריכת מים משותפת של 17/18 קוב שזה מטורף. אני משלם צריכת מים משותפת פי שניים מצריכת מים פרטית. זה לא נתפס, מדובר בשני בניינים עם 80 דיירים, זאת כמות מטורפת".
לדבריו, הם פנו שוב ושוב לתאגיד המים אך דבר לא השתנה, "החליפו לנו מונה, בדקנו שוב ושוב שאין דליפה ולא מבינים איך זה מגיע. שבע שנים אנחנו גרים שם ושבע שנים זה רק באופן סדרתי עולה ועולה. אין עם מי להתווכח ואין עם מי לדבר. הם דופקים את כולם, ואתה רואה גם עם סיון כהן ב"הכל כלול", זאת בעיה של כל המדינה. כל תאגידי המים מתנהגים ככה. אין כתובת".
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
לעומתו, עיני סימון שישבה בפגישה עם מנכ"ל התאגיד התרשמה דווקא אחרת והיא מסרה כי חזוט היה די גלוי ונתן תשובות הגיוניות למצב, "הוא הבטיח שבכל מצב קיצוני שדורש התייחסות נוספת, התאגיד יעמוד לצד התושב בהכוונה מלאה וכל גבייה על נזילה תזוכה ואם צריך יהיו גם ביקורי שטח. היה נראה שחשוב מאוד לתאגיד להראות מקצועיות ויסודיות בטיפול מול כל תושב ותושב. אני מקווה שימשיכו בטיפול אישי ויחדדו את עניין ההסברה והמידע לתושב בכל הנוגע בצריכה מופרזת, בנזילות, בזכויות לזיכוי וכו'. בסופו של דבר התרשמתי שיש הקשבה ויסודיות והסיבות הגיוניות לכל דבר".
פעיל הציבור רן לוי, דווקא לא מקבל את הסברי התאגיד. אצלו חשבון המים זינק באופן משמעותי. אם בחודשים ספטמבר אוקטובר 2018 הוא שילם על 6 קוב צריכה משותפת, אז באותם חודשים בשנת 2019 הוא קיבל לשלם עבור 24 קוב(!).
“תשובת תאגיד המים בנוגע לחיובים המטורפים והבלתי שפויים שקיבלנו הינה בלתי מתקבלת, שגויה ומתעלמת מהמציאות, וקבלתה על ידי ראש העיר כפי שהיא מקוממת עוד יותר”, הוא אומר, “אנו מתגוררים בבניין חדש בן שנתיים, והצריכה בתקופה המקבילה אשתקד הייתה של 6 קוב מים, והשנה הצריכה קפצה ל 24 קוב. את הקפיצה באחוזים יואילו אותם אדונים לעשות בעצמם. בחודשי החורף הצריכה המשותפת אצלנו בבניינים נעה בין 2-1 קוב”.
בעבר ניהל לוי מאבק נגד תאגידי המים וקרא לסגירתם, נכון לעכשיו ללא הצלחה. “זאת גם הסיבה שאני נלחם כבר שנים ארוכות על סגירת וביטול כלל תאגידי המים בישראל, רעה חולה, ואמשיך לעשות זאת עד לביטולם. יש להחזיר את ניהול משק המים לידי העיריות השונות ברחבי הארץ, בחשבון ותקציב נפרד ייעודי למטרה זו, שתשלומי הגבייה מהתושבים ייכנסו לחשבון זה, וחשבון זה יממן את שיפוץ ושיפור התשתיות”.