גם הבוקר התעוררו תושבי העיר אשקלון לאזעקות וליירוטים שהתרחשו בעקבות שיגורי הרקטות הנמשכים מרצועת עזה. לפחות שלושה עשר פעמים הופעלו הצופרים באשקלון והזכירו לתושבים שהסבב עדיין אינו קרוב לסיום.
כל הרקטות ששוגרו לעבר העיר יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל. טיל אחד נחת והתפוצץ בים התיכון מול החוף הנפרד ומשום כך גם לא שוגר לעברו טיל מיירט.
מתחילת סבב הלחימה, אתמול בבוקר, פונו למרכז הרפואי ברזילי 69 נפגעים: 48 במצב קל, 20 חרדה ו-1 בינוני.
הנפגעים בגוף הם לא מהירי עצמו אלא בעיקר מנפילות בדרך לממ"ד, חמישה מהם עדיין מאושפזים.
עקב המצב הביטחוני הועברו המחלקות שאינן ממוגנות למרחבים ממוגנים. הפעילות האמבולטורית במרפאות החוץ והמכונים בוטלה.
הנהלת המרכז הרפואי ברזילי ביקשה מהציבור להתעדכן באתר ביה"ח, בפייסבוק, במוקד 106 או בטלפון 08-6663106.
גם היום ובהמשך להנחיות מאמש לא מתקיימים לימודים, כולל במכללה, באשקלון.
העירייה מפעילה קו הפתוח לנפגעי חרדה במספר 2565*.
ילדי העיר מוזמנים לקחת חלק במגוון הפעילויות ההפגתיות שייערכו במקלטים הקהילתיים. הקליקו לפירוט המלא
ההגבלות נמשכות ברחבי העיר:
- לא יתקיימו אירועים מעל 100 איש.
- חופי הרחצה יהיו סגורים.
- הגן הלאומי אשקלון יהיה סגור.
- מוקד 106 תוגבר בכוח אדם כולל מתן מענה בשפות שונות.
- לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה כולל במנהל הכנסות.
בשלב זה, תחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות עד להודעה חדשה ורכבות הנוסעים בקו רעננה מערב-באר שבע מרכז מסיימות ומתחילות את נסיעתן בתחנת אשקלון.
נוסעים מ/אל באר שבע מוזמנים לנסוע בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.
לצורך מענה חלופי במקטע הסגור בין אשקלון ובאר שבע ניתן לעשות שימוש בקווי האוטובוסים הבאים:
אשקלון-באר שבע: קווים 364, 464 ו-363 של חברת דן בדרום.
שדרות-נתיבות-תל אביב: קווים 378 ו-353 של חברת מטרופולין.
תל אביב-אשכול: קו 379 של חברת דן בדרום.
נתיבות-שדרות-אשקלון: קו 363 של חברת דן בדרום.
באר שבע-נתיבות : קווים 361 ו-363 של חברת מטרופולין וקווים 383 ו-353 של חברת דן בדרום.
למידע נוסף אודות שירות האוטובוסים ניתן לפנות למוקד תחבורה ציבורית בטלפון : 8787*
מוקד החירום של ההסתדרות ממשיך לעבוד במתכונת חירום
בעקבות המצב הביטחוני ובהנחיית יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד ימשיך גם היום (ד') מוקד המידע והשירות של ההסתדרות בטלפון 2383* לעבוד במתכונת חירום ואף הרחיב את שעות הפעילות שלו – משמונה בבוקר ועד לשמונה בערב.
המוקד פתוח לכלל העובדים מכל רחבי הארץ, ולצד מתן מענה שוטף לשאלות בנושא זכויות עובדים, נציגיו מסייעים במתן מענה לסוגיות הקשורות לזכויות עובדים בעתות חירום.
מאז אתמול (ג') בבוקר הגיעו מאות רבות של פניות למוקד המידע והשירות של ההסתדרות. לדברי מנהל מוקד המידע והשירות, עו"ד ואאיל עבאדי, מדובר בעלייה של מעל 50% לעומת מספר הפניות למוקד ביום רגיל. רוב מוחלט (99%) של הפניות שהגיעו למוקד, קשורות להשפעת המצב הביטחוני על זכויות התעסוקה של העובדים. בין השאלות הנפוצות שהגיעו למוקד: האם מקום העבודה שלי מוכר כעבודה חיונית? האם אני חייב/ת לעבוד ביום הזה? אם לא אלך לעבודה, האם ישלמו לי על יום זה? וכדומה.
מידע נוסף על זכויות עובדים בחירום, ניתן למצוא ברשתות החברתיות של ההסתדרות, ובאפליקציית ההסתדרות ובאתר – https://tinyurl.com/yhpflbk8