צהריים ואתם ממהרים להספיק עוד פגישה בעבודה כדי לאסוף את הילדים מוקדם, להספיק להגיע לבנק לפני שיסגר או לעשות עוד כמה סידורים לפני שהיום נגמר? כדאי שתורידו את הרגל מהגז או צאו שעה מוקדם יותר. על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים באשקלון היה הגבוה ביותר בשנת 2018 היא 13:00-14:00, במהלכה נפגעו 29 בני אדם. זה לא מקרי באשקלון: מניתוח נתוני השנה שקדמה לה, שנת 2017 עולה כי גם אז זו השעה המסוכנת ביותר בכבישי אשקלון.
לא ברור מדוע דווקא החום של הצהרים משפיע על הנהגים האשקלונים יותר מרוב ערי הארץ, שכן הנתונים הארציים מציגים שוני. השעה המסוכנת ביום ברוב ערי הארץ, בה הכי הרבה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2018 היא 16:00-17:00 במהלכה נפגעו 1,753 בני אדם. גם השעה שאחריה, בין 17:00 ל-18:00 נחשבת מסוכנת ומדורגת במקום השני אחריה, לאחר שבמהלכה נפגעו בשנה שעברה 1,685 בני אדם.
נתוני אור ירוק מפורסמים בים לרגל המעבר לשעון חורף שיתבצע בסוף השבוע הקרוב וחמש אחר הצהריים של הקיץ יהפך לערב בשעון החורף. באופן כללי ניתן לראות כי שעות אחר הצהריים הן השעות המסוכנות, מגמה שמתחילה בשעה 15:00 והולכת ופוחתת בשעה 20:00, כמו גם שעות הבוקר בין 07:00-09:00.
כאשר בוחנים את השעות הקטלניות ביותר במדד הארצי, השעות שבהן נהרגים הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים, ניתן לראות כי בין השעות 18:00-19:00 נהרגו הכי הרבה בני אדם (25) בתאונות דרכים בשנת 2018.
גם בתחום העירוני שעות הצהריים המאוחרות ואחר הצהריים היו הקשות ביותר בשנה שחלפה כאשר מספר הנפגעים הגבוה ביותר, מעל אלף בני אדם נפגעו בין השעות 16:00-17:00. בערים השונות ניתן לראות כי השעות המסוכנות משתנות מעיר לעיר, בולטות במיוחד חיפה שבה כבר שנה שניה ברצף השעה בה הכי הרבה נפגעים בתאונות היא 16:00-17:00 ואשקלון שבתחומיה זו שנה שניה ברציפות שהשעה עם מספר הנפגעים הרב היא בין 13:00 ל 14:00.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
"בשעות העומס על הכבישים, בבוקר ואחר הצהריים, כאשר נוסעים יותר כלי רכב קיים גם סיכון גדול יותר להתרחשות תאונת דרכים" אומר מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה וממליץ למשטרה דרך להתמודד עם הנתונים "בשעות הללו המשטרה חייבת לרכז אכיפה ולמקד אותה לכבישים העמוסים והסואנים. ריכוז פעילות בשעות מרובות התאונות יצור אווירה הרתעתית שיכולה לצמצם באופן משמעותי את מספר תאונות הדרכים".