במשך שנים רבות פועל מרכז שירות הלקוחות של חברת החשמל ברחוב קיבוץ גלויות ליד התחנה המרכזית. כל תושב באשקלון שהיה צריך לקבל שירות כלשהו ולפגוש נציג, נסע למקום ועשה זאת. אם זה לצורך פעולות של העברת רישום, בירורים בנוגע לחובות או תשלום של חשבונות כלשהם.
אלא שבקרוב הפעולות הפשוטות הללו כבר לא יהיו פשוטות. רוצה לפגוש נציג שירות של חברת החשמל? סע לאשדוד. במסגרת שינויים שמבצעת חברת החשמל, החל מהחודש הבא, בתאריך 12.11 ייסגר מרכז השירות הוותיק יחד עם מרכזים נוספים באזור השפלה וכולם ירוכזו במקום אחד באשדוד.
“לצערי אנו רואים מגמה של משרדים ממשלתיים לעבור מאשקלון לערים אחרות”, אומר פעיל הציבור גל חזיזה, “אשקלון מאבדת את מעמדה כעיר הנפה של מרחב לכיש, המגמה התחילה עם מטה מרחב לכיש במשטרה והמשיכה עם פיקוד כיבוי אש לכיש וגם מרכז השירות ועכשיו גם משרד חברת חשמל”.
פעיל חברתי ששוחח עם "כאן דרום" זעם על ההחלטה: "אני מביא לשם אנשים שלא יכולים לשלם חשבון חשמל, כאלה שאין להם 300 שקל לשלם על החשמל, אז עכשיו הם יצטרכו להביא עוד מאה שקל בשביל נסיעות לאשדוד? אסור שהמהלך הזה יקרה כי מי שישלם את המחיר הם רק המסכנים".
בחברת החשמל מכנים את סגירת המוקד כשיפור שירות ומפנים את התושבים שזקוקים לשירות אנושי, לקבל אותו באפליקציה, או באתר חברת החשמל. בחברה אומרים כי כעת ניתן לעשות כמעט כל פעולה באמצעים הדיגיטליים. חזיזה צופה רק יותר בעיות, “מעתה, עבור כל פעולה פשוטה נצטרך לנסוע לערים אחרות”, הוא אומר, “עולים חדשים או אנשים מבוגרים שלא מבינים בטכנולוגיה יצטרכו להיגרר ולנסוע לערים אחרות כדי לעשות פעולות פשוטות כמו העברת חשבון או הסדר חובות”.
הוא מקווה כי העירייה תתעשת ותצליח לבטל את רוע הגזירה, “על העירייה לעשות חושבים מה ולעשות הכל כדי להקל על התושבים ולהשאיר את משרדי הממשלה ושאר נותני השירות בעיר”, אומר חזיזה.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
מחברת החשמל נמסר בתגובה: “במסגרת הרפורמה במשק החשמל, חברת החשמל החלה כבר בתחילת 2019 בשינוי המבנה הארגוני ומעבר מניהול אזורי לניהול פונקציונאלי. במחצית נובמבר אנו מאחדים את האזורים אשקלון, אשדוד, רחובות וראשל”צ ומקימים מרכז ביצוע ושרות נפת שפלה שמרכזו בעיר אשדוד. מעבר זה ירכז את כלל המשאבים לנפת השפלה ובכך נשפר את סל השירותים לכלל הלקוחות. השרות הפרונטלי באשקלון ייסגר לקהל בתאריך 12.11.2019. במקביל, שיפרנו את מערך השירותים הדיגיטליים שניתן לקבל במגוון אמצעי הקשר מכל מקום ובכל זמן, בזכותם יוכלו הלקוחות לחסוך את ההגעה למשרדי החברה. כך למשל באמצעים אלו ניתן יהיה לשלם את חשבון החשמל, שוכרי או משכירי דירות – יוכלו להחליף שם לקוח וכן ניתן יהיה להזמין הגדלה של חיבור החשמל לבית ועוד. ניתן לפנות אלינו ולבצע פעולות במגוון אמצעי קשר: מוקד שירות טלפוני 103, צ’אט עם נציג שירות, אפליקציה (יישומון) לטלפון הנייד ואתר האינטרנט של החברה”.