אשקלון ממוקמת בצמרת מדד הערים שבהם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל קשישים מכלי רכב כשחצו את הכביש. המדד בו מוקמה אשקלון במקום הראשון פורסם הבוקר בידיעות אחרונות ומסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מידי שנה 18.2 קשישים מבין 1000 נפגעים בכבישי אשקלון בעודם חוצים את הכביש.
מי שמתגורר באשקלון ומתעדכן בחדשות המקומיות אינו יכול שלא להסכים עם המיקום העגום של אשקלון כעיר המסוכנת ביותר להולכי רגל קשישים.
רק אתמול (יום שני) נפגעה בת 69 מרכב כשחצתה את מעבר החציה סמוך לקניון חוצות. מצבה כפי שפורסם קשה.
לפני שבועיים, ברחוב ההסתדרות סמוך למרכז הרפואי ברזילי נפגעה אישה אחרת כשחצתה את הכביש במעבר החציה ונפגעה גם היא קשה.
אחד ממעברי החציה המסוכנים בעיר בשל תנועת כלי הרכב הרבים מחד ותנועת הולכי הרגל הרבים מנגד הוא מעבר החציה בממוקם ברחוב שד' דוד בן גוריון סמוך לתחנת מוניות השרות הצמודה לתחנה המרכזית.
לפני כשנה הוקם סמוך למעבר החציה הזה רמזור שכל מטרתו היא לאפשר להולכי הרגל הרבים לחצות את הכביש בבטחה. לאחר סיום הצבתו הופעל הרמזור לכמה שעות אך הפעלתו בוטלה.
"הפעילו אותו ואני עמדתי והסתכלתי. כל זה היה מבולבל, האוטו בא מפה, רמזור ירוק, אנשים עוברים במעבר חציה. כמעט מתו כמה אנשים" סיפר היום ניסים משיח בעלי חנות פלאפל משיח הסמוכה "התקשרתי למשטרה הם הסתכלו ואחרי שעה הפסיקו את הרמזור. כל שני וחמישי מישהו נפגע פה".
ואכן כפי שניתן לראות בסרטון מדובר באחד ממעברי החציה העמוסים גם הולכי רגל וגם תנועה סואנת במיוחד שהופכים את מעבר החציה למסוכן ביותר בעיר.
ייתכן שציבור הנהגים שחולפים דרך קבע בכביש זה מייחלים שהרמזור לא יופעל שכן הוא עשוי ליצור עומסי תנועה במקום.
נהגי מוניות מתחנת מוניות השירות הסמוכה שאיתם דיברנו הבוקר דווקא חושבים שהרעיון של רמזור אינו טוב. לדעתם ראוי שיעשו במקום באמפר ותו לא.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
מי שנוסע במקום לעיתים קרובות יכול להעיד על פעילות אכיפה של המשטרה ליד מעבר החציה. שוטר אחד עומד בקרבת מעבר החציה ומזהה נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל ומדווח במכשיר הקשר לשוטר שעומד סמוך לניידת בהמשך הרחוב. המשך הטיפול בנהג העבריין ידוע.
חיכינו וחיכינו כמה וכמה חודשים שהרמזור יופעל אבל התאונות בהן מעורבים הולכי רגל במעברי חציה באשקלון כבר הפכו לדבר שבשגרה.
ואנחנו שואלים את עיריית אשקלון האם מישהו מתושבי העיר או מהמבקרים בה צריך לשלם בחייו כדי שבעירייה יחליטו שצריך להפעיל את הרמזור ולהגן על שלומם של אלפי הולכי רגל שחוצים אותו מידי יום?
מעיריית אשקלון נמסר: "בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בהיפגעות של קשישים באשקלון, זאת למרות הגידול באוכלוסיית העיר. כך, למשל, ירד מספרם של הפצועים באורח קשה בין השנים 2015-2018 מ-48 ל-27 ופצועים באורח קל מ-342 ל-220. נדגיש כי במהלך השנה נעשות פעולות הסברה ייעודיות לאזרחים הוותיקים הכוללות סדנאות במועדוני רווחה ומתנ"סים בנושא התנהגות בדרך; מיפוי וטיפול בתשתיות באזורים מרובי קשישים (הארכת זמן האור הירוק ברמזור הולכי רגל, הצבת מעקות בטיחות סמוך לאזורי מגורים ודיור מוגן); כנס אזרחים ותיקים בנושא; הפצת חוברת עם מסרים מותאמים בשפות שונות ועוד. ראש העיר, תומר גלאם, המשמש גם כיו"ר ועדת הבטיחות בדרכים, רואה חשיבות עליונה בנושא ויקדם כל פתרון שיש בכוחו להפחית עוד יותר את מספרם של הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים. לסוגיית הרמזור בשדרות 'בן גוריון', השבוע תיערך פגישה במקום עם נציגי משרד התחבורה על מנת לבחון את הפעלתו בצורה הטובה ביותר לרווחת הולכי הרגל והנהגים".