עמותת אור ירוק עושה כל שיש לאל ידה למנוע את מכת תאונות הדרכים שכבר הפכה לרעה החולה של החברה הישראלית. לשם כך מלבד פעילות בשטח מלקטת העמותה הת נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומגלה עובדות מעניינות.
מהנתונים עולה כי בחמש השנים (2014-2018) האחרונות נפגעו באשקלון 199 קשישים בתאונות דרכים, 2.03 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים כאשר בכל שנה נפגעים 40 קשישים בממוצע.
מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו באשקלון 23 קשישים (65+) בתאונות דרכים, מהם קשיש אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
העיר השכנה, קריית גת ממוקמת במקום ה-25 בשיעור הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים. מהנתונים עולה כי בחמש השנים (2014-2018) האחרונות נפגעו בקריית גת 41 קשישים בתאונות דרכים, 1.29 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, שמונה נפגעים בממוצע מדי שנה. מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו בקריית גת שישה קשישים (65+) בתאונות דרכים, מהם קשיש אחד נפצע באורח קשה.
"מסוכן להזדקן במדינת ישראל ובעיקר מפחיד. אנשים שבנו את המדינה, שרדו מלחמות ותקופות קשות ועבדו כל חייהם כדי להזדקן בכבוד לא שרדו את המלחמה היומיומית שבכביש, זה ממש לא חייב להיות ככה" אומר השבוע מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחיל להתחשב באזרחים הוותיקים ולהורות מידית על הנחת פסי האטה מול כל בתי האבות ומרכזי היום לקשיש בכל רחבי הארץ כאשר במקביל יש להאריך את משך האור הירוק להולכי רגל באותם אזורים. אסור לנו כחברה להשליך את האזרחים הוותיקים שלנו לעת זקנה".
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של קשישים (65+) בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2014-2018) על בסיס נתוני הלמ"ס, לערים מעל 50 אלף קשישים. בנוסף, הבדיקה נערכה גם בכל עיר ועיר בהשוואה למספר הנפגעים לכל אלף קשישים. הערה: (נתוני 2018 חלקיים ומעודכנים לחודש אוגוסט).
ניתוח של אור ירוק חושף כי בכל שנה נהרגים כ- 75 קשישים (ממוצע) בתאונות דרכים ומעל 2,000 נפגעים.
בעשור האחרון (2008-2017) נהרגו 75 קשישים בתאונות דרכים וכ-21 אלף נפצעו. אשתקד נהרגו 95 קשישים בתאונות דרכים כאשר 52 מהם נהרגו כשהלכו ברגל – כמעט אחד מכל שני קשישים הרוגים.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
הפתרון: פס האטה שמפחית את תאונות הדרכים ב-40%
המחקרים מראים כי תוצאת התאונות עם כלי רכב ממונעים נקבעות בעיקר על ידי מהירות ההתנגשות, המראה כי הסיכוי לפגיעה קטלנית גדל משמעותית במהירויות של יותר מ- 30 קמ"ש (SWOV). הקשר שבין הסיכוי למוות ומהירות ההתנגשות בתאונות הולכי רגל חזיתיות:
ככל שמהירות כלי הרכב תהיה נמוכה יותר כך סיכוייו של הולך הרגל לשרוד את התאונה גדולים יותר, פס האטה לפני מעבר בחציה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% ויכול למעשה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.