הרכיבה באופניים חשמליים מתגלה מיום ליום יותר ויותר מסוכנת. כעת חושפת עמותת 'אור ירוק' נתון שצריך להדליק נורה אדומה בפניו של מי שמתכנן את התנועה בעיר וכמובן גם בפניהם של רוכבי האופניים החשמליים תושבי העיר.
על פי הנתונים של 'אור ירוק' אשקלון היא העיר השלישית במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים. עוד עולה כי ישנה עלייה חדה בכמות הנפגעים. בחציון הראשון של שנת 2018 (ינואר-יוני), התאשפזו 25 בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים באשקלון, מספר כמעט זהה למספר הנפגעים (26) בשנת 2017 כולה, ולמעלה מפי 2 מאשר מספר הנפגעים בשנת 2016 כולה.
אם נשווה את כמות המאושפזים לפי ערים נגלה במחצית הראשונה של 2018 אושפזו 59 נפגעים כתוצאה מתאונת דרכים עם מעורבות אופניים חשמליים. בירושלים אושפזו בתקופה זו 33 נפגעים.
לא מדובר בנתון יחסי לכמות התושבים אלא לנתון אבסולוטי. אם נתחשב בעובדה שבתל אביב חיים כמעט חצי מליון תושבים ובאשקלון כ-150,000 בלבד נבין שאשקלון היא למעשה המובילה בכמות הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים המתאשפזים בבית חולים. בירושלים אגב, חיים למעלה מ-900,000 בני אדם, כך שביחס לירושלים חומרת מצבה של אשקלון מחריפה.
הרשימה הארצית – 10 הערים המובילות:
- תל אביב-יפו – 59
- ירושלים – 33
- אשקלון – 25
- חולון – 12
- קלנסוואה – 10
- פתח תקווה – 9
- אילת / נהריה / באר שבע – 8
- טייבה / ראשון לציון – 7
- רחובות / הרצליה / באקה אל גרביה / לוד / חדרה / רעננה / בת ים – 6
- עכו / טירה / כפר סבא / הוד השרון – 5
על פי נתוני העמותה מתחילת שנת 2018 נהרגו 17 רוכבי אופניים חשמליים – לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה.
במחצית הראשונה של שנת 2018 חלה עליה חדה במספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים.
על פי מחקר של מכון גרטנר שנערך על ידי פרופ' קובי פלג וד"ר מאיה סימן-טוב, 414 בני אדם אושפזו בבתי החולים בחציון הראשון השנה לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 302 בני אדם שאושפזו בתאונות דומות בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 37%.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
"במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעליה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית" מסר היום מנכ"ל 'אור ירוק' ארז קיטה והוסיף "כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים".