חבר המועצה עו"ד איתי סהר
חבר המועצה עו"ד איתי סהר

"רגע המבחן של חברי המועצה": האופוזיציה באשקלון במהלך לביטול הזינוק בארנונה

חברי האופוזיציה במועצת העיר אשקלון החלו במהלך לכינוס דיון מיוחד לדיון בביטול הזינוק החד הארנונה. הדיון הזה מצריך חתימה של עוד שני חברי מועצה בלבד. "הצטרפו אלינו לביטול העלאת הארנונה המנותקת לתושבי אשקלון, שלא זכו לשום הטבה או תמיכה בתקופת המלחמה", קרא איתי סהר לחברי המועצה

פורסם בתאריך: 25.6.24 14:42

     

בתחילת החודש אישרה מועצת העיר אשקלון העלאת ארנונה חדה לשנים 20204-2025. מדובר בהעלאה של 15% בשנתיים, כאשר מחצית מההעלאה היא אוטומטית מצד משרד הפנים והחצי השני זאת בקשה של עיריית אשקלון.

בעירייה הסבירו זאת בכך שיש דרישה מצד משרד הפנים להעלאת הארנונה ל-74 ש"ח למ"ר לשנה, כאשר עיריית אשקלון רחוקה מאוד מהיעד הזה. יחד עם זאת, חשוב לציין שלא כל הערים ביקשו ממשרד הפנים להעלות את הארנונה, בטח כאשר מדובר בהעלאה רטרואקטיבית כי אנחנו כעת באמצע שנת 2024. כך למשל, בעיר אשדוד החליט רה"ע יחיאל לסרי, כי הארנונה תעלה לבקשת העירייה, לראשונה מזה שני עשורים, רק בשנת 2025 ולא לפני כן.

ארנונה. צילום: ניר שמול

ארנונה. צילום: ניר שמול

בדיון שהתקיים במועצה בתחילת החודש, זה בדיוק מה שביקש חבר המועצה איתי סהר, הוא דרש שלא להעלות לפחות בשנת 2024. אלא שבקשתו נדחתה והמועצה אישרה את ההעלאה כולה – 15% בשנתיים.

לאור זאת החליטו באופוזיציה ליזום מהלך של קריאה לקיום דיון בביטול ההעלאה של הארנונה, דיון כזה מצריך בקשה של לפחות שליש מחברי המועצה – 9 במספר. נכון לעכשיו חברי האופוזיציה מונים 7 חברים וכעת, האופוזיציה פונה לשני חברי קואליציה נוספים כדי לכנס את הדיון ולתקן את העוול שנגרם לתושבי העיר.

"ראש העיר תומר גלאם בחר להעלות את הארנונה ב-15% ולהכביד על תושבי אשקלון לאחר שנת מלחמה קשה ובמקום להילחם בכנסת עבור האשקלונים הוא הולך לכנסת ונלחם על חוק הרבנים בטענה שהוא מסיט תשומת לב מהטיפול בעיר", מסר עו"ד איתי סהר, ראש סיעת מופת, "אותו גלאם שרץ להעלות את הארנונה מעל לדרישת משרד הפנים באחת ההחלטות המנותקות והחצופות שראתה העיר אשקלון בתולדותיה, הולך ועושה הצגות למצלמות שנראות ונשמעות אותו דבר בפעם האלף ולא עזרו לאשקלון בשום דבר עד היום. כנראה מישהו חושב שנשארו קונים לסחורה העייפה הזו, אבל אני מצפה ודורש ממי שממונה כרגע על שלומם ורווחתם של תושבי אשקלון גם לעבוד בשביל התושבים, ולא רק עבור הפטרונים הפוליטיים שלו. בוא נראה אם נשאר קצת אומץ להתעסק באמת עם מה שחשוב – אנחנו נותונים פה הזדמנות מצוינת לגלאם ולכל אחד חברי המועצה: תראו שאתם קשובים באמת לתושבים, תצרפו אלינו לקריאה לכנס את המועצה ולבטל את העלאת הארנונה המנותקת לתושבי אשקלון, שלא זכו לשום הטבה או תמיכה בתקופת המלחמה".

חברי האופוזיציה: אווה טוטאי, איתי סהר, הרב יעקב אביטן, חי דהרי

חברי האופוזיציה: אווה טוטאי, איתי סהר, הרב יעקב אביטן, חי דהרי

סהר הוסיף: "במקום להכביד עליהם בארנונה, על גלאם להתמקד בשיפור השירותים ומקורות ההכנסה בעיר, תמיכה במשרתי המילואים והבטחת רווחת התושבים. יש להיאבק גם על הטבות ממשלתיות לאשקלון, שיכולות להקל משמעותית על התושבים ולשפר את איכות חייהם. במקום זה מכניסים גלאם והנהלת העיר את היד עמוק לכיסי התושבים של העיר שהייתה המטווחת ביותר בשנה האחרונה. לא פעם כשהתרענו על המצב הכלכלי הגרוע אליו הם מובילים את העיר התעקשו גלאם וחבורתו שהמצב מצוין, בפעם האחרונה היה זה בישיבת המועצה הקודמת. אם אתם דוברים אמת – זה המצב להוכיח זאת. גם אם לא, יש מספיק מקורות תקציביים. הדבר האחרון שצריך לעשות הוא לפגוע בתושבים".

עוד באותו נושא:

עו"ד אווה טוטאי, חברת מועצת העיר מסיעת מופת, מסרה כי "התמיכה הציבורית ביוזמה שלנו משמעותית מאוד, והחתימה של שני חברי קואליציה נוספים תאפשר לנו לכנס את הדיון המיוחד ולפעול לביטול ההעלאה 'המטומטמת' בארנונה. ההכבדה הכלכלית הנגרמת מהעלאת שיעור הארנונה אינה מתקבלת על הדעת. על ראש העיר לדאוג לתושבים ולמצוא פתרונות מעשיים שישפרו את חייהם ויתמכו בהם בתקופה קשה זו".

חברות המועצה תמר קידר ואווה טוטאי

חברות המועצה תמר קידר ואווה טוטאי

עו"ד תמר קידר, יו"ר סיעת אפשר גם אחרת מסרה: "תושבי אשקלון הופלו קשות בתקופת המלחמה, ורק בעקבות מאבק משפטי חסר פשרות, הצלחתי לחייב את העירייה לפטור את תושבי אשקלון הזכאים לכך מתשלומי ארנונה למשך 47 ימים. בהמשך לכך, נלחמתי בבג"ץ כדי שתושבים עם ממ"ד יקבלו את ההטבות הללו ואחרות. מצב החירום והמצוקה שנגרמה לתושבי אשקלון ובעלי העסקים, לא הסתיימה. במקום להלחם בחוק הרבנים ראוי היה שראש העיר היה מתייצב בכנסת למען ביטול העלאת הארנונה לתושבי אשקלון. כראשת עיר, במקום להעלות את הארנונה בשיעור של 16.2% בזמן מלחמה הייתי נלחמת להוריד או להקפיא אותה. אני מאיצה בחבריי, חברי המועצה, לשים בצד שיקולים קואליציוניים ולשנות את הצבעתכם, למען תושבי אשקלון ורווחתם. זוהי שעת רצון להוכיח כי באנו לשרת את התושבים וכי מצוקותיהם וצרכיהם בראש מעיינינו. זה בידינו. זה בידכם".

"אנחנו נמשיך להיאבק למענכם ונגד החלטות שפוגעות בכם", אמר סהר בפנייה לתושבי העיר, "נעמוד לצדכם ונפעל לשיפור איכות החיים בעירנו. על כולנו להתאחד ולדרוש שינוי למען תושבי אשקלון. זהו מבחן לחברי המועצה שבו אפשר יהיה לראות מיד מי מחברי המועצה עובד באמת למען התושבים ומי נמצא כאן בשביל תפקיד וקרבה לצלחת. אצל מי יש הבטחות לפני בחירות – ואחרי הבחירות רצים להעלות את הארנונה כדי לממן פסטיבלים של בזבוזים. אנו קוראים לציבור: עקבו אחר קריאתנו, דרשו מחברי המועצה שלכם הצטרף אליה וראו מי מחברי המועצה מצטרפים לקריאה לבטל את העלאת הארנונה באשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר