מעברי החציה הדהויים ברחובות אשקלון, הביאו פעם עובד עירייה לחקירה באזהרה לאחר שבאחד מהם נפגעה קשה ילדה קטנה. העירייה אז הודיעה כי היא החלה במבצע לצביעת מעברי החצייה, החלה ומאז כך נראה, שוב דהו המעברים.
עו"ד אלון גורן, מוטרד מאד ממצבם של מעברי החצייה, יצא בימים האחרונים לסיור ברחבי העיר ובחן את מצבם של מעברי החצייה וגילה שוב כי במקומות רבים הם דהויים עד בלתי נראים. גורן: "רוב מעברי החציה לא נצבעו מזה שנים רבות. הם דהויים עד כדי אי נראות. גם כך, אין בארץ מודעות גבוהה מדי של עצירה במעבר חציה וכיבוד הולך הרגל. קל וחומר הדבר, כאשר מעבר החציה אינו נראה לעין, והדבר מעודד נהגים להתעלם ולנסוע כאילו אין הולך רגל בנמצא. הדבר מהווה פיקוח נפש של ממש".
עוד מנתח גורן את עניין הפגיעות של הולכי הרגל בכבישים: "פגיעותם של הולכי הרגל, הפכה בשנים האחרונות ליעד כלל עולמי של הגורמים הנלחמים בתאונות דרכים. בשונה מן העלייה המואצת בפיתוח אמצעי מיגון והתרעה לנוסעים ברכב, נותר הולך הרגל חשוף וסיכוייו להיפגע בתאונת דרכים, גבוהים, ככל שמתרבים הקונפליקטים בינו לבין אמצעי התחבורה הממונעים (בעיקר בתחום העירוני). מספר הולכי הרגל המעורבים בתאונות קטלניות, גבוה בשיעור ניכר מנהגי מכוניות (ביחס למספרם בסביבה תחבורתית, בכביש גופא) ובשל העובדה כי הפגיעה בהם לא עברה שום גורם מרכך (שלדת הרכב/כריות אוויר, חגורת בטיחות וכד'), ההידרדרות במצבם מהירה בהרבה משאר הנפגעים בתאונות הדרכים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהרגים בישראל כל שנה כמעט 150 הולכי רגל. על פי הממצאים הסטטיסטיים אחוז הולכי הרגל בישראל הנפגעים במעבר חצייה, הוא מן הגבוהים בעולם".
גורן אף פנה בעניין הזה לעיריית אשקלון ופירט בפניהם את הבעייתיות שיש בפסים הדהויים ואת הסכנה הם מהווים. "בשונה מנהיגה ברכב, להולך הרגל כמעט ואין השפעה על חומרת פציעתו ואין כמעט ביכולתו לשנות את אופי המפגש עם הרכב הפוגע (בלימה, הסטת הגה, הפחתת מהירות וכיו"ב)", כותב גורן. "מה שמעלה משמעותית את העלויות המצטברות של התאונה המגיעות בממוצע שנתי עד 25 מיליון ₪. קיימות סיבות אובייקטיביות ההופכות את המפגש בין הולך רגל במעבר חצייה לרכב הנוסע בכביש, לקונפליקט חריף בהרבה מן המפגש בין שני רכבים בצומת. מעברי חצייה שאינם נראים או מוארים כיאות, עלולה למנוע מנהג הרכב לזהות בעוד מועד את מעבר החצייה ואת הולך הרגל. כל שנחוץ הוא לסמן את הכביש בפסים לבנים כהלכה ולרעננם לעתים מזומנות, ולהציב תמרור הקובע את המקום כמעבר חצייה. הפסים הלבנים דוהים עם הזמן ואינם מסוגלים לשמר הרתעה מהקונפליקט כפי שעושה זאת כביש/רחוב מרומזר/לא מרומזר ומצב זה של גבולות מטושטשים, משדר מסר לנהג הרכב והולך הרגל כי החוק פרוץ".
באותו עניין:
לסיכום הוא מציין כי "נראותם של הפסים במעברי החצייה הינה קריטית; קיים תקן בינלאומי לסוג הצבע, איכותו והתאמתו לסימון מעברי חצייה. חשוב גם להקפיד כי הקבלנים יעשו שימוש בצבע המתאים ולא לאפשר לקבלנים לעשות שימוש בצבע מדולל שדוהה חיש קל".
מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי: "בניגוד לנטען על ידי מר גורן, בחודש האחרון בוצע חידוש של מעברי חצייה בשדרות דרום אפריקה ובטייסים. בימים הקרובים יתבצע חידוש מקיף של כל מעברי החצייה בעיר כחלק מההכנות לפתיחת שנת הלימודים".