נדב כהן ובתו בהקלטת השיר
נדב כהן ובתו בהקלטת השיר

כך הפכה שיחת טלפון בין נדב כהן לבתו על רקע המלחמה לשיר מקסים

נדב כהן מאשקלון, כתב כבר שני ספרים, אחד מהם ספר ילדים עם בנו, והשבוע הוא הוציא שיר חדש - פרי שיתוף פעולה מיוחד עם בתו הקטנה. מה מיוחד בשיר הזה? מדובר בתמלול של שיחת טלפון שלהם שהתקיימה בינו לבינה על רקע מלחמת חרבות ברזל והלחץ שבו היו שרויים ילדיו בין עקירה מביתם באשקלון לניהול חיי שגרה

פורסם בתאריך: 16.8.24 11:11

     

נדב כהן, סופר ותסריטאי בהתהוות מאשקלון, החליט לאחרונה לצאת בפרויקט מוזיקלי מיוחד, יחד עם בתו כרמל בת ה-8.

לאחר חודשים של עבודה מאחורי הקלעים, השבוע הוא הוציא לאור את השיר המשותף שלהם, שמילותיו מתארות רגע אחד אישי במיוחד – שיחת טלפון לפני השינה, בה הוא מרגיע את כרמל ערב לפני חזרתה לשגרת בית הספר חודשיים לאחר שהחלה המלחמה.

נדב כהן בן 39, הוא אב לשני ילדים, אביתר בן 11 וכרמל בת 8, אותם הוא מגדל במשמורת משותפת יחד עם גרושתו מזה שלוש שנים. את הימים הראשונים של המלחמה העבירו הילדים אצל אמם, עד שהבניין בו היא גרה ספג פגיעה ישירה. הדירה בה היא גרה אמנם לא נפגעה אבל בהחלטה משותפת, היא ונדב החליטו שצריך לצאת מהעיר עד שירגע המצב.

נדב כהן ובתו כרמל בצילומי הקליפ

נדב כהן ובתו כרמל בצילומי הקליפ

"החלטנו להתפנות עצמאית צפונה יותר, ולתת לילדים תחושת אסקפיזם מהמצב", מסביר כהן, "ניסינו למנוע מהם כמה שניתן להיחשף למה שקורה באמת, לטבח שהיה, לחטופים, למחבלים שכמעט נכנסו לאשקלון, וכמובן להבריח אותם מהאזעקות הבלתי פוסקות בעיר. הדירה שהתגוררתי בה באשקלון הייתה ישנה, ללא ממ"ד, ולרדת למקלט בכל פעם עם ילדים היה מאתגר, אז ההחלטה הטובה ביותר עבורם הייתה פשוט להתפנות".

עטיפת הסינגל 'מחר את חוזרת'

עטיפת הסינגל 'מחר את חוזרת'

הסיפור מאחורי השיר

במשך חודשיים שהו נדב והילדים מחוץ לאשקלון. הם הצליחו לשמור על שגרה רציפה עבורם. גם תנאי המשמורת המשותפת נשמרו ולא נפגעו, עד שהתחילו לדבר באשקלון על חזרה לשגרת לימודים.

"חזרנו לאשקלון, ולילדים הייתה איזשהי חרדה מהמצב. במיוחד לכרמל", מספר כהן. "באחד הימים הראשונים עם החזרה לאשקלון, ערב לפני החזרה ללימודים, הלכתי לפגישה אצל המפיק המוזיקלי שלי, אורן ביטון, והראיתי לו חומרים שעבדתי עליהם ויחד ניסינו למצוא מילים לשיר חדש. חשבנו על רעיונות ביחד, ופתאום כרמל התקשרה אליי. הלכתי לצד ודיברתי איתה. היא אמרה לי שהיא לא מצליחה להירדם, שהיא מתרגשת לקראת החזרה לבית הספר, ובגלל כל התקופה שעברנו היא חוששת. אמרתי לה 'יהיה בסדר, את תחזרי למורה, לכיתה, למה שאת מכירה'. ופתאום הבחנתי בכמה הבלחות שגם אורן המפיק שלי שם לב אליהן, ואמרנו לעצמינו שאולי יש פה משהו".

ואת השיחה הזו הפכת לשיר?
"זה התחיל מאותה שיחה. אני זוכר שבאחד הערבים לפני השינה, כשהיא שוב הייתה לחוצה לקראת מחר, שאלתי אותה אם היא זוכרת את השיחה שלנו מלפני כמה ימים שבה הרגעתי אותה לקראת החזרה לבית הספר. היא זכרה, והצעתי לה שאשיר לה את מילות השיחה כשיר ערש לפני השינה. משם זה התחיל, מרגע אישי שלי ושל הבת שלי, משיחה אישית, ממילים שנועדו עבורה, שנועדו להעצים אותה".

כרמל בהקלטות השיר

כרמל בהקלטות השיר

אמרת לה שזה הופך לשיר אמיתי שיתכן ויושמע ברדיו?
"סיפרתי לה על הרעיון לעשות מזה שיר, והיא התלהבה מאוד. לאחר שהקלטתי את השיר, הושבתי אותה להאזין לו. היא ישבה עם אוזניות, וראיתי עליה את ההתרגשות. ואז, פתאום אמרתי לעצמי שזה הרי שיר שמוקדש לה, שיר שבעצם הוא תמלול של שיחה שלי ושלה, ואולי כדאי שגם היא תקליט קולות. הצעתי את זה למפיק, הוא זרם, עשינו סשן הקלטות והחלטנו שהיא תיכנס בפזמון של השיר עם הקול שלה. כך יצא שהשיר הוא יצירה משותפת שלי ושלה יחד".

"יש לי חשיבות גדולה ליצירה יחד עם הילדים שלי"

את יצירותיו מקפיד כהן לעשות יחד עם ילדיו, כך שזוהי לא היצירה הראשונה שהוא עובד עליה בשיתוף פעולה שכזה. שנים קודם לכן, כשבנו הבכור אביתר היה צעיר יותר, נדב כתב ספר ילדים שהוקדש לו.

"עבדתי כרכז תרבות בחברה העירונית באשקלון, והייתי צריך למצוא חוגים חדשים ומעניינים לילדי העיר", מספר כהן, "מהמשימה הזו חשבתי על רעיון לספר, שאני ואביתר הדמויות הראשיות בו. הספר מתאר את המסע שלי ושל אביתר כגיבורי על, שיוצאים לחפש את החוג הכי שווה בגלקסיה. משם נולד הספר, שנכתב בחרוזים – 'חוגי על בחלל'".

עטיפת הספר 'חוגי על בחלל'

עטיפת הספר 'חוגי על בחלל'

הילדים שלך וודאי מאוד גאים שהם שותפים ליצירות שכאלה.
"מאוד. הבן שלי היה שותף מלא ליצירה, והיה גאה מאוד. אני מאמין שהוא גאה עד היום. ובכלל, החוויה הזו נועדה להעצים אותם ויש לי חשיבות גדולה ליצירה איתם ביחד. אני זוכר שכרמל ראתה שיש לי ולאביתר פרויקט משותף, שכתבתי לו ספר, היא רצתה גם. במשך שנים היא מבקשת ממני שאכתוב לה ספר, ואמרתי לה שכשיהיה לי רעיון, נשב ונכתוב אותו. ובמלחמה זה הגיע".

נדב כהן ובתו כרמל בצילומי הקליפ

נדב כהן ובתו כרמל בצילומי הקליפ

"חולם לכתוב סרטים"

הסינגל 'מחר את חוזרת' הוא הסינגל השלישי שמוציא נדב. התחום אינו חדש לו. בתיכון למד נדב במקיף עירוני א' במגמת תקשורת, ואת התואר שלו עשה במכללת ספיר בשדרות, שם למד טלוויזיה ותסריטאות, וב'הבצפר' למד קופירייטינג. בשגרה הוא נותן שירות למשרדי פרסום של סוכנויות דיגיטל וכותב בפלטפורמות שונות, אבל החלום הגדול שלו הוא להיות תסריטאי מוביל. "כתבתי שני ספרים, כשאחד מהם בכלל ייעדתי לתסריט ובסוף פרסמתי כספר – 'המפענחת ומלהק החלומות'. להתפרנס מלהיות סופר זה קשה, ובכלל התחום הזה קשה, אבל אני רוצה לכתוב סרטים ועל זה אני משקיע את מירב מרצי. התעשייה שבחרתי מתקיימת במרכז – ואני בדרום, אז זה מאתגר, צריך לשלם איזשהו מחיר בשביל קריירה כזאת".

בהדפסת הספר 'חוגי על בחלל'. עם ילדיו אביתר וכרמל

בהדפסת הספר 'חוגי על בחלל'. עם ילדיו אביתר וכרמל

בינתיים כאמור, נדב מנצל את הכישרון האמנותי שלו ביצירות משותפות עם ילדיו, וחוגג את הסינגל שיצא השבוע. "מהשיר הזה אני מתרגש הכי הרבה", הוא מודה. "כרמל מאוד התרגשה מהצילומים של הקליפ, מההקלטות, מלספר לחברים שהולך להיות לה שיר שלה עם אבא שלה", אמר. "מדובר במשהו אישי מאוד, שיר עבור הבת שלי, שחיכתה הרבה זמן ליצירה משותפת שלנו. ואני מרגיש שזה באמת נוגע".

השיר זמין לשמיעה והורדה, ואתם יכולים להאזין לו כבר עכשיו.

נדב, כרמל, ואורן המפיק המוזיקלי, בהקלטות השיר

נדב, כרמל, ואורן המפיק המוזיקלי, בהקלטות השיר

נדב בהקלטות השיר

נדב בהקלטות השיר


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר