נשק שרכש הסוכן הסמוי. צילום: דוברות המשטרה
נשק שרכש הסוכן הסמוי. צילום: דוברות המשטרה

כמה עולה רובה או אקדח? "המהנדס" חשף את המחירון של העולם התחתון

במשך 8 חודשים פעל סוכן סמוי של המשטרה תחת כיסוי בתור מי שמתווך בעסקאות נשק וסמים. כך הצליח הסוכן שזכה לכינוי "המהנדס" להכניס את המשטרה לעומק של העולם התחתון וחשף את העבריינים המרכזיים בתחום. הבוקר נעצרו רבים מהם שהופתעו לגלות כי העבריין הוותיק היה בעצם סוכן משטרתי

פורסם בתאריך: 19.8.24 16:44

     

במבצע סמוי חסר תקדים, הצליחה היחידה המרכזית של מרחב לכיש לחדור לעומק העולם התחתון ולהביא למעצרם של עשרות חשודים בסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים. המבצע, שנמשך כשמונה חודשים, התבסס על פעילותו של סוכן סמוי שהצליח לחדור לאמון העבריינים ולהשיג הוכחות מפלילות.

הסוכן הסמוי, שזכה לכינוי "המהנדס", אותר וגויס למשימה ע"י מפעילי הסוכנים של ימ"ר לכיש, לאחר שלאורך השנים האחרונות מעמדו היה מבוסס בקרב העבריינים כמי שעוסק בהכנה והרכבת מטעני חבלה "חשיפתו תערער באופן משמעותי את האמון והביטחון אותם רוכשים העבריינים האחד לשני", אמרו במשטרה.

בזכות יכולותיו הוא הצליח לרכוש את אמונם של עשרות עבריינים ולספק למשטרה מידע חיוני על פעילותם ובדרך זו הצליח לרכוש כלי נשק וסמים מסוגים שונים טרם הפצתם לסוחרים ולמי שמוגדרים "לקוחות הקצה" – העבריינים, המשמשים בדרך כלל בתור "צינור החמצן" הכלכלי של ארגוני הפשיעה.

נשק שרכש הסוכן הסמוי. צילום: דוברות המשטרה

נשק שרכש הסוכן הסמוי. צילום: דוברות המשטרה

תחמושת שרכש הסוכן הסמוי. צילום: דוברות המשטרה

תחמושת שרכש הסוכן הסמוי. צילום: דוברות המשטרה

במהלך המבצע, ביצע "המהנדס" עשרות עסקאות בהן רכש נשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים מסוגים שונים. בין היתר, רכש הסוכן רובה מסוג M16 ושלושה אקדחי גלוק, כמו גם כמויות גדולות של קוקאין, אקסטזי וסמים נוספים. את הדברים רכש הסוכן הסומי מיעדים מודיעיניים שאנשי הימ"ר בחרו בקפידה והם ידועים כמי שמעורבים בפשיעה חמורה ופועלים עם ארגוני פשיעה.

פעילותו של הסוכן חשפה את מחירון ספקי הנשקים והסמים המסוכנים, כפי שנמכרים לסוחרים עצמם, להלן:

  • נשק M16 – כ 78 אלף ש"ח
  • אקדח 'גלוק' – 40 אלף ש"ח
  • קוקאין – 300 ש"ח לגרם
  • הדוקטור – 100 ש"ח לגרם
  • דוסה – 150 ש"ח לגרם
  • בול LSD – כ-60 ש"ח
  • אקסטזי – 22 ש"ח לכדור (בסיטונאות)

הפעלת הסוכן 'המהנדס' נעשתה באופן סמוי וייחודי במשך כ-8 חודשים, תוך ליווי פרקליטות דרום (פלילי) ובסיוע יחידות של המחוז הדרומי.

שיאו של המבצע הגיע בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר כוחותהמשטרה של מרחב לכיש, יחידת יואב, חטיבת סה"ר, החטיבה המדברית מג"ב, לוחמי מג"ב, רחפנים ויחידת הכלבנים על בתים בדרום ובמרכז ועצרו 26 חשודים בגילאי 17-70. במהלך המעצרים, נתפסו כמויות גדולות של כסף, סמים ונשק, והוחרמו רכבים.

מפקד המרחב ומפקד המחוז משתתפים בפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

מפקד המרחב ומפקד המחוז משתתפים בפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

קודם לכן, התקיים טקס "הפיצוח", במעמד מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן, קצינים ושוטרים.

"שילוב של תחבולה ויצירתיות זו הדרך לחדור ולהכות בליבו של ארגון פשיעה", אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב אמיר כהן, "עבודת פיצוח סוכן מביאה לידי ביטוי את הסבלנות וההתקפיות ומעבירה מסר ברור לארגוני הפשיעה. המשטרה תגיע בבוא העת לכל אחד ולכל מקום. הפעלה כזו היא הישג מקצועי המערער את ביטחונם של העבריינים. הפעילות הזו מוכיחה שלמרות האיומים הביטחוניים בגזרה הדרומית אנו לא נחים לרגע וממשיכים לפעול במלוא העוצמה והתחכום כנגד הפשיעה על כל רבדיה. לסוכן, אני רוצה להודות על אומץ הלב, על התושייה ועל ביצוע מרשים".

סמים שנתפסו בפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

סמים שנתפסו בפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

סמים שנתפסו בפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

סמים שנתפסו בפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, הוסיף: "בתחילת השנה שיגרנו טיל מונחה עם רשימת מטרות ברורה שבהן הוא אמור לפגוע, וכעת אפשר לומר, שאכן פגענו בכולן. הבוקר פשטנו על העבריינים במספר רב של מוקדים, והוכחנו להם פעם נוספת שלמשילות של המשטרה פנים רבות, והיא יכולה להפתיע אותם במקום שבו הם הכי פחות יצפו. כמחוז וכמרחב השקענו תשומות רבות על מנת לאתר את האדם הנכון למשימה ויתרה מכך, בהפעלתו במהלך שמונת החודשים האחרונים, ובכך להביא להפללתם של למעלה מ-26 סוחרי אמל"ח וסמים, שהכנסתם מאחורי סורג ובריח, ללא ספק הופכת את המרחב הציבורי למקום בטוח יותר עבור האזרחים. העידן הנוכחי שבו הזמינות לנשק וסמים מסוכנים כל כך גבוהים, מחייבת אותנו להמשיך לפעול ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, תוך שימוש באחד הכלים העוצמתיים ושוברי השיוויון, והוא הסוכנים הסמויים, שבזכותם אף עבריין לעולם לא ירגיש בטוח בסביבתו הטבעית והדפיקה הבאה על דלתו יכולה להיות המשטרה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר