בית אבות בית הלפרין באשקלון. מתוך גוגל סטריטוויו
בית אבות בית הלפרין באשקלון. מתוך גוגל סטריטוויו

"נטפלו אליו בגלל צבע עורו": כך הסתיים תיק אונס הקשישה בבית האבות הלפרין

ללא הרשעה בעבירות מין ועם עונש זניח - כך הסתיימה פרשת אונס הקשישה שזעזעה את המדינה. "נטפלו אליו רק בגלל צבע עורו", אמר סגורו עו"ד אמנון גולן

פורסם בתאריך: 21.7.24 15:25

     

לפני כשנה וחצי הזדעזעה המדינה לאחר שנחשפה פרשה מזעזעת של אונס קשישה ופציעתה בבית האבות הלפרין על ידי אחד העובדים במקום בשם גברה בזה מאשקלון.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו אז הוא הגיע לטפל באותה קשישה, בת 89, שהיא חסרת יכולת תזוזה ותקשורת, באחד הלילות. בעת שהיה בחדר הוא אנס אותה באמצעות חפץ וגרם לה לקרע פנימי ועזב אותה כשהיא מדממת.

עו"ד אמנון גולן. צילום: טל מחפודה

עו"ד אמנון גולן. צילום: טל מחפודה

אלא שלאחרונה, במסגרת גישור בין הפרקליטות לבין סנגורו של בזה, עו"ד אמנון גולן, הוחלט למחוק את סעיף עבירות המין מכתב האישום ולהותיר רק עבירה של פציעה.

עו"ד גולן הסביר כי הדבר קרה לאחר שהוא הצליח להוכיח כי גם עובדים אחרים נכנסו לחדרה של אותה קשישה באותו הלילה. "אבל רק בגלל צבע עורו נטפלו אליו ואת האחרים עזבו", אמר גולן.

לאחר משא ומתן עם הפרקליטות נמחק כאמור סעיף האונס שהיה יכול להכניס את בזה לשנים רבות לכלא ונותר רק סעיף של פציעה, כאשר לפי כתב האישום המתוקן לא ידוע כיצד נגרמה הפציעה.

עו"ד גולן הסביר כי למרות שלקוחו חף מפשע הם הסכימו להסדר הטיעון הזה, כי במסגרתו נקבע עונש של 18 חודשי מאסר בלבד שמתוכם ינוכו ימי מעצרו שהיו כמעט 10 חודשים, כך שבניכוי שליש וקיצור מנהלי מרשו לא ישב עוד יום אחד בכלא.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

השופט בני שגיא, נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אישר את הסדר הטיעון במסגרתו גם יפצה בזה את הקשישה ב-8,000 ש"ח וכתב כי ההסדר אושר לאחר שהתברר כי ישנו "קושי ראייתי משמעותי שעמד ביסוד ראיות התביעה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר