מומי קסטיני לאחר פיצוץ מטען ברכבו, ינואר 2019
מומי קסטיני לאחר פיצוץ מטען ברכבו, ינואר 2019

אישום נגד העבריין מומי קסנטיני ובנו: ירו ופצעו את יבנאל קרטר ליד ביתם בברנע

על פי כתב האישום שהוגש היום, מומי קסנטיני עצמו לא ירה בנשק אך שהה ליד בנו וליד רן חמיאס בזמן שירו. גם החשד לניסיון רצח הומתק לעבירת חבלה בכוונה מחמירה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים

פורסם בתאריך: 11.11.21 13:13

     

שלושה שבועות אחרי האירוע שבו נורה ונפצע העבריין יבנאל קרטר, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד העבריין מומי קסנטיני, בנו אליאב ונגד רן חמיאס.

על פי כתב האישום הוגש על ידי עו"ד חימנות חנה מוצ'ה, במוצאי השבת בתאריך 16.10.21 בשעה 21:35 בערך, שהו מומי, בנו אליאב ורן חמיאס יחד עם כמה אנשים שזהותם אינה ידועה, בבית משפחת קסנטיני שבשכונת ברנע.

באותה השעה הגיעו שני כלי רכב למקום ונעצרו סמוך לבית. אחד מכלי הרכב, מסוג קיה, בה ישבו מספר אנשים ובהם יבנאל קרטר, עבריין מקומי שבמקור הגיע מקהילת העבריים בדימונה.

השלושה יצאו מהבית, כאשר אליאב וחמיאס אוחזים בידיהם כלי נשק ויחד עם מומי הם התקרבו לכיוון כלי הרכב. אחד הנוסעים יצא ממנו ופנה לעבר השלושה, כאשר חמיאס אשר אחז בידו כלי נשק עמד סמוך לרכב הקיה בו ישב קרטר. בשלב הזה חמיאס הרים את נשקו, הפנה אותו לעבר הרכב וירה ירייה אחת לעבר קרטר שישב במושב הנוסע. מומי, כך על פי כתב האישום עמד סמוך אליו. מיד לאחר מכן נהגי כלי הרכב החלו לנסוע במהירות מהמקום.

זירת הירי ברחוב שתילים. צילום: שילה מכלוף

זירת הירי ברחוב שורשים. צילום: שילה מכלוף

אליאב שעמד באמצע הכביש כשכלי הרכב החלו בנסיעה, ירה שלוש יריות לעבר כלי הרכב והנוסעים. לאחר מכן, השלושה והאחרים שבו לביתם.

זמן קצר לאחר מכן, בשעה 21:47 הגיע קרטר באופן עצמאי אל בית החולים. מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי, החליט להטיל את חקירת אירוע הירי על היחידה המרכזית של מרחב לכיש, שהפעילה באותה העת את הסוכן 'אלפא', לאחר שעלה החשד כי אירוע הירי בוצע על רקע סכסוך בין כנופיות פשיעה ושליטה בקווי הסמים.

מומי קסטיני נחשב במשך שנים לאחד האנשים הקרובים לראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני. אלא שלפני כמה שנים הוא הצהיר כי הוא עוזב את עולם הפשע ואכן הוא נעדר מאולמות המעצר במשך כמה שנים. מלבד האירוע שבו התפוצץ מטען חבלה ברכבו, לא נרשמו לו חיכוכים נוספים עם עולם הפשע. עד הירי הזה שהחזיר אותו שוב.



השלושה נאשמים בעבירת נשק, ירי מנשק חם וחבלה בכוונה מחמירה.

בידי התביעה ישנם סרטונים המתעדים את האירוע. לצד כתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרם תום ההליכים המשפטיים בה נכתב כי שחרור השלושה יסכן את בטחון הציבור "שכן המשיבים יחד לא בחלו בשום אמצעי וירו אש חיה באזור מגורים. מסוכנותם של המשיבים מתגברת נוכח עברם הפלילי ממנו עולה כי ריצו בעבר מאסר מאחורי סורג ובריח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר