מידי יום וכמעט בכל אמצעי תקשורת נחשפים מיליוני אנשים בעולם המערבי למסרים שיווקיים. בין היתר גם למבצעים מפתים וכותרות שלעיתים אינן עולות בקנה אחד כוונת המפרסם.
כך קרה גם לאחרונה. חנות למוצרי חשמל הפועלת במרשתת פרסמה לאחרונה מבצע מוגבל למספר שעות בלבד למכירת גריל גז בשווי שוק של 4,000 ש"ש במחיר של 1 ש"ח בלבד. האמנם?
תושב אשקלון, חשב כמה צעדים קדימה והזדרז לרכוש את גריל הגז במבצע. הוא עבר את כל תהליך ההזמנה ואישור המכירה אך נדהם לגלות (כמעט כצפוי) שמדובר בטעות ושהחברה מוכנה להתפשר ולמכור לו את הגריל בהנחה עקב "הטעות" כביכול.
התושב החליט שאינו מוותר ופנה לחברה לכבד את פרסומה, אולם החברה התעלמה מפניותיו.
האיש לא ויתר ופנה לקבלת סיוע מאיציק נפש, יו"ר הרשות להגנת הצרכן בהסתדרות במרחב אשקלון. נפש פנה מיד לחברה ובעקבות פנייתו החברה הגדילה לעשות והסכימה שוב להוריד את המחיר ולמכור לו את המוצר בהנחה משמעותית אף יותר.
נפש התעקש שהחברה תכבד את פרסומה ככתבו וכלשונו, במיוחד לאחר אישור המכירה באתר בשקל אחד.
מכתבים מעורכי דינה של החברה שהגיעו לנפש לא שכנעו אותו. בעקבות התעקשותו ובצרוף דוגמאות של פסקי דין לעניין סוג של הטעיות מעין אלו, נאלצה החברה למכור לתושב אשקלון את הגריל גז בדיוק כפי שפרסמה: בשקל אחד בלבד.
קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"
רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2DbKE5N
"עסקים לא מעטים משתמשים באתרי אינטרנט כאמצעי שיווק ופרסום ובין היתר מפרסמים מחירים מפתיעים, כדי למשוך תשומת לב מהצרכן ולהביאו בדרך זו לעסקה ולאחר מכן יטען העוסק – אופס טעינו המחיר הוא כך וכך" מסר השבוע נפש והוסיף "בהקשר זה יש לא מעט פסקי דין שהובאו לבית המשפט ונקבע שהמחיר שפורסם באתר הוא המחיר הקובע".