נהג רכב שהתבקש על ידי מוסכניק לעזור להעלות רכב של נהגת לליפט המוסך, קיבל פיצוי כולל בסך 1.8 מיליון ש"ח. כך עולה מהסכם פשרה שקיבל השבוע תוקף של פס"ד, בעקבות תביעה שהגיש הנהג, באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל נגד חברת הביטוח קרנית, בעל המוסך והנהגת.
מהתביעה עולה כי בעל הרכב, בן 40, הגיע למוסך עם רכבו לתיקון ובזמן שהרכב שלו עבר בדיקת מחשב, המוסכניק ביקש ממנו לעזור לו לדחוף אל הליפט רכב הפיג'ו של לקוחה שלא הניע. בזמן דחיפת הרכב, מכסה המנוע של הפיג'ו היה פתוח על מנת שההגה ישתחרר ותוך כדי דחיפת הרכב, הנהגת התניע את הפיז'ו ומאוורר הרכב החל לפעול ושאב את אצבעותיו של הנהג שנחלץ לעזרה.
הנהג נפגע באצבעות 3 ו-4 בידו השמאלית ופונה למיון של בית חולים ברזילי, שם אובחנה פגיעה בעצב ללא שבר או פריקה של היד.
בביה"ח תפרו את אזור הפציעה תחת הרדמה ולאחר חבישה הנהג שוחרר לביתו. כמה ימים אחר כך הנהג התלונן על ירידת תחושה ונוקשות באצבע מס' 4 וכחודש וחצי לאחר התאונה נאלץ לעבור ניתוח נוסף. הנהג שהה 3 חודשים בחופשת מחלה והביטוח הלאומי קבע לו נכות כללית לצמיתות.
כיוון שהאירוע נחשב לתאונת דרכים ולנהגת לא היה ביטוח חובה, באי כוחו של הנהג עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות נזקי גוף, תבעו את הנהגת, את חברת קרנית- הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, את המוסך ואת חברת הראל שבטחה אותו.
בתביעה נטען בין היתר, כי בעלי המוסך התרשלו בכך שהיו צריכים להעסיק כוח אדם נוסף כדי לא לבקש עזרה מלקוחות המגיעים לתיקון רכבם והיו צריכים לקנות מכונות להזזת הרכבים מקום למקום, מבלי לסכן הלקוחות אשר מגיעים לשטח המוסך.
בנוסף נטען כי הנהג סובל עד היום מנכות, מכאבים בידו, מחוסר תחושה, הוא מוגבל בתנועותיו, מתקשה לתפקד ונעדר מהעבודה חודשים רבים. לכן ביקש מבית משפט השלום באשדוד לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר וזכויות סוציאליות, עזרה, טיפול ועזרים רפואיים, כאב וסבל, נסיעות וניידות.
חברת קרנית טענה בין היתר בכתב ההגנה כי אין מדובר בתאונת דרכים, כי אין כל קשר בין הפגיעה באצבעותיו לבין התאונה וכי פציעתו קלה ולכן לא מגיע לו כל פיצוי.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
חברת הביטוח הראל טענה בין היתר בכתב ההגנה כי מדובר בתאונת דרכים ולכן התביעה נגד המוסך וחברת הביטוח צריכה להידחות על הסף. לטעת הראל, על הנהג לתבוע את בעלת הרכב או את קרנית. עוד נטען כי בעלי המוסך לא התרשלו ולא יכלו לצפות המיקרה וכי דווקא הנהג נטל על עצמו סיכון מרצון ולא נהג בצורה סבירה ואין לו להלין אלא על עצמו.
לבסוף הושג הסכם פשרה שקיבל השבוע תוקף של פס"ד ולפיו חברת קרנית תישא ב-80 אחוזים מהפיצוי וחברת הביטוח של המוסך ובעלי המוסך, ישאו ב-20 אחוזים מהפיצוי, זאת, מעבר לתגמולי הביטוח הלאומי ובסה"כ כמיליון ו-800 אלף ש"ח.