הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה
הונאה בכרטיס אשראי. אילוסטרציה: אלירם משה

אישום: השתמשו בכרטיסי אשראי מזוייפים בבתי עסק באשקלון ונלכדו

אחד הנאשמים ניסה לרכוש סיגריות במכולת. המוכרת חשדה בזיוף ושוטר שהבחין במתרחש החל במרדף אחר האיש עד שנלכד

פורסם בתאריך: 6.6.18 17:33

     

שני גברים תושבי אשקלון נעצרו יחד עם תושב אשדוד בחשד להונאה מתוחכמת של כרטיסי אשראי. נגד השלושה הוגשו כתבי אישום בבית משפט השלום בעיר ובימים אלה מתנהל משפטם.

הדמות המרכזית בפרשה הוא דוד זנין, תושב אשדוד בן 50 אשר חבר לגולן ערגי, תושב אשקלון בן 40. שמו של צעיר אחר, שלומי בניטה בן 31 מאשקלון נקשר לפרשה אך הפרקליטות החליטה בשל אילוצים משפטיים להפרידו מהשניים ולהגיש נגדו כתב אישום קל יותר שגם הסתיים במהירות בהסדר טיעון, קנס ומעצר בתנאים מגבילים.

זה החל בתחילת חודש אפריל האחרון. זנין וערגי מואשמים לכאורה בשורה של מעשי הונאה באמצעות כרטיסי אשראי בשלל חנויות ברחבי אשקלון ובכמה מקרים גם באשדוד.

על פי כתב האישום, במשך יותר מחודש החזיק זנין בתעודת זהות מזויפת שבה היתה אמנם מופיעה תמונתו, אך עם שם של אדם אחר. זנין גם החזיק בכרטיס אשראי על שמו של אותו אדם המצוין בתעודת הזהות המזויפת. עוד החזיק זנין בכרטיסי פלסטיק שונים שעל הפס המגנטי שלהם נצרבו נתונים אלקטרונים שנגנבו במרמה מכרטיסי אשראי אחרים.

זנין לפעמים לבדו ולפעמים יחד עם ערגי הגיע לבתי עסק ברחבי אשקלון, עשו שופינג מכובד וביקשו לשלם עם הכרטיסים המזוייפים. חלק מהכרטיסים היו של חברת מאסטר כארד, ויזה ואמריקאן אקספרס, שלושתן חברות בינלאומיות.

כרטיס אמריקן אקספרס. אילוסטרציה: אלירם משה

השניים הגיעו לחנות עידן 88 וביקשו לרכוש כלי עבודה בשווי 7,700 שקלים. משהתקבל סירוב אצל חברת האשראי שלפו השניים כרטיס אשראי מזוייף אחר וביקשו באמצעותו לבצע את העסקה אלא שגם הכרטיס הנוסף סורב והשניים שכל כך רצו לבצע את העסקה בשלום ניסו אפילו לחלק את התשלומים לשני כרטיסים נוספים וגם הפעם סורבו.

כמה ימים קודם ניסו לרכוש בחנות המותגים MALKA בשד' דרום אפריקה באשקלון, בגדי מותגים יוקרתיים בסכום של 9,800 שקלים וגם הפעם סורבו. הם הציעו למוכרת לנסות לחייב את העסקה בכרטיס אחר אלא שגם הוא סורב.

מדוע ניסו השניים לבצע רכישות בכרטיסים שכבר סורבו בעבר? ובכן באחד המקרים הגיע זנין לחנות הנוחות יילו במרכז אפרידר ורכש באמצעות אחד הכרטיסים סיגריות בשווי 170 שקלים.

לקנות סיגריות ב170 שקלים זה עוד סביר, אלא שהשניים הגיעו גם לחנות הנוחות יילו בשכונת נווה דקלים וניסו בה לרכוש סיגריות ושתיה ב-1600 שקלים. רכישה שכל קופאי בחנות נוחות יכול להבין בה שהיא חריגה. אבל הפעם, סורבו הכרטיסים. ארבעה כרטיסים נשלפו באותו מעמד וכולם סורבו למורת רוחם של שני כוכבי הפרשה שהיו ככל הנראה צמאים ומתים לעשן משהו.

אחד מיעדי הכנופיה. חנות הותגים MALKA באפרידר. צילום: אלירם משה

כך הגיעו גם לחנות 'מיה קוצינה' בפאוור סנטר בצומת עד הלום ניסו לבצע עסקה בסך 600 שקלים ונתקלו בסירוב. הם שלפו כרטיס מזויף אחר וביקשו לבצע בו את החיוב וראה זה פלא החיוב עבר בהצלחה. השניים הבינו שיש בידם את כרטיס הזהב ומיד מיהרו לבצע באותה חנות עוד עסקה עם הכרטיס שעבר, הפעם ב-200 שקלים.

עוד באותו היום שמצאו את הכרטיס שכן מאפשר להם לבצע עסקאות מאושרות נכנסו להום סנטר בצומת עד הלום וביקשו לרכוש ציוד בסכום של כ-2200 שקלים. אלא שהכרטיס שקודם ביצעו אתו עסקאות מאושרות סורב בהפתעה.

גם לחנות 'אדידס' בסטאר סנטר באשדוד הגיעו וביקשו לבצע עסקה של אלפי שקלים ונתקלו בסירוב.

נגד בניטה החליטה המשטרה משום מה להגיע להסדר טיעון ולהפריד אותו מהשניים האחרים. בניטה על פי הודאתו הגיע בשלוש הזדמנויות לשלושה בתי עסק באשקלון באחד רכש מחנות גלידות בסך 140 ₪ עוד באותו ערב הגיע עם אחר לחנות המשביר במדרחוב, ורכש באמצעות כרטיס מזויף מוצרים בסך 1800 שקלים. באותו הערב הגיע גם לסופר פארם במרכז אפרידר וניסה לבצע רכישה בסכום של למעלה מ-2000 שקלים אך העסקה סורבה.

מחנות לחנות עם כרטיסי אשראי מזוייפים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בניטה כאמור הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, הסדר שקיבל תוקף משפטי ובמסגרתו נגזר עליו קנס כספי, הפקדת ערבות ומעצר בתנאים מגבילים כשבני משפחתו משגיחים מתחייבים להשגיח עליו כל העת.

הפרשה התפוצצה כשזנין הגיע למכולת ברחוב אורט וניסה לרכוש 40 חפיסות סיגריות. המוכרת חשדה שמדובר בכרטיס מזויף ואיימה על זנין שתקרא למשטרה. אלא שלא היה צריך לקרוא למשטרה. במקרה במכולת שהה באותם רגעים שוטר שלא בתפקיד. השוטר ששמע את השיחה בין השניים פנה לזנין ואמר לו שהוא שוטר. ברגע שזנין הבין שמולו ניצב שוטר הוא נמלט על נפשו בריצה מהמקום. השוטר התעשת ופתח במרדף אחרי הנמלט תוך שהוא מזעיק את המשטרה. לאחר מרדף נעצר זנין על ידי השוטרים ומכאן החלה חקירה שחשפה את השלושה ובסופה כאמור הוגשו כתבי אישום חמורים נגד זנין וערגי וכתב אישום נגד בניטה שהודה כאמור במסגרת עסקת טיעון.

נתפס לאחר מרדף. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

כל האישומים מיוחסים לכאורה בלבד לזנין וערגי ומתבססים על כתב האישום שהוגש לבית המשפט ושהגיע למערכת כ'אן דרום'.

משפטם של השניים מתנהל בימים אלה בבית המשפט ומעניין לראות האם יצליחו השניים להוכיח את חפותם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר