שיטת 'מצליח' הידועה עדיין חיה ונושמת ואם הישראלים הוותיקים כבר מכירים אותה, אולי עולים תמימים עדיין לא זכו לכך.
השבוע מגלה לנו יו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות באשקלון, איציק נפש על עולה חדשה ממרוקו שנפלה קרבן בתקופה האחרונה להונאה ע"י אחת מחברות הסלולר ועקב כך נגרמו לה נזקים כספיים רבים.
ש. עולה חדשה ממרוקו, אשר עם הגעתה לאשקלון ביחד עם משפחתה רכשה חבילת סלולר בסך של 350 ₪ לחודש. העולה החדשה נדהמה לגלות שחויבה בסך של 650 ₪ לחודש במקום 350 ₪.
העולה החדשה פנתה מיד לחברת הסלולר ובוצע תיקון לחיוב כפי שעושות החברות בדרך כלל כששיטת 'מצליח' לא עובדת. אלא שבכך לא תם הסיפור. לאחר מספר חודשים הבחינה העולה כי שוב קפץ החיוב החודשי ל- 650 ₪. הלקוחה המשיכה ופנתה לחב' הסלולר וכך פעם אחר פעם, אולם בכל המקרים לא הושב כספה.
העולה החדשה פנתה לקבלת סיוע מנפש אשר פנה מיד במכתב התראה לחב' הסלולר וציין בין היתר את ניצול המצוקה של העולה החדשה כמי שמתקשה בשפה וכו'. בעקבות פנייתו ודרישתו השיבה חברת הסלולר ללקוחה סך של 4,000 ₪.
"העולים החדשים ממרוקו שהגיעו לאחרונה לאשקלון נפלו קורבן להטעיה והונאה, תוך ניצול אי ידיעתם את השפה על בוריה ועקב כך איבדו כסף רב" מסר השבע נפש "רק בהתערבות רשות ההסתדרות לצרכנות באשקלון הושב כספם".
נפש פנה למשרד התקשורת ולגורמי האכיפה בדרישה להטיל על החברות הללו עיצום כספי גבוה.