המאבק בין מוניות שמשון לבין רכבת ישראל ופאפו עטון שזכה במכרז להפעלת תחנת המוניות בתחנת הרכבת באשקלון הגיע היום לבית המשפט העליון, זאת לאחר שמוניות שמשון הגישו עתירה לפסילת עטון מעמידה בתנאי הסף שדרש המכרז.
כזכור לפני מספר חודשים נקבע זוכה במרכז שערכה חברת רכבת ישראל על זיכיון להפעלת תחנת המוניות בתחנת הרכבת באשקלון. פאפו עטון, דמות מוכרת בתחום המוניות בעיר נבחר כזוכה על פני חברת מוניות שמשון שעד לאותו מכרז הפעילה את התחנה בתחנת הרכבת.
במוניות שמשון החליטו לערער על זכייתו במכרז של עטון ופנו לבית המשפט. מוניות שמשון טענו כי עטון לא עמד בתנאי הסף שקבע המכרז, צרפו הקלטות שנעשו על ידי מדובב ובהן נשמע עטון מתבטא בצורה שלכאורה מצדיקה את טענתם שאינו עומד בתנאי הסף וביקשה מבית המשפט להורות לרכבת ישראל לפסול את זכייתו ולבחור בה כזוכה.
בית המשפט דחה את התביעה וזכייתו של עטון אף קיבלה גושפנקא מטעם בית המשפט. אלא שמוניות שמשון לא אמרו נואש והחליטו לערער על ההחלטה ופנו לבית המשפט העליון.
היום, התקיים הדיון שנמשך כשעה. הצדדים הציגו את טיעונים. נקודת המחלוקת היא האם עטון עומד בתנאי הסף של המכרז או לא, האם היו ברשותו 6 מוניות שהיו קשורות אליו לפי הגדרות המכרז והאם התקשרות חוזית יכולה להיחתם בעל פה. האם ניתן להגמיש תאי סף במכרזים ולתת לשיקול הדעת להכשיר גם מתמודדים שאינם עומדים בתנאי סף או לא.
הדיון שנחשב ארוך הסתיים כששני הצדדים עדיין לא יודעים כיצד יפסוק בית המשפט בחודשים הקרובים.
הבוקר הודיעה עורכת הדין תמר קידר, המייצגת את מוניות שמשון מיד לאחר הדיון עוד בטרם ניתן פסק הדין כי בית המשפט לא ישנה את החלטת בית המשפט המחוזי. "המשמעות הינה שפאפו זכה במכרז כדין והצדק יצא לאור" כתבה עו"ד קידר בהודעתה "אני מרגישה תחושת סיפוק והצלחה באופן שבו הסתיימו הדברים".
במוניות שמשון מנגד מקווים לשנוי החלטת שופטת בית המשפט המחוזי שרה דברת ואף מזכירים כי כתבה בפסיקתה שהיא "נתנה את פסק הדין לא בלי התלבטות" וטוענים כי מדובר בפסק דין שעלול להיות תקדים בדיני מכרזים ולאפשר בעתיד מתמודדים במכרזים לדרוש להגמיש תאי סף מהותי על סמך הפסיקה תקדימית מעין זו.
עורך הדין אהוד גלאם המייצג את מוניות שמשון יחד עם עורך הדין ד"ר אבי וויינרוט מסר: "בית המשפט הנכבד הצביע על כשלים מהותיים שנפלו במכרז לנוכח אי עמידתו של הזוכה בתנאי הסף, ובשלב זה אנו ממתינים לפסק-הדין".