חיילים עם כיבוד ששלחו מחמ"ל נשות ברכיה
חיילים עם כיבוד ששלחו מחמ"ל נשות ברכיה

"כמות הבקשות לא נגמרת": בחמ"ל של נשות ברכיה המבשלות ללוחמים צריכים אתכם

חמ"ל 'רק ביחד ננצח' של נשות מושב ברכיה החל לפעול עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' על מנת לספק אוכל לשבת ללוחמים, שליחת חטיפים וציוד נדרש. הם פועלים שנה שלמה, בזכות אנשים טובים שמבשלים בבית או אוספים ציוד ומביאים לחמ"ל. אך עם הימשכות המלחמה, כמות הבקשות רק עולה ואין מספיק ידיים מבשלות, וגם ציוד וחטיפים. כעת מבקשים אנשי החמ"ל סיוע נוסף מעוד אנשים שמוכנים להירתם. רוצים לקחת חלק? כל הפרטים כאן

פורסם בתאריך: 15.10.24 13:17

     

הן מבשלות חלות שניצל, קוסקוס, לחם של בית ועוגות, ואורזות ארגזים של חטיפים, פיצוחים, סוללות, מגבות, תחתונים, גרביים ומה לא, הכל כדי שלוחמי צה"ל במלחמת חרבות ברזל ירגישו שהעם איתם, שהם לא לבד ויש להם גב.

אבל – החמ"ל של "רק ביחד ננצח עם נשות ברכיה" רוצה להגיע לעוד חיילים, וקורא לכל אחד שיכול – להצטרף למיזם ולקחת חלק.

אלמוג דהן, שהוריה במשק 191 בברכיה נידבו את בית הקירור לטובת שמירת האוכל, סיפרה ל'כאן דרום' על המיזם שמחמם את הלב, בו לוקחים חלק המון אנשים טובים, שצריכים ידיים נוספות.

אנשי החמ"ל לקראת חלוקת כיבוד לחיילים

אנשי החמ"ל לקראת חלוקת כיבוד לחיילים

"את המיזם הקימו נשות ברכיה, למרות שבחמ"ל לוקחים חלק גם לא מעט גברים, ומשתפים איתנו פעולה גם מישובים סמוכים כמו אשדוד ואשקלון, וחמ"לים דומים שפועלים באשקלון", סיפרה אלמוג. "היוזמה החלה ב-9.10.23, יומיים מפרוץ המלחמה, מאז עומלים אנשי החמ"ל בבישול מנות לחיילים ושליחתם לעוטף ולאזורי הלחימה. בשישי האחרון בישלנו ל-160 חיילים, שלחנו להם עוגות, לחם של בית, ארטיקים, מארזים לחג, שתיה, ותמרוקים. כמות הבקשות לא נגמרת ואי אפשר לומר לא, ואנחנו צריכים סיוע מעוד אנשים טובים".

אנשי החמ"ל לקראת חלוקת כיבוד לחיילים

אנשי החמ"ל לקראת חלוקת כיבוד לחיילים

איך זה עובד בעצם?
"כדי לקחת חלק יש להצטרף לקבוצת הוואצפ הפתוחה 'חמ"ל רק ביחד ננצח – מבשלים לחיילים לשבת' ולהשתבץ כל פעם למה שיכולים", הסבירה אלמוג. "אני בקשר עם הרס"פים של הפלוגות, שאומרים לי מה באמת צריך כדי שלא נשלח סתם דברים – החל מאוכל ועד ציוד לחיילים – כמו מגבות, תחתונים, משחות שיניים, תמרוקים וכד'. אבל הביקוש הכי גדול הוא למנות אוכל. כמובן שחיילים לא נשארים בלי אוכל – יש להם מנות קרב במהלך השבוע, אבל כשחייל מקבל אוכל של בית הוא מרגיש שיש לו גב ושאנחנו עדיין ביחד. זה קשה להיות שם סבב אחרי סבב ולאכול מנות קרב, אז כשהאוכל המבושל מגיע, זה מנחם".

חמ"ל רק ביחד ננצח

חמ"ל רק ביחד ננצח

במהלך השבוע מגיעים אנשים שאספו ציוד עבור החיילים, ומשאירים אותו בחמ"ל בברכיה. "יש המון אנשים טובים שמביאים ארגזים – גנים, בתי ספר, אנשים פרטיים, אנשים שמשאירים בעמדה לחיילים בסופר, וגם הורים של חיילים", מספרת אלמוג. "את האוכל המבושל האנשים מכינים בבית שלהם, ומביאים אותו ביום חמישי לחמ"ל, וביום שישי הוא מחולק לפלוגות – או באמצעות רס"פים שבאים לאסוף, או שאנחנו משנעים את המגשים לאזורים שהם נמצאים החיילים".

קבוצת הוואצפ מאפשרת לאנשים להשתבץ גם לכיבוס בגדים. "לפעמים החיילים יוצאים להתרעננות ומיד שואלים בקבוצה מי יכולה לכבס ויש מתנדבות, ואם יש בקשה זריזה לארוחת צהריים אז גם שולחים בקבוצת וואצפ והחברים בקבוצה משתבצים מהר".

חמ"ל רק ביחד ננצח

חמ"ל רק ביחד ננצח

ומה הצורך הכי חיוני שלכם כרגע?
"אנחנו צריכים עוד ידיים מבשלות. כל אדם אחד שיצליח להכין כמה מנות בימי חמישי – על פי שיבוץ בקבוצת הוואצפ, ולהביא אותן אלינו לחמ"ל זה יהיה מעולה. אם יש קושי להביא אלינו לחמ"ל – נדאג שיהיה מי שיאסוף. בנוסף, ציוד וחטיפים לחיילים זה תמיד טוב. הם צריכים סוללות, תמרוקים, תחתונים, מגבות, פיצוחים, חטיפים, מתוקים, סוכריות גומי, ועוד".

רוצים לקחת חלק במיזם המבורך? לחצו כאן כדי להצטרף לקבוצת הוואצפ ושבצו את עצמכם, או צרו קשר עם אלמוג דהן לפרטים נוספים – 050-7535534.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר