נירה שויאר. צילום: תומר אלטר מתוך התערוכה "להשאיר חותם"
נירה שויאר. צילום: תומר אלטר מתוך התערוכה "להשאיר חותם"

"מגדלור של עשייה": הלכה לעולמה מחברת רב המכר "עוגות לכל עת"

הלכה לעולמה נירה שויאר, מחברת רב המכר "עוגות לכל עת" והבת הבכורה של קיבוץ כפר מנחם במועצה האזורית יואב

פורסם בתאריך: 29.7.24 13:55

     

נירה שויאר, דמות מרכזית בקיבוץ כפר מנחם שבמועצה האזורית יואב, וכותבת ספר הבישול האהוב "עוגות לכל עת", נפטרה ביום שישי האחרון מעט לפני יום הולדתה ה-90. שויאר, שנודעה כאישה אנרגטית וחייכנית, תרמה תרומה משמעותית לחברה הישראלית, והותירה מורשת קולינרית עשירה.

ספרה של שויאר, "עוגות לכל עת" שראה אור בשנת 1979, הפך במהרה לרב-מכר ונחשב עד היום לאחד מספרי הבישול החשובים בישראל. המתכונים הפשוטים והנגישים שלה הפכו את האפייה לביתית לחוויה מהנה עבור רבים.

את הספר הנפלא ערכה רות סירקיס ובו 180 מתכונים, שהתאפיינו בהוראות ברורות ופשוטות, והתאימו גם למתחילים בתחום האפייה. נירה שילבה בספר מתכונים מכל הסוגים, שהפכו למוכרים ואהובים בבתים רבים בישראל.

לרגל שנת ה-70 למועצה אזורית יואב הופקה תערוכת "להשאיר חותם" ובה תיעוד של וותיקי המועצה בהם גם נירה ז"ל.

"ביקור בבית של נירה הוא תמונה של חייה מלאי העשייה. היא מקבלת אותנו בעוגיות מעשה ידיה וכוס של קפה חם", כתבה אז בספר התיעוד ובתערוכה, המתעדת גלית ברוידא, "מסביב עבודות יד מסוגים שונים שלמדה לעשות, ועל הקירות צילומי טבע שצילמה במהלך השנים והוצגו בתערוכות. אבל נירה מצביעה על שתי תמונות של סוסה עם הסייח ואומרת לי, 'את רואה את כל הסוסים מסביב? סוס זו החיה שאני הכי אוהבת. יש בה אצילות, רכות, ועוצמה, זו אני'".

עוגות לכל עת. צילום: תומר אלטר מתוך התערוכה "להשאיר חותם"

עוגות לכל עת. צילום: תומר אלטר מתוך התערוכה "להשאיר חותם"

עוד כתבה גלית: "נירה אופטימית, היא יודעת שכל יום בחייה עבר ביצירה ועשייה, בלמידה והוראה. היא מקבלת את ההווה, נהנית מהילדים שנולדו לה ולראובן בן זוגה: טל, שחר וזיו, מהנכדים ומהנינה. הערכים שקיבלה מהוריה, ערכי משפחה שנשמרו גם בתוך הקיבוץ השיתופי, ערכי העבודה והנתינה, עברו גם לדור הבא ובזה די לה".

ראש המועצה האזורית יואב נתי לרנר: "בשמי ובשם כל קהילת יואב אני רוצה להשתתף בצערה הכבד של המשפחה והקהילה בכפר מנחם. נירה הייתה מגדלור של עשייה, למידה יצירה, נתינה ואהבה לזולת וכך נזכור אותה תמיד – כל אוהביה ומוקירה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר