בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג
בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

שיא חינוכי באשקלון: 94% מהתלמידים זכאים לתעודת בגרות

הזכאות לבגרות באשקלון ממשיכה לטפס מעלה, כאשר למעלה ממחצית מהתלמידים סיימו בהצלחה בגרות באנגלית ב-5 יחידות. שיעורי הזכאות לבגרות בעלייה גם כאשר מצרפים לנתונים את בית הספר אורט אדיבי שבשנים עברו לא נכנס לשקלול הכללי

פורסם בתאריך: 26.9.24 12:53

     

מערכת החינוך באשקלון ממשיכה להציג הישגים מרשימים עם נתון שיא חדש: 94% מתלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות, כך עולה מנתוני התמונה החינוכית שפרסם היום משרד החינוך.

במהלך חמש השנים האחרונות, נרשמה באשקלון עלייה מתמדת של 11% בזכאות לבגרות, והנתונים מרשימים לא רק בזכאות הכללית, אלא גם בזכאות לבגרות מצטיינת, שעמדה השנה על 12.9% – גבוה מהממוצע הארצי שעומד על 11.8%.

גם בתחום האנגלית נרשמה עלייה בולטת: 53.4% מהתלמידים ניגשו לבחינת הבגרות ב-5 יחידות לימוד, עלייה של יותר מ-4% בהשוואה לשנה הקודמת. זאת כחלק מהיעד העירוני לבטל את מסלול 3 יחידות לימוד, אשר אינו מאפשר לימודים אקדמיים.

בתחום המתמטיקה, הנתונים מעידים על המשך מגמת השיפור: יותר מ-40.1% מהתלמידים בעיר ניגשו לבחינות ב-4 או 5 יחידות לימוד, כאשר מגמה זו צפויה להמשיך ולעלות בשנים הקרובות.

תומר גלאם ויובל זוזט. צילום: סיון מטודי

תומר גלאם ויובל זוזט. צילום: סיון מטודי

ראש העיר, תומר גלאם, בירך על ההישגים ואמר: "גאווה גדולה לראות את נתוני החינוך מזנקים ושוברים שיאים של מצוינות, שנה אחר שנה. הצבנו את החינוך בראש סדר העדיפויות ואנחנו קוצרים את הפירות של ההשקעה שלנו – אם זה בתוכניות פדגוגיות, בסביבה הפיזית, במקצועיות סגלי ההוראה ובחינוך לערכים לצד הישגים". גלאם הודה לצוותי החינוך והדגיש את ההצלחה של התלמידים: "עם נתונים כאלה, אנחנו סוללים להם את הדרך להצלחה העתידית שלהם".

ראש מינהל חינוך ותנו"ס, יובל זוזט, הוסיף: "הנתונים משקפים את העשייה היומיומית של הצוותים החינוכיים במימוש החזון החינוכי שהתווינו ביחד עם ראש העיר תומר גלאם. כל יעד הוא בר השגה במערכת החינוך באשקלון".

בין בתי הספר הבולטים בעיר ניתן למצוא את מקיף א' עם עלייה של 4% בזכאות לבגרות, שהגיעה לרף של 97%, ואת מקיף מדעים, שהצטרף לראשונה למדידה והציג 100% זכאות לבגרות כבר בשנתו הראשונה.

עוד הוזכר בית הספר המקצועי 'אורט אדיבי', שנמדד לראשונה בתמונה החינוכית והציג נתון של 48% זכאות לבגרות. גם עם הנתון הזה, ממוצע הזכאות בעיר עומד על 91.6%, גבוה מהממוצע הארצי.

בנוסף, חלה עלייה באחוז ההתמדה של התלמידים במערכת החינוך העירונית, כאשר 91.8% מהתלמידים ממשיכים ללמוד בבית הספר בו שובצו, נתון המשקף את הצלחת תוכנית הרצפים החינוכיים שמיושמת בעיר מזה חמש שנים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר