חברי קבוצות הנוער של עמותת ‘אור ירוק’ יצאו באחרונה, יחד עם חונכי פר”ח, לסיור מפגעי בטיחות במוסדות חינוך ובסביבתם, בעשרות יישובים בכל רחבי הארץ. מטרת הסיור לוודא כי הסביבה בה מבלים התלמידים חפה ממפגעי בטיחות, למען ביטחון התלמידים. בני הנוער בדקו בסך הכל 401 מוסדות חינוך ב- 93 רשויות מקומיות שונות. בין היתר נבדקה הסביבה של בתי הספר אילנות, אורט אפרידר, מקיף ב’, דרכא ה’, אורט הנרי רונסון ומקיף עירוני א’.
בין הדברים אותם בדקו בני הנוער היו תקינות מעברי החצייה, שילוט מתאים המתריע מפני הימצאות ילדים באזור, מעקה בטיחות, מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים, הימצאות פס האטה בקרבת מוסד הלימוד ומפגעים כלליים.
מממצאי הבדיקה ברחבי העיר עולה, כי בבתי הספר אילנות, אורט אפרידר, מקיף ב’, מקיף א’ ורונסון אין מעבר חצייה, או שהוא מחוק ודהוי, ואין פסי האטה. בבית הספר דרכא ה’ כל הפרמטרים נמצאו תקינים.
“השמירה על סביבת מוסדות החינוך, בה מבלים הילדים ובני הנוער מידי יום, כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב בשמירה על ביטחונם ובמאמץ להפחתת הנפגעים בכבישים”, אמר מנכ”ל עמותת ‘אור ירוק’ ארז קיטה. “על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חציה צבועים, שילוט מתאים, מעקות בטיחות ואמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה סביבם”.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים כמעט 5,000 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, מהם נהרגו 67 ילדים ובני נוער ועוד 411 נפצעו באורח קשה. מרבית הנפגעים, למעלה מ-3,000, נפגעו בתאונות דרכים בתוך הערים, מתוכם 28 ילדים ובני נוער שנהרגו.
מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: גם הפעם, כמו בפעמים הקודמות, ממצאי העמותה הועברו לתקשורת טרם שהועברו לידי הגורמים הרלוונטיים בעירייה להתייחסותם. בכל מקרה, על פי הנחיות משרד התחבורה מעברי חצייה מסמנים במקומות בטוחים לחציית כביש כמו צמתים מרומזרים ומעגלי תנועה. סימון מעברי חצייה במקומות לא מתאימים (קטעי דרך) מהווה סכנה ממשית להולכי רגל. נוסיף כי, בסיור שהתקיים השבוע עם סמנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוא דווקא התרשם לטובה מנושא הבטיחות והתשתיות סמוך למוסדות חינוך.