בבית הספר מקיף עירוני ד' מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים הבאה ומכריזים על שתי מגמות חדשות שהתלמידים יוכלו לבחור בהן. בהנהלת בית הספר רואים בשתי המגמות כחדשניות.
המסלול האחד הוא מסלול הסייבר הגאוגרפי לבגרות שילמד במסגרת מגמת "גיאוגרפיה – אדם וסביבה". המסלול נפתח בשיתוף עם מערך השטח בחיל המודיעין במסגרת החממה הפדגוגית במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. התלמידים ילמדו במהלך השנים יישומים למיפוי ממוחשב, תחום שצובר תאוצה בשנים האחרונות: תיאור המרחב, המפה ומאפייניה, ממידע מרחבי למידע דיגיטלי, יישומי GIS (לימוד ותרגול תוכנת הממ"ג – ArcGIS).
"יושם דגש על הסייבר הימי ששם יבואו לידי ביטוי עקרונות לניצול מי קולחין וחיבור לים מתוך תפיסה גלוקאלית המחברת בין טיפוח העיר אשקלון והמרחב הגלובלי" מסרו מהנהלת בית הספר.
לדעת צוות הנהלת בית הספר לפתיחת מסלול לימודי זה ישנה השלכה ארוכת טווח על חינוך דור בוגרים מקצועי ואיכותי לתפקידי מפתח בצבא ובשוק האזרחי. "מערכות המידע הגאוגרפיות בצבא הינן החלק המרכזי בכלל הטכנולוגיה הצבאית ומשמשות כתשתית נתונים לניתוח והבנת המרחב כמו גם לקבלת החלטות במרחב בזמן אמת" נמסר ממקיף ד' "שימוש בטכנולוגיית סייבר מאפשר למשל את קיומה והצלחתה של מערכת 'כיפת ברזל'. בשוק האזרחי מערכות המידע הגאוגרפיות היבשתיות והימיות מהוות בסיס חשוב לקבלת החלטות ברמה ניהולית ואסטרטגית. כגון תכנון ופיתוח ברשויות המקומיות".
המגמה השנייה שתפתח היא מגמת מחשבת ישראל שאמנם במקיף ד' היא אכן חדשנית אך קיימת ברוב בתי הספר הדתיים כבר עשרות שנים. במקיף ד' מתכוונים להעמיק עם התלמידים בשאלות של זהות וקיימות, עד לרמה של חמש יחידות מתוך השאיפה והרצון לקדם בוגרים חושבים ומחוברים לשורשיהם.
ייתכן שיהיה מי שינצל את הבחירה במגמה זו כדי לטעון ל'הדתה' אך בבית הספר רואים את המסורת והחיבור לשורשי העם היהודי כעניין נחוץ ומתבקש. במסגרת מגמה זו יעמיקו התלמידים בספרות העיון היהודית לדורותיה ממחשבת המקרא, דרך מחשבת חז"ל, הפילוסופיה היהודית ספרות הקבלה והחסידות, הגות העת החדשה עד ימינו ועד בכלל.
"אנחנו מאמינים בפיתוח וטיפוח מצוינות ערכית ולימודית בקרב הלומדים" מסרה מנהלת בית הספר, שרה מצרפי והוסיפה "לפיכך חשוב לנו לאפשר לתלמידו להתוודע ולהעמיק הן בתחומים מדעיים וטכנולוגים והן בתחומי הרוח והחברה וזאת בכדי שיוכלו למקסם את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם".