ימי הורים בבתי הספר הם אירוע בו ההורים מגיעים עם ילדיהם, שומעים את המסרים מהמורים, מתרשמים מהחוזקות ומהחולשות של ילדיהם, מקבלים סקירה על מצבם הלימודי יחד עם דרכים להגיע ביחד להצלחות. בבית הספר 'אורט הנרי רונסון' לקחו את הנושא למקום אחר לחלוטין מקורי, מעניין וגורם למעורבות רבה יותר של ההורים והתלמידים בכל הקשור לתחום הלימודי.
לפני מספר ימים הגיעו ההורים ליום הורים, שם הם הופתעו לגלות שמאחורי שולחן המורה של ילדיהם יושב גם הילד עצמו. לפשר התדהמה גילו ההורים כי כל תלמיד קבע יחד עם מחנך או מחנכת הכיתה מטרות שהוא רוצה לממש. לאחר בירור ההישגים של רבע ראשון נקבעו מטרות חברתיות, לימודיות חדשות לקראת המחצית ונקבעה תכנית לימודים אישית, שתסייע לו להגיע להצלחה ותשפר את התפקוד הלימודי והחברתי שלו. התלמידים הציגו את התכנית בפני ההורים ולקחו עליה אחריות מלאה
"המפגש מהווה תהליך מקדם דיאלוג בין הורים, מורים ותלמידים והוא חלק מתכנית ש.ת.ל (שיפור תהליכי למידה)", נמסר מבית הספר. גם המורים עצמם התרגשו מהערב המיוחד "יום ההורים היה מצוין", כתבה אחת המורות למנהלת בית הספר אורה גול ופרטה את כוונתה "צורת הישיבה, חיזוק הקשר בין המחנך לתלמיד, יחס איש, המיקוד בילד בהצלחות וגם בקשיים שלו. החשיבה המשותפת והדגש על כמה חשוב לנו לקדם את הילדים".
גם התלמידים עצמם נהנו מאוד מהערב השונה והמיוחד. "ברגע שנותנים לך את האחריות לסמן את המטרות שלך יחד עם המורה, זה נותן לך הרבה יותר מוטיבציה, אתה מרגיש חלק מהתהליך ואתה ממש מעורב בו, לא רק מקשיב למה אתה צריך לעשות", סיפר אחד מהם.
"מדובר בערב הורים מוצלח מאוד, מסוג אחר", סיפרה מנהלת בית הספר אורה גול. "התלמידים שלנו מספיק נבונים כדי להיות מעורבים ולקבוע את היעדים לרבע הבא. לקיחת אחריות ללמידה מעוררת מוטיבציה ומסוגלות עצמית. התהליך תורם לחיזוק הקשר בין המחנכים לתלמידים ואני בטוחה שזה יהפוך לסיפור הצלחה".