נתונים מטרידים שמפרסמת 'עמותת אור ירוק' חושפים כי 439 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024. מהנתונים עולה כי בהשוואה לשנת 2023 מדובר בעליה חדה של 22% כאשר 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023.
בנוגע לאשקלון, מהנתונים עולה כי בעשור האחרון נפגעו 2,548 בני אדם בתאונות דרכים באשקלון, 28 מהם נהרגו ו-297 נפצעו קשה.
עוד עולה כי בשנת 2024 לבדה נפגעו 227 בני אדם, 4 מהם נהרגו ו-44 נפצעו קשה, מה שמציב את אשקלון במקום החמישי בארץ מבחינת מספר ההרוגים.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק שולח אצבע מאשימה כלפיי הממשלה וראשי הערים וקורא להם לפעול בדחיפות לשיפור הבטיחות בדרכים.
על פי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (נובמבר 2024), נמצא כי 40 אחוז מכלל תאונות הדרכים הקטלניות בישראל ו-60 אחוז מהתאונות החמורות בעשור האחרון התרחשו בדרכים עירוניות. רוב הנפגעים בדרכים עירוניות הם משתמשי דרך המוגדרים פגיעים, כגון הולכי רגל, רוכבי אופניים ואופנוע, והסיבה לכך היא מערכות תחבורה שמלכתחילה תוכננו תוך התחשבות מועטה בצרכים של משתמשי דרך אלו.
![תאונת דרכים באשקלון. צילום ארכיון: אלדד עובדיה](https://www.kan-ashkelon.co.il/wp-content/uploads/2024/11/0697c3d6c715178fcf7067e8b8ea29b8.jpg)
תאונת דרכים באשקלון. צילום ארכיון: אלדד עובדיה
דו"ח מבקר המדינה משנים 2021-2022 קבע כי הייתה ירידה בניצול תקציבי סל הבטיחות המיועדים לשיפור תשתיות הבטיחות ברשויות המקומיות. כך לדוגמה בשנת 2022 הוקצו 204 מיליון שקלים ונוצלו בפועל כ-70 מיליון שקלים בלבד. ירידה נוספת חלה בתקציבים שהוקצו על ידי הרלב"ד לטובת פעילות מטות הבטיחות בדרכים ברשויות המקומיות בייחוד בשנים 2023-2022.
על פי הדוח, הערים המובילות בעולם בבטיחות בדרכים כדוגמת לונדון, דבלין או שטוקהולם פיתחו תוכניות פעולה רב שנתיות לטיפול מערכתי בבטיחות משתמשי הדרך הפגיעים. בתוכניות הללו הוגדר אופן טיפול כוללני הגורמים לתאונות בעיר (תשתיות הדרך, בטיחות כלי הרכב והתנהגות משתמשי הדרך) במטרה ליצור תשתית סלחנית לטעויות אנוש ובכך לצמצם את שיעורי ההיפגעות בתחומי העיר.
![תאונת דרכים. צילום: איחוד הצלה](https://www.kan-ashkelon.co.il/wp-content/uploads/2020/03/852a2871510f8746ddff19ed06d9b0c8-845x634.jpg)
תאונת דרכים. צילום: איחוד הצלה
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2024 שהסתיימה לא מכבר הייתה הקטלנית ביותר מזה כשני עשורים. זהו כישלון גדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כישלון שכולנו האזרחים משלמים את המחיר. שנים של קיצוצי תקציב, אדישות ממשלתית והיעדר תכנית לאומית רב שנתית הם הגורמים המרכזיים לשנה המדממת בכבישים.
"לדאבוני שנת 2025 ממשיכה את מגמת ההיפגעות הגבוהה של שנת 2024 ולכן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לקדם באופן מידי תכנית לאומית רב שנתית. במקביל, על ראשי וראשות הערים לקחת אחריות ולפעול באופן מקומי על מנת לחזק את הבטיחות בעיר. זו חובתם והציבור דורש מהם לפעול על מנת לאתר את נקודות התורפה המסוכנות בכל עיר וישוב ולטפל כדי למנוע את התאונה הבאה".
![](https://www.kan-ashkelon.co.il/wp-content/uploads/2019/06/fab117bb3845afb87fd8fb33f247896b-845x518.jpg)
תאונת דרכים. צילום: דוברות איחוד הצלה
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך