הרכב השרוף של בניטה
הרכב השרוף של בניטה

"רוצים לסתום לנו את הפה? אני מפחד": הוצת רכבו של רו"ח ופעיל פוליטי

הלילה הוצת רכבו של רו"ח ערן בניטה, הוא סבור כי זה קרה על רקע פעילותו הפוליטית. המקרה הזה מצטרף לאירוע חמור לא פחות שהתרחש יומיים לפני כן, כאשר רימון רסס הושלך על רכבו של פעיל פוליטי אחר. בניטה אומר כי הוא לא יירתע מלהשמיע ביקורת אך קורא למשטרה להתערב לפני שיקרה אסון, "המשטרה לא מתערבת. מחכים לרצח הבא?"

פורסם בתאריך: 7.8.24 19:19

     

רו"ח ערן בניטה, הוא ותיק במקצוע שלו ודי מוכר ברחבי אשקלון בתור אדם נורמטיבי ובעל משפחה. אבל הלילה, בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, הוא התעורר משיחת טלפון שקיבל מחברת "פוינטר" שדיווחו לו כי הופעלה מערכת ההגנה של הרכב שלו.

בניטה, המתגורר בשכונת אפרידר, יצא מיד לחצר ביתו ואז נדהם לראות את הרכב שלו עולה באש.

הוא הזמין מיד משטרה וכיבוי אש. הכבאים השתלטו תוך זמן קצר על השריפה וחוקר שריפות קבע כי מדובר בהצתה. לרכב נגרם נזק כבד "אני רו"ח נומרטיבי, אין לי אויבים", הוא אומר, "20 שנים אני במקצוע עם 14 עובדים, אין לי חובות בשוק האפור".

אז מי עומד מאחורי המעשה המסוכן הזה? בניטה סבור כי פעילותו הפוליטית והביקורת החריפה שלו על העירייה גרמה לזה. הוא אמנם רואה חשבון במקצועו, אך במהלך הבחירות האחרונות הוא פעל לצד המועמד איתי סהר ומתח ביקורת חריפה על העירייה.

רו"ח ערן בניטה

רו"ח ערן בניטה

הוא גם רואה בזה המשך לרימון שהושלך ביום ראשון על רכבו של מ' פעיל פוליטי אחר, "קודם זה מ', היום זה אני, מחר זה מישהו אחר. מה אנחנו רוצים שיהיה בעיר? רק אתמול היה פה השר לביטחון לאומי וכבר הייתה פה עוד לבנת חבלה. לא יודע מה קורה פה?".

היו לפני כן איומים?
"אנשים זורקים הערות כמו 'שמור על עצמך'", הוא אומר אך מדגיש כי לא היו איומים קונקרטיים.

אתה מפחד?
"אמרתי למשטרה שאני מפחד ומרגיש מאוים ואני מקווה שיעשו עם זה משהו. אנשים איבדו פה את האמון בתחנת המשטרה. זה לא יזיז אותי ממה שאני חושב, אבל האם אני חושש? אז כן. אלה אנשים שקונים אותם ב-1,000 ש"ח, הם באים עם אופניים חשמליים וזורקים בקבוק תבערה או רימון".

אתה תעצור או תמנע מביקורת?
"לא. אני לא אעצור. אנחנו בני אדם ומותר להביע דעה. יקחו לנו את הדמוקרטיה? בתלונה שלי אמרתי שאני כביכול מבקר את העירייה, אמנם בתקופת הבחירות זה היה יותר בפומבי ועכשיו אני מבקר ואומר את דעתי אבל במפגשים וכאלה. לא מעבר לזה. אבל גם אם יצאתי בפייסבוק, אני צריך להתנצל על דעתי? יש דמוקרטיה אני גר בעיר הזאת ומשלם ארנונה. אני נולדתי בעיר הזאת".

בניטה קורא למשטרה להיכנס לעובי הקורה לפני שיהיה מאוחר: "המשטרה לא מתערבת. מחכים לרצח הבא? אני לא יודע לאיזה כיוון זה יילך. אם זה היה בין עבריינים, אז מי שנכנס לזה יודע מה המחיר ומה הקודים, אבל אנחנו לא נמצאים שם. זה לא אנחנו".

עו"ד איתי סהר, חבר מועצת העיר אשקלון, הגיב לאירוע ואמר: "הצתת רכבו של ערן בניטה היא חצייה של כל קו אדום ומהווה פגיעה ישירה בביטחון הציבור ובחוסן של תושבי אשקלון בימים אלה של מערכה מול אויבי ישראל מחוץ. מצער שגורמים פליליים בוחרים להצטרף לאויבי ישראל באירוע אלים ומכוון שנועד להשתיק ולהפחיד פעילי ציבור ומובילי שינוי בעיר. אנו קוראים לרשויות החוק לפעול במהירות ובחומרה על מנת לאתר את האחראים ולהביאם לדין".

עוד הוסיף סהר כי "השר לביטחון הפנים, איתמר בן גביר, ביקר באשקלון כ-12 שעות לפני האירוע. ראש העיר והשר היו עסוקים במחמאות הדדיות ומנותקות מהמציאות, בעוד שבשטח, פעילי ציבור נתקלים בניסיונות פגיעה של ממש".

הרכב השרוף של בניטה

הרכב השרוף של בניטה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר