מיכל נפט במתחם קצא"א
מיכל נפט במתחם קצא"א

"הגדלת כמות הנפט תסכן את הסביבה": איגוד ערים אשקלון בעתירה נגד קצא"א

העתירה הוגשה נגד המשרד להגנת הסביבה, הממונה לפי חוק חומרים מסוכנים במשרד, ונגד חברת קצא"א, בבקשה לבטל את ההחלטה שנתן המשרד להגנת הסביבה להגדלת כמויות הנפט המותרות בחוות הדלקים של קצא"א באשקלון, בטענה כי אלו מסכנות חיים, ובטענה כי קצא"א כלל לא מסרה את כל המידע הנדרש לצורך קבלת ההחלטה

פורסם בתאריך: 7.8.24 08:45

     

איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון הגיש לפני מספר ימים עתירה לבית המשפט, בה הוא מבקש לבטל את ההחלטה לאשר הגדלת כמות הנפט הגולמי המותרת לאיחסון ולשינוע בחוות הדלקים של חברת קצא"א בעיר.

 

 

 

 

לטענת האיגוד, קצא"א לא מסרה את כל המידע הנדרש לצורך קבלת ההחלטה, ולא עמדה בכל הדרישות הרגולטוריות שחלו עליה כמו על כל בעל היתר רעלים. באיגוד טוענים כי הגדלת כמות הנפט תגדיל את הסיכון לזיהום סביבתי ותפגע בבריאות התושבים.

בעתירה, שהוגשה ע"י ד"ר ציפי איסר-איציק וטל גרנות, ממשרד עוה"ד ליפא מאיר ושות', מבקש האיגוד מבית המשפט להורות על ביטול ההחלטה לאשר את הגדלת כמות הנפט עד להכרעת בית המשפט בעתירה.

תומר גלאם ומיטל אמיתי בדיון בכנסת. צילום: יח"צ איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

תומר גלאם ומיטל אמיתי בדיון עבר בכנסת. צילום: יח"צ איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

ראש העיר ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם אמר כי: "אנחנו לא עומדים מנגד ופועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו נגד החלטות שאינן עומדות בקנה אחד עם המדיניות שלנו לשמירה על הסביבה ועל בריאות תושבי אשקלון. אנחנו מקווים כי באמצעות העתירה, המשרד יחזור בו מהחלטתו שמנוגדת לכל היבט סביבתי מקצועי. נמשיך לפעול, גם בתחום הזה, לטובת האינטרסים של תושבי אשקלון בלבד״.

מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי: "בכוונת האיגוד לעמוד על המשמר ולפעול למען מניעת חשיפה של הציבור לסיכונים סביבתיים, בפרט כשמדובר בגוף כמו קצא״א, שפעילותו כרוכה בסיכונים סביבתיים משמעותיים, שלמרבה הצער אף התממשו לא פעם בעבר. עמדתו של המשרד להגנת הסביבה בעניין זה איננה מקובלת עלינו, מכאן הצורך בפניה לבית המשפט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר