מיתר ביטון ז"ל. הרכב הבוער. שימוש לפי סעיף 27א'
מיתר ביטון ז"ל. הרכב הבוער. שימוש לפי סעיף 27א'

שישה ימים לאחר שנרצחה: שוחררה לקבורה גופתה של מיתר ביטון

היא נרצחה בערב חג השבועות, אבל רק היום לאחר מאבק משפטי ארוך בהובלת ארגון זק"א שוחררה גופתה של מיתר ביטון, בת 22, לקבורה ללא נתיחה. "אני מצטערת שלא הצלחתי בתור אחות גדולה לשמור עלייך", כתבה אחותה

פורסם בתאריך: 16.6.24 16:35

     

רק היום, שישה ימים לאחר שנרצחה בפיצוץ מטען חבלה ברכב, ולאחר מאבק משפטי של ארגון זק"א, שוחררה לקבורה גופתה של מיתר ביטון מאשקלון, שנרצחה בפיצוץ מטען החבלה ביום שלישי שעבר.

הלוויתה תתקיים בשעה 23:00 בבית העלמין בגבעת ציון, אשקלון.

מיתר ביטון ז"ל

מיתר ביטון ז"ל

המשפחה יושבת ברחוב עמק חפר 69, אשקלון. אביה משה יושב שבעה ברחוב משעול לילך 38, אילת.

"אחותי, דם שלי, אני עוד לא מעכלת בכלל, איך הגיוני שאת לא פה איתנו? איך?", כתבה אחותה אושר יפרח, "אומרים אלוהים לוקח רק ת'טובים אבל מה איתנו? הלב שלנו שבור. אחותי, תחזרי בבקשה. תשמרי עלינו מלמעלה, על אמא ועל גאיה שרה אחיינית שלך, תשמרי עליה שתקום במהרה. אחותי שלי, לא הספקתי להיפרד ממך. אני מקווה שאת רואה אותי מלמעלה ויודעת כמה אהבה שלי אלייך עצומה. לב שלי, חצי שלי, אני לא יודעת איך נמשיך בלעדייך בבקשה ממך שלחי לנו כוחות".

אחותה השניה יובל יוסבשווילי כתבה: "אחותי הקטנה, היהלום שלי, הילדה עם הלב הכי ענק בעולם, אני מצטערת, אני מצטערת שלא הצלחתי בתור אחות גדולה לשמור עלייך. את מלאך בלבן עכשיו ואני, אני לא מעכלת את זה, אני לא הספקתי לומר לך אבל אני אוהבת אותך, תמסרי לסבא שאני אוהבת אותו".

ביטון, ישבה ברכב שנסע בשכונת אגמים ברחוב בריכת רם, כאשר אירע הפיצוץ הגדול.

שלושה אנשים חולצו מהרכב, שני גברים וילדה בת 8, אחייניתה של ביטון. ביטון עצמה נותרה בפנים בתוך הרכב הבוער. אזרחים שעברו במקום ניסו לפתוח את דלתות הרכב, אחרים ניסו לכבות את האש באמצעות מטפים או צינורות מים אך לשווא.

צוות זק"א מטפלים בזירת האירוע הקשה

צוות זק"א מטפלים בזירת האירוע הקשה

לאחר ששירותי הכבאות כיבו את האש, קבע צוות מד"א את מותה של ביטון, רק בת 22. כעבור כשעתיים הוצאה גופתה מהרכב ונשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

מאז ועד עכשיו דרשה משטרת ישראל לבצע נתיחה בגופתה לצרכי חקירה. ביום שישי פנו בני המשפחה למפקד זק"א אשקלון מאיר בוסקילה בבקשה לסייע להם בשחרור גופתה לקבורה.

מיד עם קבלת ההודעה פנה שניר אלמליח נציג המחלקה המשפטית של זק"א בבקשה בהולה לביהמ"ש באשקלון בדרישה לשחרר את המנוחה לקבורה מידית וללא נתיחה.

בדיון שהתקיים ביום שישי עד סמוך לכניסת השבת ולאחר שמיעת הצדדים, למרות טענות נציג זק"א והצגת פסקי דין תקדימיים במקרים דומים בהם נפסק כי לא תבוצע נתיחה, הורה השופט אבישי זבולון לקבל את עמדת המשטרה ולהורות על נתיחת הגופה. נציג המחלקה המשפטית דרש עיכוב ביצוע לצורך ערעור.

רכב של זק"א בזירת האירוע

עו"ד דרור שוסהיים נציג המחלקה המשפטית של זק"א הגיש הבוקר לבית המשפט העליון עתירה דחופה לביטול פס"ד של שופט ביהמ"ש השלום ולהורות על שחרור הגופה לקבורה מידית וללא נתיחה. ביהמ"ש קבע לקיים דיון דחוף היום בשעה 16:00.

דקות ספורות לפני התחלת הדיון הודיע נציג המדינה והמשטרה לנציגי המחלקה המשפטית של זק"א כי הם חוזרים בהם מדרישתם ומאפשרים את שחרור הגופה לקבורה מידית וללא נתיחה.

בדיון שהתקיים בפני הרכב השופטים פוגלמן עמית וילנר נפסק כי תבוטל פסיקתו של ביהמ"ש השלום באשקלון ובהסכמת הצדדים גופתה תשוחרר לקבורה מידית וללא נתיחה.

עו"ד דרור שוסהיים: "טוב היתה נוהגת משטרת ישראל אם מלכתחילה לא היתה דורשת דרישה כה חריגה בתיק זה, ליבי עם המשפחות שהיו צריכים להמתין זמן כה רב להתאבל על יקירתם".

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית: "לא יתכן ששוב פעם המשטרה שוגה פעם אחר פעם, בראשונה, בעצם דרישתה מהמשפחה לנתח גופה בנסיבות שכאלו, ובשנית בגרירתם לבתי המשפט השונים כשכל רצונם לקבור את יקירהם ולהתאבל ועוד בסוף דקות לפני הדיון לחזור בהם".

בסיוע של נציגי זק"א והרב אשר לנדא רב המכון גופתה של המנוחה מיתר ביטון תובא לקבורה הלילה בבית העלמין אשקלון נציגי המחלקה המשפטית של זק"א מלווים את המשפחה גם ברגעים אלו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר