חניכת המרכז לחקר ימי. צילום: אלדד עובדיה
חניכת המרכז לחקר ימי. צילום: אלדד עובדיה

עם שת"פ של אונ' בן גוריון בנגב: נחנך המרכז לחקר ימי באשקלון

המרכז החדש לחקר ימי שנחנך במרינה מהווה בית ספר לכל דבר המוכר ע"י משרד החינוך, ויעניק מקצוע חדש על כלי שיט והפעלתם. בהמשך צפוי המרכז להוות שלוחה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב לחקר הים במטרה לייצר מגמת חמש יחידות בתחום

פורסם בתאריך: 7.6.24 08:08

     

לאחר חודשים של עבודות, עיריית אשקלון חנכה את המרכז החדש לחינוך וחקר ימי במרינה.

 

המרכז החדש ישמש את מערכת החינוך העירונית והוא מהווה בית ספר לכל דבר המוכר ע"י משרד החינוך. במסגרת הלימודים במקום, תלמידי העיר יחזקו את האחריות האישית, עזרה לזולת ועבודת הצוות, לצד היכרות עם מקצוע חדש והפעלת מגוון רחב של כלי שייט בתנאים משתנים ומאתגרים. המרכז צפוי להוות בהמשך שלוחה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב לחקר הים במטרה לייצר מגמת חמש יחידות בתחום.

חניכת המרכז לחקר ימי. צילום: אלדד עובדיה

חניכת המרכז לחקר ימי. צילום: אלדד עובדיה

שיתוף הפעולה עם אונ' בן גוריון בנגב נוצר לפני מספר חודשים ושיאו יגיע בתחילת שנת הלימודים הבאה, במסגרתו כלל תלמידי כיתות ט' ברשות ישתתפו בסדנת למידה אקדמית במרכז לחינוך ימי. הסדנאות יועברו על ידי צוות מדריכים מקומי ויבנו בהתאם לתכנים הפדגוגיים של הרשות לחקר ימים ואגמים לישראל ובליווי של סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטת בן גוריון.

ד"ר הדר אליישיב רכזת מדעית במשרת דוקטורט במדעי הים תרכז את הפעילות האקדמית במרכז, ותקדם מפגשי פעילות עם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון והרשות לחקר ימים ואגמים לישראל, על ידי חשיפתם למחקרים בחזית המדע העוסקים באתגרי היום והמחר. תלמידי החטיבה העליונה ישתתפו בסדנאות ב'חוסידמן'.

שלב ב' של שיתוף הפעולה יכלול פתיחת מגמת על במדעי הים ברמת 5 יחידות בגרות, המשלבת תחומי הנדסה וטבע, שתכלול בחירה של מסלולי חקר בממשק עם חוקרי המרכז לחקר הים, סיורים במעבדות ובשטח, אוספי נתונים ועוד.

שיתוף הפעולה יהווה גם בסיס פורה לקידום פתרונות מדעיים בסוגיות סביבתיות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות הקשורות לשימוש בר-קיימא בים התיכון כמשאב לאומי חיוני למדינת ישראל ולקידום שיתופי פעולה עם גופים ממשלתיים ובין-אוניברסיטאיים במדעי הים והסביבה וקשר עם גופי מחקר בינלאומיים.

המרכז לחקר ימי במרינה. צילום: אחי בנאי

המרכז לחקר ימי במרינה. צילום: אחי בנאי

בטקס נכחו ראש העיר, תומר גלאם, מ"מ ראש העיר, מיריי אלטיט, סגן ראש העיר, שי עמירה, חברי המועצה יורי כצמן, גבריאל טיגבו ויוסי פרטוק, מנכ"ל העירייה, חזי חלאויה, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, רם זהבי, סגן מנהל המחוז, ניר שמואלי, מנהל מינהל פיתוח משה״ח לשעבר, גנאדי קמינצקי, מפקח בית הספר הימי, ניצן יעקב, מפמ״ר חינוך גופני וימי, גיא דגן, רקטור אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופסור חיים היימס, ראש המחלקה למדעי כדור הארץ והסביבה, פרופסור סיגל אברמוביץ, משנה לרקטור פרופסור גל דבוטון ומנהל בית הספר הימי, שלמה שוורצשטיין.

"אנחנו חונכים היום גם מרכז ימי חדש ומתקדם לטובת תלמידי אשקלון וגם שיתוף פעולה פורץ דרך עם אוניברסיטת בן גוריון על מנת לייצר לתלמידות ולתלמידים באשקלון תמונת עתיד חדשנית ומתקדמת" אמר ראש העיר תומר גלאם. "כעיר בעלת ים כנכס טבעי ומשמעותי ורצועת חוף מהיפות והארוכות בישראל, אנחנו יותר מגאים להוביל תוכנית לימודית חדשה, מרתקת ומאתגרת בשיתוף האוניברסיטה וחקר ימים ואגמים לישראל. אני משוכנע כי זוהי תחילתה של ידידות מופלאה שתעשיר ותפרה את כל הצדדים כשהמרוויחים העיקריים הם תלמידי העיר".

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "אין לי ספק כי שיתוף פעולה מבורך זה, יתרום משמעותית לקידום מערכת החינוך באשקלון, הן מבחינת צמצום פערים והן לקידום המצוינות בקרב תלמידנו היקרים. מאחל לכולנו בע"ה הצלחה מרובה".

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ הוסיף: "זהו מהלך נוסף במסגרת המחויבות שלנו לשיקום הנגב כולו אחרי ה-7.10 ולפיתוחו לטובת מדינת ישראל. החיבור של אוניברסיטה, רשות מקומית ומערכת החינוך הוא חיבור טבעי ומתבקש. הקשר שלנו עם עיריית אשקלון הוא מצוין, ובהובלתה של פרופסור סיגל אברמוביץ אני בטוח ששיתוף הפעולה הזה יהווה מופת לשיתופי פעולה עתידיים".

רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס סיכם :״השקעה בחינוך ובמדע ודרכם המשך פיתוח הנגב, הם חלק מתהליך השיקום של הדרום והמדינה והם חלק מרכזי ביום שאחרי'. אנו מודים לעיריית אשקלון ולמחוז דרום במשרד החינוך על השותפות האמיצה שהביאה להקמת פרויקט נפלא זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר