תלמידים מאורט רונסון העפילו לשלב הגמר בתחרות סייבר יוקרתית שתתקיים בחודש יוני הקרוב. מדובר בתחרות המתקיימת זו השנה השמינית, מטעם תכנית skilzz שנוסדה ע"י משרד החינוך – באמצעות מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע, המובילה ומקדמת את מערך הלימודים הטכנולוגי לילדים ונוער. התכנית החלה את פעילותה בשנת 2015 ומאז, הצליחה לייצר שינוי בחינוך הטכנולוגי בישראל.
בזכות התכנית, כ-350 אלף תלמידים מרחבי הארץ בכ-2000 בתי ספר, נחשפים מדי שנה לתחומי למידה מדעיים-טכנולוגים כדוגמת תכנות, מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ואלקטרוניקה, בייחוד במהלך תחרות הסייבר השנתית.
במסגרת התחרות השנה, שהגמר שלה יתקיים כאמור בחודש יוני, העפילו לגמר 3 קבוצות מבה"ס אורט רונסון, המורכבות מ-13 תלמידים בסה"כ. התחרות עד כה הורכבה משלושה שלבים שאיתגרו את התלמידים ללמוד תכנות ברמה גבוהה, כזו שתאפשר להם להתמודד מול בתי ספר אחרים בארץ. בשלבי התחרות התמודדו התלמידים מול מאות בתי ספר בעיקר בכתיבת קודים, ובאמצעות מערך של משחקים מקוונים המתאימים לגיל התלמידים.
התחרות ושלביה, מנגישים בדרך חוויתית ופרקטית את כלי הלמידה הפדגוגים, באופן שמציב אתגר לתהליכי החשיבה והלמידה של תלמידי המאה ה-21, מתוך הבנה כי לימוד יעיל ואפקטיבי של נושא מורכב מתרחש דרך גירוי הסקרנות הטבעית של הלומדים, ובאופן הדרגתי. באמצעות התוכנית זוכים תלמידים ומורים ליתרונות רבים המתבטאים בתהליך הלמידה כגון העלאת הביטחון העצמי, משוב תוך כדי למידה, למידת עמיתים ועוד.
אחת מתלמידות בה"ס, שקבוצתה העפילה לגמר, סיפרה על החשיבות של הלמידה במסגרת התכנית, ועל הכלים שהיא רוכשת תוך כדי. "התכנות במסגרת התחרות הוא הרבה יותר מעניין מסתם לכתוב קוד", סיפרה התלמידה סתיו חלפון. "קיבלתי ניסיון בשפת התכנות 'סי שארפ' שהיא שפת תכנות חדשה, והעבודה בתחרות נתנה לי המון מבחינת התכנות, ניסיון מקצועי וגם קשרים חברתיים וזה גם בהחלט מוסיף לרזומה".
האחראית על התכנית בבית הספר, רחל פרלמן, סיפרה כי "תהליך הלמידה היה משמעותי ביותר ונתן המון כלים לתלמידים. הם צוברים בטחון ביכולות שלהם, העצמה אישית, עבודה בצוות, וניסיון מעשי שמסייע להם לאחר מכן בתעסוקה בעולמות ההיי-טק. אני גאה בתלמידים ומחכה כבר לשלב הגמר".