קטע הכביש שקרס ביום חמישי ושוקם בפעילות מהירה של העירייה בתוך מספר שעות, עדיין לא בטיחותי לנהיגה וישנו חשש שיקרוס שוב.
כ-14 מ"מ גשם ירדו ביממה האחרונה באשקלון דבר שהעלה את החשש מקריסה נוספת שכן במקום הקריסה הושלך חול שמטבעו אינו עמיד בזרמי מים גדולים.
כבר בבוקר יום חמישי, עוד לפני שעובדי קבלן מטעם העירייה הספיקו לשפוך חול במקום הקריסה ולסלול קטע כביש במקום זה שקרס, טען רוני סעדה, קבלן עבודות עפר כי לא כך צריך לשקם את הקריסה וכי מדובר בעבודה לא מקצועית ולא בטיחותית.
"הטלאי הזה שהם עשו לא יכול לתת מענה לשום דבר. הוא יכול גם במצבו כרגע ליפול. כי עדיין מחלחלים מים. אם הם לא על פני הכביש הם עדיין עומדים מתחת לפני הקרקע. הם עשו שם פלסטר" סיפר הערב סעדה ל'כאן דרום' והוסיף: "תבין, מי גשם שהכביש מקבל אותם הם נספגים ובסוף היום יש להם עדיין פעולה מתחת לפני האדמה, אתה עדיין לא רואה אותם על פני הכביש אבל הפעולה עדיין מתבצעת. המים ממשיכים לחלחל, זה עדיין דייסה, אז מה שהם עשו בעצם לקחו חול כורכרי ושפכו אותו שם וסגרו את זה אבל זה לא נכון, זו לא הפעולה שצריכה להיות בפועל".
עוד אמר סעדה: "זה פשוט סכנת נפשות. אנשים הולכים שם ברגל, המקום לא סגור בצורה הרמטית. המצוק עצמו, לא סגרו אותו והכביש עדיין פתוח לתנועה. אם עוברת שם משאית שעמוסה 10 או 15 טון היא יוצרת לחץ על החלק העליון של הכביש החלק הפנימי מקבל את הלחץ, מתפרק הבור נפתח עוד פעם. למה? כי לא עשו הידוק בשכבות, כי לא עשו קירות דיפון, כי לא עושו את זה עם חומר שאמור להחזיק את זה".
על פי הודעת העירייה עובדי מנהל ההנדסה יבצעו מחר הערכה מחודשת במקום ואז תתקבל החלטה כיצד לטפל בקטע הכביש בצורה מקצועית וכמובן בטיחותית.
החסימה עודכנה ביישומון waze ובקווי דן בדרום.
זה המצב כרגע בקטע הכביש. אם מסומנת סגירה הוא סגור. אם לא – הוא פתוח
התושבים מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות – דרך רפאל איתן מכיוון יקותיאל אדם ומכיוון רחבעם זאבי.